Rechten upload plaatje via php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lyrix Lyrix

Lyrix Lyrix

14/07/2006 11:51:00
Quote Anchor link
Hallo, ik heb een probleem.
Ik heb een simpel cms php script waarmee ik news kan adden op me site.
Ik heb hier een optie gemaakt om gelijk een plaatje mee te uploaden met het nieuws'.
Dit werkt allemaal goed.
Alleen is het probleem dat als ik dus mijn site wil backuppen, ik deze plaatjes via ftp niet kan downloaden/backuppen.
De rechten die het plaatje heeft zijn ook heel raar.
Is er een manier om deze te veranderen terwijl ik deze i de cms upload?
Het gekke is ook dat ik de schrijfrechten (cmod) via mijn ftp programma niet kan wijzigen.
Ik kan de files alleen deleten.
Het zou toch wel handig zijn als ik af en toe een backup kan draaien.

Greetz Alex

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 23:48:56

Bo az

Bo az

14/07/2006 11:55:00
Quote Anchor link
Kijk eens of je wat kan met de chmod() functie in php.

Leo

Leo

14/07/2006 11:56:00
Quote Anchor link
Misschien kan je aan je host vragen of ze jou de rechten kunnen geven dat jij de plaatjes kan backuppen? (ik weet niet welke host je hebt..)

En welke ftp programma gebruik je dan? als je gewoon standaart inlogt met ftp.joudomain.nl kan je meestal gewoon chmod'den

edit: Typ0
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Leo

Lyrix Lyrix

Lyrix Lyrix

14/07/2006 11:58:00
Quote Anchor link
Leo:
En welke ftp programma gebruik je dan? als je gewoon standaart inlogt met ftp.joudomain.nl kan je meestal gewoon chmod'den
edit: Typ0

Ik gebruik flashftp.
Het gekke is just dat ik alle andere bestanden wel kan cmod-en naar de rechten die ik wil maar de bestanden die ik via het cms script upload niet.

Bo az

Bo az

14/07/2006 11:59:00
Quote Anchor link
Wat is de chmod die de bestanden hebben?

Lyrix Lyrix

Lyrix Lyrix

14/07/2006 12:03:00
Quote Anchor link
De bestanden hebben de rechten 122

- SanThe -

- SanThe -

14/07/2006 12:07:00
Quote Anchor link
En wie is de owner? Waarschijnlijk is dat de webserver.

Lyrix Lyrix

Lyrix Lyrix

14/07/2006 12:09:00
Quote Anchor link
Dat moet ik vanavond even bekijken dan.
Ik kan dat alleen zien als ik bij mij host inlog en via file manager de map bekijk.
Die geeft weer wie de eigenaar is.

- -

- -

14/07/2006 12:43:00
Quote Anchor link
Ik heb ook dit probleem. Ik kan de plaatjes wel via mn browser bekijken, maar niet downloaden vanaf mn ftp. Bij mij hebben ze de rechten 600.

- SanThe -

- SanThe -

14/07/2006 13:13:00
Quote Anchor link
Rechten 122 is vrij vreemd.
De owner heeft exec rechten en dat slaat alleen ergens op als het een 'program' is of als het een directory is. De group en world rechten staan op schrijven.

Rechten 600 is okee.
Bij rechten 600 is de file alléén toegankelijk voor de eigenaar (webserver), dus uiteraard kan je ze niet downloaden. Je hebt deze files dus via een uploadscript op de site gezet. Oplossing is dat je ze na de upload andere rechten geeft, maar die gelden dus wel voor iedereen.

Andries Louw Wolthuizen

Andries Louw Wolthuizen

14/07/2006 14:46:00
Quote Anchor link
Probeer via PHP te Chmodden, want PHP heeft wel alle rechten..

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.