read title tag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Database ontwikkelaar

Functieomschrijving Wil jij aan gave logistieke softwareprojecten werken en bij een uniek softwarebedrijf in de regio van Tilburg? Wacht niet langer en reageer snel op deze vacature. Als Database ontwikkelaar ga je aan de slag het schrijven van stored procedures en verder uitbouwen van de SQL database. Je werkt in een database team, met allemaal mensen die energie krijgen van software en techniek. Verder krijg je als taak: Optimaliseren en uitbouwen van de MS SQL databases die gebruikt worden; Optimaliseren van query's, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden; Je werkt met de technieken T-SQL of PL/SQL; Bij interesse kan je

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jo Ro

Jo Ro

31/01/2011 22:27:31
Quote Anchor link
Alle pagina's bevatten:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $page_title="blablabla"; ?>

<here the body content>

De index pagina:
...
<header>
<title>
Code (php)
1
<?php echo $page_title; ?>
</title>
</header>

<body>
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
       $page
= $_GET['page'];
       if (!empty($page)) {
          $page .= '.php';
          include($page);
       }

else {
          include('home.php');
       }

?>

</body>
...

Hoe kan ik de title tag VOOR de pagina zelf laten weergeven. Ik ben nieuw met php, het is hier mijn 1de post. De code kwam ik ergens op internet tegen...

Zeg mij aub niet zoals op ander fora dat het een sh*t code is zonder mij een oplossing te geven. Zonder het title tag probleem werkt het perfect.

Bedankt voor het lezen en bedankt voor het wijzen in de goede richting.

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 02:06:31

Jordi Kroon

Jordi Kroon

31/01/2011 22:32:16
Quote Anchor link
Wat bedoel je precies?
Ik snap je vraag niet

Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

31/01/2011 22:38:09
Quote Anchor link
Als je de pagina opslaat in het database, kunt je de bijbehorende titel ook opslaan in het database en die oproepen op elke pagina.

Dit doe ik ook op mijn Weblog:

<title>
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
        if(!empty($result->title)) {
            echo $result->title.' | ';
        }
elseif(empty($result->title)) {
            NULL;
        }
        ?>
Overdatum.nl
</title>

Als ik op de hoofdpagina ben zie ik gewoon de naam van mijn website, en als ik in een topic / blog / review zit, zie ik de titel daarvan naast de website naam.
Gewijzigd op 31/01/2011 22:39:11 door www JdeRuijterNL

Jordi Kroon

Jordi Kroon

31/01/2011 22:41:09
Quote Anchor link
Ik zou het zo doen :

Zet die variable in config.php ofzoiets en roep die met include op

- SanThe -

- SanThe -

31/01/2011 22:41:37
Quote Anchor link
<header> is geen html, je bedoelt <head> neem ik aan.

De code is inderdaad niet veilig. Doe voor de gein eens page=index in de url.

Je zal vóór de html $page_title reeds moeten kennen. Je zal dus iets moeten verzinnen zodat ook de content in een $var komt en die dan later op de juiste plaats in een echo stoppen.

Jo Ro

Jo Ro

31/01/2011 22:42:17
Quote Anchor link
Wat ik bedoel: ik wil het "blablabla" van de aparte pagina weergeven in de header van de index pagina. VOOR de weergave van de pagina. Het is geen log en ik gebruik geen database.

Het moet toch mogelijk zijn de titel tag eerst in te lezen en dan de eigenlijke pagina? Of heb ik het miss?

Edit

@ShanThe
Zeker bedoel ik <head>. Maar WAT moet ik verzinnen? Ik heb het ooit voor elkaar gegregen maar weet niet meer hoe...
Gewijzigd op 31/01/2011 22:45:08 door Jo Ro

Jordi Kroon

Jordi Kroon

31/01/2011 22:43:48
Quote Anchor link
Ow en je kan de haakjes bij de include weghalen :) die zijn onnodig

Toevoeging op 31/01/2011 22:45:31:

Iemand gaat naar je website dan word de pagina geladen
Dan kan title dus ook al niet gelezen zijn tijdens het laden word alles gelezen

Jo Ro

Jo Ro

31/01/2011 22:46:22
Quote Anchor link
haakjes weg betekend de title tag wordt weergegeven?

Wouter J

Wouter J

31/01/2011 22:46:49
Quote Anchor link
- SanThe - op 31/01/2011 22:41:37:

De header-tag is een HTML5 tag, dus wel een geldig html tag.

- SanThe -

- SanThe -

31/01/2011 22:48:12
Quote Anchor link
Die 'else' en 'elseif' dingen met die NULL, wat is daar de bedoeling van? Volgens mij is dat gewoon overbodige onzin.

