regex?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Front-end Developer vue.js node.js SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Frontend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf de regio Nieuw Vennep zijn wij opzoek naar een ervaren Front-end Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een SaaS-platform.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/12/2009 14:35:00
Quote Anchor link
beste,

Ik heb een menings vraag.

Ik heb in elk php script een bepaalde header gezet tussen bepaalde tags.

/*--startinit-->!

inhoud hier

!>--endinit*/

Nou vroeg ik me af... Wat is nou de beste, netste methode om de 'inhoud hier' in een var te krijgen? Ik dacht aan een regex, alleen ben ik hier nog niet in thuis, *als dit de beste methode is, zou iemand die dan willen schrijven voor me? met een uitleg dat ik het snap :)*

Ik zou niet weten hoe het anders moet.

mvg,

wesley.

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 19:33:05

13/12/2009 16:10:00
Quote Anchor link
Php die dan nog eens moet worden uitgevoerd? Ik vind het nogal eng klinken. Meestal wil je dat niet echt.
En je kunt ook met explode of substr o.i.d. werken. Is beter dan regex. Maar dan zit je met eval en die is evil.

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/12/2009 18:06:00
Quote Anchor link
Hoe bedoel je php die nog is moet worden uitgevoerd? Daar heb ik het nooit over gehad. Ik vroeg alleen hoe ik de tekst, tussen die 2 tags in een var kon stoppen. Ik dacht aan regex, maar dat lukt mij niet. Dus vraag ik me af of iemand die regex voor mij kan maken met uitleg, dat ik er wat van leer. Of hoe het beter kan.

13/12/2009 19:02:00
Quote Anchor link
Nou, je had het over php en over init, dus dan kom ik vrij snel bij dat je php wilt uitvoeren.
Wordt dit soms een bbcode parser ofzo?
Klooi eens wat met RegExr zou ik zeggen. Het is in principe niet zo moeilijk.

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/12/2009 19:18:00
Quote Anchor link
Nee nee. het word een plugin systeem. Maar de mensen die plugins schrijven, moeten deze wel bepaalde headers meegeven. *geen php headers* gewoon, comment headers. Dit omdat er dan automatisch documentatie kan worden gemaakt, en het script automatisch toegevoegd kan worden. Is best handig. Ik ben nu bezig met de 'bot' die de files die zijn geupload, automatisch installeert. Maar ik moest die headers kunnen uitlezen. ik heb het nu werkende gekregen.

Stel voor je hebt dit bovenaan je php file:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
    /*
   *| Wettelijke publicaties
   *| Deze plugin maakt het mogelijk om 1 of meerdere belgische btw nummers op te slaan,
      waar u dan van te zien krijgt of er wijzigingen zijn aangebracht sinds de laatste keer dat u keek.
   *| NL[Belgisch]
   *| 0.1
   *| Accounting/ Boekhouding
   *| free
   *| Wesley Overdijk
   *| none.  
   !>--endinit*/

?>

Dan word deze plugin geupload, en gaat mijn bot door de map heen op zoek naar de nieuwe plugins. Like so:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php
function dirList ($directory)
{

// create an array to hold directory list
    $results = array();

// create a handler for the directory
    $handler = opendir($directory);

// keep going until all files in directory have been read
    while ($file = readdir($handler)) {

// if $file isn't this directory or its parent,
        // add it to the results array

if ($file != '.' && $file != '..')
            $results[] = $file;
    }

// tidy up: close the handler
    closedir($handler);

// done!
    return $results;      
}

$allFiles = dirList('plugins');
foreach($allFiles as $crawlX)
{

echo "<h2>$crawlX</h2>";
    $getHeaders = file_get_contents('plugins/'.$crawlX);
    $segments = explode('!>--endinit*/',$getHeaders);
    $pluginDetails = $segments[0];
    $allPlugins = explode('*|', $pluginDetails);  
    echo "Name: ".$allPlugins[1]."<br />";
    echo "Description: ".$allPlugins[2]."<br />";
    echo "Language: ".$allPlugins[3]."<br />";
    echo "Version: ".$allPlugins[4]."<br />";
    echo "Subject: ".$allPlugins[5]."<br />";
    echo "Licence: ".$allPlugins[6]."<br />";
    echo "Author: ".$allPlugins[7]."<br />";
    echo "Database: ".$allPlugins[8]."<br />";
}

