regex probleem in preg_replace_callback()

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wietse Sas

Wietse Sas

12/07/2012 15:52:39
Quote Anchor link
Ik heb een probleem met een regular expression die ik niet opgelost krijg.
Ik wil een variable array automatisch laten parsen in een tabel.

HTLM:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
{#var1>var2>var3}
  {#>empty}inside empty{#>empty}
  before
  {#>firstrow}inside firstrow{#>firstrow}
  {#>row}inside row{#>row}
  {#>lastrow}inside lastrow{#>lastrow}
  after
{#}

PHP:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$text = preg_replace_callback('/\{(#+)([a-zA-Z_\x7f-\xff][a-zA-Z0-9_\x7f-\xff]*)((?:\>[a-zA-Z0-9_\x7f-\xff]*)*)\}\s*(\{\\1\>empty\}\s*(.*?)\s*\{\\1\>empty\})?\s*(.*?)\s*(\{\\1\>firstrow\}\s*(.*?)\s*\{\\1\>firstrow\})?\s*(\{\\1\>row\}\s*(.*?)\s*\{\\1\>row\})?\s*(\{\\1\>lastrow\}\s*(.*?)\s*\{\\1\>lastrow\})?\s*(.*?)\s*\{\\1\}/s', array('parse', 'replace_array'), $text);

Als ik een print_r doe van $matches in de functie replace_array dan krijg ik volgende resultaat:

Array (
[0] => {#var1>var2>var3} ... {#} (hele string)
[1] => #
[2] => var1
[3] => >var2>var3
[4] => {#>empty}inside empty{#>empty}
[5] => inside empty
[6] =>
[7] =>
[8] =>
[9] =>
[10] =>
[11] =>
[12] =>
[13] => before {#>firstrow}inside firstrow{#>firstrow} {#>row}inside row{#>row} {#>lastrow}inside lastrow{#>lastrow} after
)

Als ik echter uit de html enkel de "before" wegdoe, dan krijg ik wel een correct resultaat terug. Ik vind maar niet waarom die tekst die normaal gematched moet worden met (.*?) de regular expression om zeep helpt en alles laat matches door de laatste (.*?)...

Iemand een idee?

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.