Rechten op een Windows map bekijken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rick Bouman

Rick Bouman

02/12/2011 16:17:01
Quote Anchor link
Goedemiddag,

Ik wil graag een PHP pagina maken waar je de rechten kan zien op een Windows map (active directory groepen).

Heb een IIS server met PHP / Fast CGI en een Linux Apache server.
Denk dat het uberhaubt al via de IIS Windows server zal moeten, alleen heb geen idee in welke richting ik moet zoeken?

Als ik eenmaal de groep weet kan ik met LDAP wel de leden ervan zoeken.

Iemand enig idee?
Gr
Rick
Gewijzigd op 02/12/2011 16:43:32 door Rick Bouman

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 11:14:07

Rick Bouman

Rick Bouman

02/12/2011 19:20:01
Quote Anchor link
Ik dus ook niet, misschien dat ik vanuit Windows een PowerShell script kan starten.. en de output kan tonen. Iemand daar al ervaring mee?

Niels K

Niels K

02/12/2011 20:20:09
Quote Anchor link
Beste Rick,

De rechten van een windows map? Of de rechten in Active Directory?

Gr,

Rick Bouman

Rick Bouman

02/12/2011 20:46:41
Quote Anchor link
Het gaat er om dat er verschillende mappen zijn, waar Active Directory groepen op staan die lees of lees- en schrijfrechten geven.
Ik wil dan graag weten welke groepen er op staan.. en wat de naam van die groepen is.

Daarna kan ik met LDAP de leden van de groep ophalen (dat lukt mij verder wel).

Niels K

Niels K

02/12/2011 20:49:37
Quote Anchor link
Beste Rick,

Ik vraag me af, moet je het niet uit het oogpunt van de gebruiker doen? Van de gebruiker weet je van welke groepen hij lid is.

Wat moet het resultaat zijn?

Gr

Rick Bouman

Rick Bouman

02/12/2011 21:25:52
Quote Anchor link
Beste Niels,
Het zijn behoorlijk wat gebruikers. Het is de bedoeling dat je een map kiest, en dat je ziet welke groepen en gebruikers toegang hebben tot deze map.

Eigenlijk wil ik gewoon de "NTFS-rechten" uitlezen en tonen dus..

Niels K

Niels K

02/12/2011 21:34:06
Quote Anchor link
Beste Rick,

Ik heb even gezocht, maar ik kan geen PHP functie vinden. Je zou gebruik kunnen maken van de functie: shell_exec.

Heb je in Active Directory niet de mogelijkheid om per groep te kunnen zien aan welke map deze is gekoppeld? Active Directory is een database, en daar kan je dus alles uit plukken.

Ik heb op dit moment niet de beschikking over een Active Directory server, dus ik kan niets voor je testen / uitzoeken.

Toevoeging: Met system kan je ook nog iets produceren denk ik.

Gr,

Niels
Gewijzigd op 02/12/2011 21:36:43 door Niels K

Rick Bouman

Rick Bouman

05/12/2011 15:20:49
Quote Anchor link
Het is al reeds opgelost. Was een rechten probleem op de applicatiepool van IIS.

Achteraf IIS gede-installeerd, en Apache geinstalleerd op Windows. Ben je toch wat makkelijker klaar met rechten..

Niels K

Niels K

05/12/2011 18:09:30
Quote Anchor link
Hoi Rick,

Mooi, en hoe heb je de rechten van een map opgehaald dan?

Niels

Rick Bouman

Rick Bouman

05/12/2011 18:13:57
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
exec (powershell.exe cacls <mapnaam> );

Let wel op dat je dit vanaf een Windows server met PowerShell moet starten en de code natuurlijk wat moet uitbreiden (nette output en array en dergelijke), ben daar nu een heel eind klaar mee. Als ik klaar ben zal ik misschien eens een tutorial maken.

Handig om in de gaten te houden, account wat Apache (service) of IIS (application pool) runt moet READ AND EXECUTE rechten hebben op C:\Windows\system32\cmd.exe en powershell.exe (staat ook ergens wat dieper in system32).

Het kan trouwens vanaf Linux ook met een omweg (SSH, wat een stuk minder snel is), maar dat is niet de ideale situatie.
Gewijzigd op 05/12/2011 18:17:02 door Rick Bouman

Niels K

Niels K

05/12/2011 18:15:19
Quote Anchor link
Hoi Rick,

Ja precies.. Wat ik al zei dus.
Ik ben benieuwd ;-)

Groetjes,

Niels

Rick Bouman

Rick Bouman

05/12/2011 18:15:58
Quote Anchor link
Ja, had ook al wat in die richting gezocht, maar het lukte niet echt met output krijgen.
Puur een rechten kwestie dus.

Wel jammer van exec dat als het niet gaat dat hij gewoon time-out in plaats van er direct uit te gaan (hij zoekt eigenlijk naar niks).

Maar dat kan je zelf ook oplossen met PHP natuurlijk. :)
Gewijzigd op 05/12/2011 18:18:10 door Rick Bouman

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.