?>

Dit is dan de test. De echo. Maar dit word dan weg geschreven. Dat achter database zijn de tabellen die moeten worden aangemaakt bij installatie. Wel een mooi systeem toch

13/12/2009 19:24:00
Quote Anchor link
Ah.
Maar waarom doe je het dan niet gelijk op phpdoc manier? Dan kan sommige editors er ook gelijk wat van snappen enzo. Want ik snap wel ongeveer die comments van die voorbeeld module, maar die laatste none bijvoorbeeld niet.
En ook is het met phpdoc makkelijk te genereren enzo.

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/12/2009 19:32:00
Quote Anchor link
I know. Maar ik wil mijn eigen documentatie maken, omdat ik die gegevens ook moet opslaan in de database. Het idee is dus... Dat de plugins worden geupload, en de gegevens weg geschreven. Het is een opensource project.

Nou is de bedoeling dat mensen die niet programmeren, gebruik kunnen maken van dit project. deze mensen registreren zich en maken hun eigen website. Volledig variabel. alles kan aangepast worden. De lay-out, de locatie van de divs, vakken, flash objecten, plugins... Pagina's met username en password beschermen, registratie login, forum plugin, gastenboek plugin, accounting toold, boekhoud pakketten online. alles. Deze mensen bestellen dan optioneel een domein naam *of behouden de standaard, keuze.mijndomein.com* en hebben een eigen website, in een paar hele simpele stappen. het idee erachter is dat het zich blijft uitbreiden. Mensen willen bijvoorbeeld graag een... upload script voor bestanden, of.. een shoutbox. Als die plugins niet bestaan, worden die gemaakt, en kunnen toekomstige gebruikers deze direct kiezen. Het moet dus een enorme database met files en plugins worden. *extra uitleg, wss overbodig*

Dus ik wil ook zelf documentatie hebben edg, om een vaste syntax te maken voor plugins.

13/12/2009 19:35:00
Quote Anchor link
Jij moet het weten, maar ik zie nog steeds niet in waarom je niet gewoon een algemeen geaccepteerde manier wilt gebruiken.

GaMer B

GaMer B

13/12/2009 19:36:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

$file
= '/*--startinit-->!
de inhoud
nog meer inhoud
blabla
!>--endinit*/'
;

if(preg_match('/\/\*\-\-startinit\-\->!(.*?)!>\-\-endinit\*\//is', $file, $matches)
{

echo $matches[1];
}[
/code]

Geeft:
de inhoud
nog meer inhoud
blabla

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/12/2009 19:38:00
Quote Anchor link
Daar was ik naar op zoek :)

En de algemeen geaccepteerde manier is...? Dan maak ik dus een eigen parser, op de algemeen geaccepteerde manier of wat?

GaMer B

GaMer B

13/12/2009 19:39:00
Quote Anchor link
De algemeen geaccepteerde manier is: phpdoc

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/12/2009 20:04:00
Quote Anchor link
Mag ik zomaar hun syntax overnemen dan?

GaMer B

GaMer B

13/12/2009 20:05:00
Quote Anchor link
wesley schreef op 13.12.2009 20:04:
Mag ik zomaar hun syntax overnemen dan?

Het is zelfs aangeraden.

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/12/2009 21:00:00
Quote Anchor link
Waar is het aangeraden? Ik bedoel, zomaar een syntax van een bedrijf/ organisatie/ donno hoe je dat noemt overnemen is toch strafbaar?

13/12/2009 21:01:00
Quote Anchor link
wesley schreef op 13.12.2009 21:00:
Waar is het aangeraden? Ik bedoel, zomaar een syntax van een bedrijf/ organisatie/ donno hoe je dat noemt overnemen is toch strafbaar?

Jij mag toch ook php schrijven?
En het is aangeraden door de community, doordat het zo vaak wordt gebruikt.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.