recursieve array

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Java Developer / Sociaal domein

Dit ga je doen Nieuwbouw en doorontwikkeling; Beheer en wanneer nodig onderhoud; Bijdrage leveren in het functioneel- en technisch ontwerptraject; Analyseren van productie verstoringen; Meedenken over vernieuwingen en verbeteringen. Hier ga je werken De organisatie waar jij komt te werken focust zich op software development met een maatschappelijk tintje. De afdeling software ontwikkeling bestaat uit vijf verschillende scrum teams, met allen hun eigen focus gebied. Zo zijn er een aantal teams die zich focussen op specifieke applicaties, maar is er ook een team gericht op projecten. Binnen de organisatie staat innovatie en kwaliteit voorop. Een aantal applicaties draait nog op

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Junior Outsystems developer

Functie Als junior Outsystems developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van 23 software engineers. Ons team werkt agile en termen als Continuous Integration en Continuous Delivery zijn bij ons dagelijkse koek. Wij werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel onze klanten een totaal oplossing aan te bieden. Als junior Outsystems developer krijg jij bij ons de kans om jezelf te ontwikkelen naar een volwaardige ervaren en gecertificeerde Outsystems developer. Jij een team met ervaren mensen (10+ ervaring) om je heen. Zo heb jij niet het gevoel dat jij meteen in het diepe wordt gegooid en uiteraard

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/03/2013 20:01:50
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik kom er even niet uit. Ik wil een class method maken die van een array de volledige inhoud kan laten zien als key: value. Zo'n value kan bestaan uit een string, maar ook uit een andere array of een object. Van zo'n array of object wil ik dan ook weer de key-values tonen. Hier een voorbeeldje van hoe zo'n array eruit zou kunnen zien, gevolgd door hoe ik het op het scherm wil tonen. Ik heb al wat dingen geprobeerd met array_walk en array_walk recursive, maar het lukt telkens maar niet.

Zo zou de inhoud van de array er schematisch uit kunnen zien:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
mijnarray => array('foo' => 'bar', 'bar' => 'foo')
mijnobject => new stdClass, property 'dag' => maandag, property 'jaar' => 2012, property 'object' => new stdClass, property 'foobar' => phphulp
beest => kat
naam => piet

Ik wil dan een method hebben die op het scherm dit laat zien:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
mijnarray:
  foo: bar
  bar: foo
mijnobject:
  dag: maandag
  jaar: 2012
  object:
    foobar: phphulp
beest: kat
naam: piet

Ik ben even de weg kwijt. Iemand die me kan helpen? Het inspringen wil ik doen door middel van lijsten <ul>'s. Daar kom ik wel uit. Maar ik moet eerst weten hoe ik telkens de key en value krijg. Bij een string gaat het wel, maar bij een array of object wil het niet meer. Iemand?
Gewijzigd op 18/03/2013 20:02:51 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

08/01/2025 17:01:57

Eddy E

Eddy E

18/03/2013 20:50:00
Quote Anchor link
Al eens gekeken naar print_r() of var_dump()?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/03/2013 20:55:08
Quote Anchor link
ja, maar ik wil er echt een opmaak aan meegeven met <ul>'s en <li>'s dus dat gaat 'm niet worden.

Eddy E

Eddy E

18/03/2013 21:44:23
Quote Anchor link
Je kan de output van print_r() toch gewoon in een variabele opnemen en daarover wat opmaak gooien (wat str_replace etc)?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
$var
= array("string", array(1, 2, 3), object(), functie($foo));
$html = print_r($var, true);
$html = str_replace(" => ", ": ", $html);
echo $html;
?>

Het kan ongetwijfeld ook met met ingewikkkeldere code, maar dit het proberen waar. Print_r() doet precies wat je wilt, alleen nog niet met html opmaak.

http://dbug.ospinto.com/ kan handig zijn?
http://snipplr.com/view/47401/pretty-printr/ ook wel
Of http://forum.pclayer.com/alternative-to-print-r-with-syntax-highlight-t28371.html

Dit lijkt mij een handige, toppertje: http://krumo.kaloyan.info/#example
Gewijzigd op 18/03/2013 21:50:48 door Eddy E

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/03/2013 21:59:46
Quote Anchor link
Thanks, die 1e link heb ik in ieder geval werkend... maar toch vraag ik me af of wat ik wil niet zelf te maken is... is er niemand die dit weet?

Wouter J

Wouter J

18/03/2013 22:28:50
Quote Anchor link
Je wilt gewoon een Yaml Dumper? Die zit ingebakken in de Yaml Component van Symfony...

