recursieve array

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer / Sociaal domein

Dit ga je doen Nieuwbouw en doorontwikkeling; Beheer en wanneer nodig onderhoud; Bijdrage leveren in het functioneel- en technisch ontwerptraject; Analyseren van productie verstoringen; Meedenken over vernieuwingen en verbeteringen. Hier ga je werken De organisatie waar jij komt te werken focust zich op software development met een maatschappelijk tintje. De afdeling software ontwikkeling bestaat uit vijf verschillende scrum teams, met allen hun eigen focus gebied. Zo zijn er een aantal teams die zich focussen op specifieke applicaties, maar is er ook een team gericht op projecten. Binnen de organisatie staat innovatie en kwaliteit voorop. Een aantal applicaties draait nog op

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Senior Software developer PHP

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy Eisen • Minimaal 4

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/03/2013 20:01:50
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik kom er even niet uit. Ik wil een class method maken die van een array de volledige inhoud kan laten zien als key: value. Zo'n value kan bestaan uit een string, maar ook uit een andere array of een object. Van zo'n array of object wil ik dan ook weer de key-values tonen. Hier een voorbeeldje van hoe zo'n array eruit zou kunnen zien, gevolgd door hoe ik het op het scherm wil tonen. Ik heb al wat dingen geprobeerd met array_walk en array_walk recursive, maar het lukt telkens maar niet.

Zo zou de inhoud van de array er schematisch uit kunnen zien:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
mijnarray => array('foo' => 'bar', 'bar' => 'foo')
mijnobject => new stdClass, property 'dag' => maandag, property 'jaar' => 2012, property 'object' => new stdClass, property 'foobar' => phphulp
beest => kat
naam => piet

Ik wil dan een method hebben die op het scherm dit laat zien:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
mijnarray:
  foo: bar
  bar: foo
mijnobject:
  dag: maandag
  jaar: 2012
  object:
    foobar: phphulp
beest: kat
naam: piet

Ik ben even de weg kwijt. Iemand die me kan helpen? Het inspringen wil ik doen door middel van lijsten <ul>'s. Daar kom ik wel uit. Maar ik moet eerst weten hoe ik telkens de key en value krijg. Bij een string gaat het wel, maar bij een array of object wil het niet meer. Iemand?
Gewijzigd op 18/03/2013 20:02:51 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 06:30:57

Eddy E

Eddy E

18/03/2013 20:50:00
Quote Anchor link
Al eens gekeken naar print_r() of var_dump()?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/03/2013 20:55:08
Quote Anchor link
ja, maar ik wil er echt een opmaak aan meegeven met <ul>'s en <li>'s dus dat gaat 'm niet worden.

Eddy E

Eddy E

18/03/2013 21:44:23
Quote Anchor link
Je kan de output van print_r() toch gewoon in een variabele opnemen en daarover wat opmaak gooien (wat str_replace etc)?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
$var
= array("string", array(1, 2, 3), object(), functie($foo));
$html = print_r($var, true);
$html = str_replace(" => ", ": ", $html);
echo $html;
?>

Het kan ongetwijfeld ook met met ingewikkkeldere code, maar dit het proberen waar. Print_r() doet precies wat je wilt, alleen nog niet met html opmaak.

http://dbug.ospinto.com/ kan handig zijn?
http://snipplr.com/view/47401/pretty-printr/ ook wel
Of http://forum.pclayer.com/alternative-to-print-r-with-syntax-highlight-t28371.html

Dit lijkt mij een handige, toppertje: http://krumo.kaloyan.info/#example
Gewijzigd op 18/03/2013 21:50:48 door Eddy E

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/03/2013 21:59:46
Quote Anchor link
Thanks, die 1e link heb ik in ieder geval werkend... maar toch vraag ik me af of wat ik wil niet zelf te maken is... is er niemand die dit weet?

Wouter J

Wouter J

18/03/2013 22:28:50
Quote Anchor link
Je wilt gewoon een Yaml Dumper? Die zit ingebakken in de Yaml Component van Symfony...

En als je het zelf wilt maken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php

function dump_yaml($input, $prefix = '') {
    $output = '';

foreach ($input as $key => $value) {
        if (is_array($value) || is_object($value)) {
            $output .= $prefix.$key.": \n";
            $output .= dump_yaml($value, $prefix.'    ');
        }
else {
            $output .= $prefix.$key.': '.$value."\n";
        }
    }

return $output;
}

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/03/2013 22:36:51
Quote Anchor link
Thanks Wouter!!

