Refreshen ander frame
Ik wil dus in de code van de ene pagina een pagina in een ander frame refreshen. Het komt voor dat ik een 'pure refresh' wil doen, dus alleen de pagina die al in het frame zit opnieuw laden.
Het komt echter ook voor dat ik een hele andere pagina in het andere frame wil laden.
Hoe kan ik dit het beste doen, vanuit PHP of javascript en vooral ook hoe moet ik het doen? Heb van alles geprobeerd, maar kom er niet uit.
<a href="javascript: window.parent.framenaam.document.reload();">reload andere frame</a>
'window.parent.leftFrame.document' is leeg of geen object. Misschien had ik er bij moeten zeggen dat de code die ik in dit geval in een Iframe wordt gedraaid. Maakt dit iets uit voor de werking van het refreshen?
Ik heb in dit geval een php-pagina in een Iframe draaien die dus een frame refreshed. In dit geval is dat hetzelfde frame als waar het Iframe in zit. Iemand die het nog kan volgen en misschien ook nog een oplossing weet?
Kun je je frameset hier even plaatsen dan? want ik kan je niet meer volgen met hoe diep en waar de frames/pagina's nu zitten.
<frameset rows="80,*" cols="*" framespacing="0" frameborder="no">
<frame src="Top.php" name="topFrame" scrolling="no" noresize="noresize" id="topFrame" />
<frameset cols="126,*" framespacing="0" frameborder="no">
<frame src="navigatie.php" name="leftFrame" noresize="noresize" id="leftFrame" />
<frame src="test.php" name="mainFrame" id="mainFrame" />
</frameset>
</frameset>
navigatie.php is de pagina die de link naar het uitloggen bevat. hieronder de relevante code van die pagina:
<iframe name='aaifreem' width='0' height='0'></iframe>
<table>
<tr>
Code (php)
</tr>
</table>
Zoals te zien is wordt de link naar logout.php alleen getoond als de sessievariabele lidnummer geset is (als er dus ingelogd is). Als er op de link geklikt wordt, wordt logout.php geladen in het Iframa genaam 'aaifreem'.
logout.php bevat de volgende code:
<script language="Javascript">
window.parent.leftFrame.document.reload();
</script>
De laatste regel werkt dus niet. Als alles goed zou gaan dan zou leftFrame gereload moeten worden en zou de link naar logout.php moeten verdwijnen (de sessievariabele lidnummer is dan immers niet meer geset).
Weet jij wat er fout gaat Jelmer? Iemand anders mag natuurlijk ook!!
Ik weet overigens dat er andere (misschien simpelere) manieren zijn om een logoutscript te draaien, maar het gaat me hier vooral om de opzet waarbij vanuit een onzichtbare pagina (in dit geval geladen in een Iframe) code wordt gedraaid die een andere pagina kan refreshen of een andere pagina in een bepaald frame kan laden.