Rechten upload plaatje via php
Ik heb een simpel cms php script waarmee ik news kan adden op me site.
Ik heb hier een optie gemaakt om gelijk een plaatje mee te uploaden met het nieuws'.
Dit werkt allemaal goed.
Alleen is het probleem dat als ik dus mijn site wil backuppen, ik deze plaatjes via ftp niet kan downloaden/backuppen.
De rechten die het plaatje heeft zijn ook heel raar.
Is er een manier om deze te veranderen terwijl ik deze i de cms upload?
Het gekke is ook dat ik de schrijfrechten (cmod) via mijn ftp programma niet kan wijzigen.
Ik kan de files alleen deleten.
Het zou toch wel handig zijn als ik af en toe een backup kan draaien.
Greetz Alex
chmod() functie in php.
Kijk eens of je wat kan met de En welke ftp programma gebruik je dan? als je gewoon standaart inlogt met ftp.joudomain.nl kan je meestal gewoon chmod'den
edit: Typ0
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Leo
Leo:
En welke ftp programma gebruik je dan? als je gewoon standaart inlogt met ftp.joudomain.nl kan je meestal gewoon chmod'den
Ik gebruik flashftp.
Het gekke is just dat ik alle andere bestanden wel kan cmod-en naar de rechten die ik wil maar de bestanden die ik via het cms script upload niet.
Wat is de chmod die de bestanden hebben?
De bestanden hebben de rechten 122
En wie is de owner? Waarschijnlijk is dat de webserver.
Ik kan dat alleen zien als ik bij mij host inlog en via file manager de map bekijk.
Die geeft weer wie de eigenaar is.
Ik heb ook dit probleem. Ik kan de plaatjes wel via mn browser bekijken, maar niet downloaden vanaf mn ftp. Bij mij hebben ze de rechten 600.
De owner heeft exec rechten en dat slaat alleen ergens op als het een 'program' is of als het een directory is. De group en world rechten staan op schrijven.
Rechten 600 is okee.
Bij rechten 600 is de file alléén toegankelijk voor de eigenaar (webserver), dus uiteraard kan je ze niet downloaden. Je hebt deze files dus via een uploadscript op de site gezet. Oplossing is dat je ze na de upload andere rechten geeft, maar die gelden dus wel voor iedereen.
Probeer via PHP te Chmodden, want PHP heeft wel alle rechten..