Toevoeging op 31/01/2011 22:49:09:

Wouter J op 31/01/2011 22:46:49:

De header-tag is een HTML5 tag, dus wel een geldig html tag.

Is dat zo, dat is dan nieuw voor mij.

Wouter J

Wouter J

31/01/2011 22:55:31
Quote Anchor link
- SanThe - op 31/01/2011 22:48:12:

Ja. Het mooie van deze tag is dat je hem meerdere keren kunt gebruiken, dus als echte header (i.p.v. <div id="header">) of als titel in een article tag, enz.
http://w3schools.com/html5/tag_header.asp

- SanThe -

- SanThe -

31/01/2011 22:59:01
Quote Anchor link
Wouter J op 31/01/2011 22:55:31:
- SanThe - op 31/01/2011 22:48:12:

Ja. Het mooie van deze tag is dat je hem meerdere keren kunt gebruiken, dus als echte header (i.p.v. <div id="header">) of als titel in een article tag, enz.
http://w3schools.com/html5/tag_header.asp

Even gekeken, maar het moet hier dus wel degelijk <head> zijn en geen <header>.

Jo Ro

Jo Ro

31/01/2011 23:01:38
Quote Anchor link
Hoe dan ook ik geef een voorbeeld. Dat is de site waar ik de index code met else elsif dingen met null en overbodige onzin gebruik:

http://www.multitekst.eu/index.php?page=home

Zoals te zien is, alle pagina's hebben dezelfde title tag.
Hier is de link naar de home page:

http://www.multitekst.eu/home.php

Zoals te zien is in de source code - niets behalve content code. Hier gaat het mij om. hier will ik de title tag invoegen en in de index pagina laten weergeven.

Dat is alles wat ik vraag. Onzin of niet maakt mij niet uit. Geef mij anders een zinnig code en een oplossing.

Ik zie op internet fora dat beginners alleen afgekraakt worden en geen oplossing aangeboden wordt of dat allen omheengedraaid woordt... Niet leuk.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2011 23:37:15
Quote Anchor link
Je kunt toch gewoon in je home.php pagina zetten:

Code (php)
1
<?php echo $page_title; ?>

Of bedoel je dat niet?

- SanThe -

- SanThe -

31/01/2011 23:44:51
Quote Anchor link
Je zal vóór de html $page_title reeds moeten kennen. Je zal dus iets moeten verzinnen zodat ook de content in een $var komt en die dan later op de juiste plaats in een echo stoppen.

Heb je wel gelezen?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2011 23:46:50
Quote Anchor link
Tegen mij?

- SanThe -

- SanThe -

01/02/2011 00:06:34
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 31/01/2011 23:46:50:
Tegen mij?

Haha, nee, tegen Jo Ro.

Ik heb even een test gedaan en dat werkt prima.

In home.php zet je dit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$title
= 'TITEL';

$var = '<h2>Wat is MultiTekst?</h2>
..... dus alle benodigde tekst .....
<p>Ontdek zelf de voordelen en word klant.</p>'
;

return $var;
?>

En dan in index.php zet je dit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
$content
= include('home.php');
?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN">
<html lang="nl">

<head>
<title><?php echo $title; ?></title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
....
</head>

<body>
....
</div>

<a name="content"></a>
<div id="content" class="content">
<?php
echo $content;
?>

</div>
....
</html>

01/02/2011 00:08:53
Quote Anchor link
Vanwaar die return?

- SanThe -

- SanThe -

01/02/2011 00:18:24
Quote Anchor link
Karl Karl op 01/02/2011 00:08:53:
Vanwaar die return?

De return geeft de inhoud van $var mee. En die wordt dus in $content gezet. Het werkt een beetje als een functie die wat teruggeeft. Het nut is dat je de tekst nu in een variabele hebt zitten en die dus overal in een echo kan zetten.

Edit: Ik snap nu waarom jij dit vraagt. Het is inderdaad hier niet noodzakelijk. Maar ik heb met het voorbeeld op php.net zitten testen en daar zetten ze het direct in een echo. Dus echo include('home.php'); en dan kan je niet zonder de return.
Gewijzigd op 01/02/2011 00:22:48 door - SanThe -

01/02/2011 00:20:44
Quote Anchor link
- SanThe - op 01/02/2011 00:18:24:
Karl Karl op 01/02/2011 00:08:53:
Vanwaar die return?

De return geeft de inhoud van $var mee. En die wordt dus in $content gezet. Het werkt een beetje als een functie die wat teruggeeft. Het nut is dat je de tekst nu in een variabele hebt zitten en die dus overal in een echo kan zetten.

Owja ik zie het. Java debuggen en dit gaat niet goed samen :+).

- SanThe -

- SanThe -

01/02/2011 00:23:50
Quote Anchor link
@Karl: Zie ook even mijn edit .

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.