Records wegschrijven naar database lukt niet !
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$hostname_database = "localhost";
$username_database = "schierve";
$password_database = "urkiny";
$database = mysql_pconnect($hostname_database, $username_database, $password_database) or trigger_error(mysql_error(DB),E_USER_ERROR);
mysql_select_db(schierve_schiervelde);
?>
$hostname_database = "localhost";
$username_database = "schierve";
$password_database = "urkiny";
$database = mysql_pconnect($hostname_database, $username_database, $password_database) or trigger_error(mysql_error(DB),E_USER_ERROR);
?>
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$Naam=$_POST['Naam'];
$Straat=$_POST['straat'];
$Gemeente=$_POST['Gemeente'];
$Telefoon=$_POST['Telefoon'];
$Email=$_POST['email'];
$Keuze=$_POST['Keuze'];
$Meters=$_POST['meters'];
$Opmerking=$_POST['Opmerking'];
echo $Naam;
$sql = "INSERT INTO `schierve_schiervelde`.`Rommelmarkt` (`Nr`, `Naam`, `Adres`, `Gemeente`, `Telefoon`, `Email`, `Huis`, `Meters`, `Opmerking`, `Datum`) VALUES (NULL, '$Naam', '$Straat', '$Gemeente', '$Telefoon', '$Email', '$Keuze', '$Meters', '$Opmerking', CURRENT_TIMESTAMP);"
?>
$Naam=$_POST['Naam'];
$Email=$_POST['email'];
$Keuze=$_POST['Keuze'];
echo $Naam;
$sql = "INSERT INTO `schierve_schiervelde`.`Rommelmarkt` (`Nr`, `Naam`, `Adres`, `Gemeente`, `Telefoon`, `Email`, `Huis`, `Meters`, `Opmerking`, `Datum`) VALUES (NULL, '$Naam', '$Straat', '$Gemeente', '$Telefoon', '$Email', '$Keuze', '$Meters', '$Opmerking', CURRENT_TIMESTAMP);"
?>
(en verwijder je database inloggegevens in je bericht!)
Gewijzigd op 08/01/2013 09:32:28 door N K
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?php
fout:
goed:
mysql_select_db("schierve_schiervelde");
?>
fout:
goed:
?>
2) Execute je geheel de query niet..
2a je escaped niets derhalve maak je je systeem kwetsbaar voor sql injections, lees je op het gebied van security goed in alvorens iets in "productie" te zetten is mijn tip dan ook in deze
Ik heb het aangepast met de naam van de database te zetten tussen aanhalingstekens, maar het mag nog niet baten
$query = mysql_query($sql);
De query uitgevoerd maar er is nog niets veranderd. Wordt nog altijd niet weggeschreven Tobias.
2. Haal je variabelen buiten de quotes
3. Het kopieeren van variabelen is onnodig
Gewijzigd op 08/01/2013 10:56:18 door John D
Ik heb de variabelen uit de quotes verwijderd maar er is nog niets veranderd John
Eric..wat heb je nu?
Laat nog eens wat code zien bedoelt No One
Dag No one, Ik krijg geen enkele foutmelding, maar wanneer ik naar de database ga kijken zie ik dat er niets is in geplaatst
daarom moet je me ook je code laten zien...voer je wel de query uit met mysql_query?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$hostname_database = "";
$username_database = "";
$password_database = "";
?>
$hostname_database = "";
$username_database = "";
$password_database = "";
?>
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$Naam=$_POST['Naam'];
$Email=$_POST['email'];
$Keuze=$_POST['Keuze'];
echo $Naam;
$sql = "INSERT INTO `schierve_schiervelde`.`Rommelmarkt` (`Nr`, `Naam`, `Adres`, `Gemeente`, `Telefoon`, `Email`, `Huis`, `Meters`, `Opmerking`, `Datum`) VALUES (NULL, $Naam, $Straat, $Gemeente, $Telefoon, $Email, $Keuze, $Meters, $Opmerking, CURRENT_TIMESTAMP) or die(mysql_error(fout))"
?>
$Naam=$_POST['Naam'];
$Email=$_POST['email'];
$Keuze=$_POST['Keuze'];
echo $Naam;
$sql = "INSERT INTO `schierve_schiervelde`.`Rommelmarkt` (`Nr`, `Naam`, `Adres`, `Gemeente`, `Telefoon`, `Email`, `Huis`, `Meters`, `Opmerking`, `Datum`) VALUES (NULL, $Naam, $Straat, $Gemeente, $Telefoon, $Email, $Keuze, $Meters, $Opmerking, CURRENT_TIMESTAMP) or die(mysql_error(fout))"
?>
John D op 08/01/2013 10:54:56:
1. Voeg foutafhandeling toe
Sebastiaan Blaas op 08/01/2013 10:01:47:
2) Execute je geheel de query niet..
2a je escaped niets derhalve maak je je systeem kwetsbaar voor sql injections, lees je op het gebied van security goed in alvorens iets in "productie" te zetten is mijn tip dan ook in deze
Begin nog eens bij het begin en lees een (goede) basistut door.
Waar komen overigens al die $_POST-waarden vandaan?
Gewijzigd op 08/01/2013 11:39:15 door Obelix Idefix
moet onder
Code (php)
1
$sql = "INSERT INTO `schierve_schiervelde`.`Rommelmarkt` (`Nr`, `Naam`, `Adres`, `Gemeente`, `Telefoon`, `Email`, `Huis`, `Meters`, `Opmerking`, `Datum`) VALUES (NULL, $Naam, $Straat, $Gemeente, $Telefoon, $Email, $Keuze, $Meters, $Opmerking, CURRENT_TIMESTAMP) or die(mysql_error(fout))";
komen te staan:
Code (php)
1
2
2
$sql = "INSERT INTO `schierve_schiervelde`.`Rommelmarkt` (`Nr`, `Naam`, `Adres`, `Gemeente`, `Telefoon`, `Email`, `Huis`, `Meters`, `Opmerking`, `Datum`) VALUES (NULL, $Naam, $Straat, $Gemeente, $Telefoon, $Email, $Keuze, $Meters, $Opmerking, CURRENT_TIMESTAMP) or die(mysql_error(fout))";
en wat john bedoelde met variabele buiten de quotes halen was dit:
Code (php)
1
$sql = "INSERT INTO `schierve_schiervelde`.`Rommelmarkt` (`Nr`, `Naam`, `Adres`, `Gemeente`, `Telefoon`, `Email`, `Huis`, `Meters`, `Opmerking`, `Datum`) VALUES (NULL, '".mysql_real_escape_string($Naam)."', '".mysql_real_escape_string($Straat)."', '".mysql_real_escape_string($Gemeente)."', '".mysql_real_escape_string($Telefoon)."', '".mysql_real_escape_string($Email)."', '".mysql_real_escape_string($Keuze)."', '".mysql_real_escape_string($Meters)."', '".mysql_real_escape_string($Opmerking)."', CURRENT_TIMESTAMP) or die(mysql_error(fout))";
escapen moet je ook niet vergeten...
Kijk ook eens naar de kleurtjes in je post. Je sluit de "INSERT .... " niet correct af.