Recepten uit een lijst
Tim
23/04/2006 12:08:00Heey people,
Ik heb een vraag: nl. Ik heb 6 variabelen:
$wat1 = "ingredient1";
$hoeveel1 = "5";
$wat2 = "ingredient2";
$hoeveel2 = "3";
$wat3 = "ingredient3";
$hoeveel3 = "0";
Deze zijn door de gebruiker zelf ingevult (via een form) Nu vraag ik een query(s) waarmee ik dus kan checken of dit recept in de database staat.
Maar een paar uitzonderingen: Als de opgegeven hoeveel 0 is, dan moet hij niet meetellen. Als er in de database maar twee ingredienten staan, moet de laatste ingevoerde hoeveelheid 0 zijn. En de ingredienten hoeven niet in de juiste volgorde te staan.
Ik zit hier echt al een tijdje op te klooien, maar ik kom er neit uit...
Iemand een idee, of een query???
Ik heb een vraag: nl. Ik heb 6 variabelen:
$wat1 = "ingredient1";
$hoeveel1 = "5";
$wat2 = "ingredient2";
$hoeveel2 = "3";
$wat3 = "ingredient3";
$hoeveel3 = "0";
Deze zijn door de gebruiker zelf ingevult (via een form) Nu vraag ik een query(s) waarmee ik dus kan checken of dit recept in de database staat.
Maar een paar uitzonderingen: Als de opgegeven hoeveel 0 is, dan moet hij niet meetellen. Als er in de database maar twee ingredienten staan, moet de laatste ingevoerde hoeveelheid 0 zijn. En de ingredienten hoeven niet in de juiste volgorde te staan.
Ik zit hier echt al een tijdje op te klooien, maar ik kom er neit uit...
Iemand een idee, of een query???
PHP hulp
16/11/2024 11:06:32Wat heb je al aan script?
Wat ik je in ieder geval aan zou willen raden is om arrays te gebruiken ipv variabelen met zomaar een nummer erachter.
Dus niet:
Wat ik je in ieder geval aan zou willen raden is om arrays te gebruiken ipv variabelen met zomaar een nummer erachter.
Dus niet: