Refresh een deel van php
Robert Hamers
01/09/2011 20:58:23Hallo,
Ik ben bezig met een webshop en dat lukt aardig maar ik loop tegen een probleem aan. Als ik een product koop vindt de afhandeling daarvan plaats in een script die met een include is opgenomen in index.php. Daar vindt oa het vullen van een SESSION plaats. Maar in index.php zit ook een weergave van de cart. Deze laat pas iets zien als de de gehele pagina wordt ge-fresht. Ik wil dus eigenlijk dat de cart meteen de inhoud van de SESSION laat zien op het moment dat er iets wordt aangekocht. De gehele pagina refreshen kan maar vind ik een beetje knullig, dat moet toch anders kunnen. Dit is een uitgkleed voorbeeld:
<html>
<head>
<title>Voorbeeld</title>
<link href="voorbeeld.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>
<body leftmargin="0" topmargin="0">
<div id="cart">
</div>
<div id="content">
</div>
</body>
</html>
Ik ben bezig met een webshop en dat lukt aardig maar ik loop tegen een probleem aan. Als ik een product koop vindt de afhandeling daarvan plaats in een script die met een include is opgenomen in index.php. Daar vindt oa het vullen van een SESSION plaats. Maar in index.php zit ook een weergave van de cart. Deze laat pas iets zien als de de gehele pagina wordt ge-fresht. Ik wil dus eigenlijk dat de cart meteen de inhoud van de SESSION laat zien op het moment dat er iets wordt aangekocht. De gehele pagina refreshen kan maar vind ik een beetje knullig, dat moet toch anders kunnen. Dit is een uitgkleed voorbeeld:
<html>
<head>
<title>Voorbeeld</title>
<link href="voorbeeld.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>
<body leftmargin="0" topmargin="0">
<div id="cart">
</div>
<div id="content">
Code (php)
</div>
</body>
</html>
PHP hulp
24/11/2024 02:18:12gerhard l
01/09/2011 21:23:52Als je met php op bijv. Koop klikt komt het wel in de sessie maar niet op de pagina omdat de html al geladen is. Wil je dit wel direct laten zien, moet je met ajax werken.