Ik krijg nu de juiste informatie te zien. Nog niet helemaal met de juiste lay-out, maar dat krijg ik wel gefixt. Thanks!

Wouter J

Wouter J

18/03/2013 22:44:46
Quote Anchor link
En je begrijpt ook hoe het werkt? (dat is namelijk veel belangrijker)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/03/2013 22:47:31
Quote Anchor link
Ja, als ik het zo op het eerste gezicht zie dan begrijp ik het wel.

Probleem was... ik probeerder het foreacht gedeelte te vervangen door array_walk... en toen kwam ik er niet meer uit. Kun je dit resultaat ook bereiken met array_walk? Of is een foreach de enige juiste oplossing?

Wouter J

Wouter J

18/03/2013 22:51:17
Quote Anchor link
Ik zie niet in waarom je hier array_walk zou willen gebruiken. Foreach loops zijn hier voor bedoelt.

En je kan gewoon de spullen van het foreach statement in een function block zetten en je bent klaar (wel nog even $output binnenhalen)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/03/2013 23:06:44
Quote Anchor link
Oké thanks... maar misschien stomme vraag... maar wat is nu precies het verschil tussen array_walk en een foreach loop? Ik dacht dat het eigenlijk op hetzelfde neerkwam??

Wouter J

Wouter J

18/03/2013 23:12:36
Quote Anchor link
foreach is allereerst een loop ipv een functie.
foreach is bedoeld om door een array te lopen en iets met deze elementen te doen.
array_walk is bedoeld om de array elementen aan te passen (en daar buiten officieel niks).

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/03/2013 23:13:39
Quote Anchor link
ah oke... thanks :)

Wouter J

Wouter J

18/03/2013 23:15:48
Quote Anchor link
Even wat dieper in de stof:

array_walk is eigenlijk een uitbreiding van array_map. Als je die functie bekijkt snap je voor welke situaties array_walk gemaakt is.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/03/2013 23:20:04
Quote Anchor link
Ah oke. Ik gebruik deze dingen eigenlijk nooit :-/
Maar ik dacht dus dat ik met array_map een wat sjiekere oplossing had gevonden voor een foreach loop... maar nee dus :-)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/03/2013 15:53:37
Quote Anchor link
De code van Wouter werkt prima, maar ik ben benieuwd of iemand kan / durft (jawel ik zei "durft") deze code aan te passen zodat alles netjes onder elkaar komt te staan. Wellicht via een table? Ik heb zelf al diverse pogingen ondernomen, maar die zijn helaas allemaal gesneuveld. Ik word er nu een beetje gek van... dus vandaar dat ik jullie hulp inschakel.

Ik krijg nu bijvoorbeeld dit als resultaat:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
naam: piet
leeftijd: 30
hobbies:
  0: internet
  1: vakantie
  spelletjes:
    boggle
    yahtzee

Wat ik graag zou willen is dit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
naam    : piet
leeftijd: 30
hobbies :
          0         : internet
          1         : vakantie
          spelletjes: boggle
                      yahtzee

Kan iemand me alsjeblieft helpen hierbij?

Wouter J

Wouter J

22/03/2013 15:58:20
Quote Anchor link
ik heb nu geen tijd om het in dit voorbeeld toe te passen, maar je zult iets moeten doen zoals ik ooit in een TableHelper heb gedaan.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/03/2013 16:03:13
Quote Anchor link
Dat ziet er ingewikkeld uit. En ik wil het ook in een normale function hebben staan en niet in een class eigenlijk... alhoewel ik die class wel zou kunnen aanroepen vanuit de functie natuurlijk. Maar het ziet er nogal (te) ingewikkeld uit voor mij om eerlijk te zijn...

Wouter J

Wouter J

22/03/2013 16:13:42
Quote Anchor link
Zo moeilijk is het niet. Je kijkt per kolom wat het langste woord is en die lengte sla je op in een variabele. Vervolgens ga je met str_repeat de string aanvullen totdat elke string dezelfde lengte is.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/03/2013 16:15:49
Quote Anchor link
Ja, dat idee had ik ook... maar ik kwam er niet goed uit. Maar gebruik je dan geen tabel?

Wouter J

Wouter J

22/03/2013 16:17:14
Quote Anchor link
nee, tis een codeblock, geen tabel :)

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.