En als je het zelf wilt maken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php

function dump_yaml($input, $prefix = '') {
    $output = '';

foreach ($input as $key => $value) {
        if (is_array($value) || is_object($value)) {
            $output .= $prefix.$key.": \n";
            $output .= dump_yaml($value, $prefix.'    ');
        }
else {
            $output .= $prefix.$key.': '.$value."\n";
        }
    }

return $output;
}

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/03/2013 22:36:51
Quote Anchor link
Thanks Wouter!!

Ik krijg nu de juiste informatie te zien. Nog niet helemaal met de juiste lay-out, maar dat krijg ik wel gefixt. Thanks!

Wouter J

Wouter J

18/03/2013 22:44:46
Quote Anchor link
En je begrijpt ook hoe het werkt? (dat is namelijk veel belangrijker)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/03/2013 22:47:31
Quote Anchor link
Ja, als ik het zo op het eerste gezicht zie dan begrijp ik het wel.

Probleem was... ik probeerder het foreacht gedeelte te vervangen door array_walk... en toen kwam ik er niet meer uit. Kun je dit resultaat ook bereiken met array_walk? Of is een foreach de enige juiste oplossing?

Wouter J

Wouter J

18/03/2013 22:51:17
Quote Anchor link
Ik zie niet in waarom je hier array_walk zou willen gebruiken. Foreach loops zijn hier voor bedoelt.

En je kan gewoon de spullen van het foreach statement in een function block zetten en je bent klaar (wel nog even $output binnenhalen)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/03/2013 23:06:44
Quote Anchor link
Oké thanks... maar misschien stomme vraag... maar wat is nu precies het verschil tussen array_walk en een foreach loop? Ik dacht dat het eigenlijk op hetzelfde neerkwam??

Wouter J

Wouter J

18/03/2013 23:12:36
Quote Anchor link
foreach is allereerst een loop ipv een functie.
foreach is bedoeld om door een array te lopen en iets met deze elementen te doen.
array_walk is bedoeld om de array elementen aan te passen (en daar buiten officieel niks).

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/03/2013 23:13:39
Quote Anchor link
ah oke... thanks :)

Wouter J

Wouter J

18/03/2013 23:15:48
Quote Anchor link
Even wat dieper in de stof:

array_walk is eigenlijk een uitbreiding van array_map. Als je die functie bekijkt snap je voor welke situaties array_walk gemaakt is.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/03/2013 23:20:04
Quote Anchor link
Ah oke. Ik gebruik deze dingen eigenlijk nooit :-/
Maar ik dacht dus dat ik met array_map een wat sjiekere oplossing had gevonden voor een foreach loop... maar nee dus :-)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/03/2013 15:53:37
Quote Anchor link
De code van Wouter werkt prima, maar ik ben benieuwd of iemand kan / durft (jawel ik zei "durft") deze code aan te passen zodat alles netjes onder elkaar komt te staan. Wellicht via een table? Ik heb zelf al diverse pogingen ondernomen, maar die zijn helaas allemaal gesneuveld. Ik word er nu een beetje gek van... dus vandaar dat ik jullie hulp inschakel.

Ik krijg nu bijvoorbeeld dit als resultaat:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
naam: piet
leeftijd: 30
hobbies:
  0: internet
  1: vakantie
  spelletjes:
    boggle
    yahtzee

Wat ik graag zou willen is dit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
naam    : piet
leeftijd: 30
hobbies :
          0         : internet
          1         : vakantie
          spelletjes: boggle
                      yahtzee

Kan iemand me alsjeblieft helpen hierbij?

Wouter J

Wouter J

22/03/2013 15:58:20
Quote Anchor link
ik heb nu geen tijd om het in dit voorbeeld toe te passen, maar je zult iets moeten doen zoals ik ooit in een TableHelper heb gedaan.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/03/2013 16:03:13
Quote Anchor link
Dat ziet er ingewikkeld uit. En ik wil het ook in een normale function hebben staan en niet in een class eigenlijk... alhoewel ik die class wel zou kunnen aanroepen vanuit de functie natuurlijk. Maar het ziet er nogal (te) ingewikkeld uit voor mij om eerlijk te zijn...

Wouter J

Wouter J

22/03/2013 16:13:42
Quote Anchor link
Zo moeilijk is het niet. Je kijkt per kolom wat het langste woord is en die lengte sla je op in een variabele. Vervolgens ga je met str_repeat de string aanvullen totdat elke string dezelfde lengte is.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/03/2013 16:15:49
Quote Anchor link
Ja, dat idee had ik ook... maar ik kwam er niet goed uit. Maar gebruik je dan geen tabel?

Wouter J

Wouter J

22/03/2013 16:17:14
Quote Anchor link
nee, tis een codeblock, geen tabel :)

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.