regex?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/12/2009 14:35:00
Quote Anchor link
beste,

Ik heb een menings vraag.

Ik heb in elk php script een bepaalde header gezet tussen bepaalde tags.

/*--startinit-->!

inhoud hier

!>--endinit*/

Nou vroeg ik me af... Wat is nou de beste, netste methode om de 'inhoud hier' in een var te krijgen? Ik dacht aan een regex, alleen ben ik hier nog niet in thuis, *als dit de beste methode is, zou iemand die dan willen schrijven voor me? met een uitleg dat ik het snap :)*

Ik zou niet weten hoe het anders moet.

mvg,

wesley.

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 12:38:32

13/12/2009 16:10:00
Quote Anchor link
Php die dan nog eens moet worden uitgevoerd? Ik vind het nogal eng klinken. Meestal wil je dat niet echt.
En je kunt ook met explode of substr o.i.d. werken. Is beter dan regex. Maar dan zit je met eval en die is evil.

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/12/2009 18:06:00
Quote Anchor link
Hoe bedoel je php die nog is moet worden uitgevoerd? Daar heb ik het nooit over gehad. Ik vroeg alleen hoe ik de tekst, tussen die 2 tags in een var kon stoppen. Ik dacht aan regex, maar dat lukt mij niet. Dus vraag ik me af of iemand die regex voor mij kan maken met uitleg, dat ik er wat van leer. Of hoe het beter kan.

13/12/2009 19:02:00
Quote Anchor link
Nou, je had het over php en over init, dus dan kom ik vrij snel bij dat je php wilt uitvoeren.
Wordt dit soms een bbcode parser ofzo?
Klooi eens wat met RegExr zou ik zeggen. Het is in principe niet zo moeilijk.

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/12/2009 19:18:00
Quote Anchor link
Nee nee. het word een plugin systeem. Maar de mensen die plugins schrijven, moeten deze wel bepaalde headers meegeven. *geen php headers* gewoon, comment headers. Dit omdat er dan automatisch documentatie kan worden gemaakt, en het script automatisch toegevoegd kan worden. Is best handig. Ik ben nu bezig met de 'bot' die de files die zijn geupload, automatisch installeert. Maar ik moest die headers kunnen uitlezen. ik heb het nu werkende gekregen.

Stel voor je hebt dit bovenaan je php file:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
    /*
   *| Wettelijke publicaties
   *| Deze plugin maakt het mogelijk om 1 of meerdere belgische btw nummers op te slaan,
      waar u dan van te zien krijgt of er wijzigingen zijn aangebracht sinds de laatste keer dat u keek.
   *| NL[Belgisch]
   *| 0.1
   *| Accounting/ Boekhouding
   *| free
   *| Wesley Overdijk
   *| none.  
   !>--endinit*/

?>

Dan word deze plugin geupload, en gaat mijn bot door de map heen op zoek naar de nieuwe plugins. Like so:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php
function dirList ($directory)
{

// create an array to hold directory list
    $results = array();

// create a handler for the directory
    $handler = opendir($directory);

// keep going until all files in directory have been read
    while ($file = readdir($handler)) {

// if $file isn't this directory or its parent,
        // add it to the results array

if ($file != '.' && $file != '..')
            $results[] = $file;
    }

// tidy up: close the handler
    closedir($handler);

// done!
    return $results;      
}

$allFiles = dirList('plugins');
foreach($allFiles as $crawlX)
{

echo "<h2>$crawlX</h2>";
    $getHeaders = file_get_contents('plugins/'.$crawlX);
    $segments = explode('!>--endinit*/',$getHeaders);
    $pluginDetails = $segments[0];
    $allPlugins = explode('*|', $pluginDetails);  
    echo "Name: ".$allPlugins[1]."<br />";
    echo "Description: ".$allPlugins[2]."<br />";
    echo "Language: ".$allPlugins[3]."<br />";
    echo "Version: ".$allPlugins[4]."<br />";
    echo "Subject: ".$allPlugins[5]."<br />";
    echo "Licence: ".$allPlugins[6]."<br />";
    echo "Author: ".$allPlugins[7]."<br />";
    echo "Database: ".$allPlugins[8]."<br />";
}

?>

Dit is dan de test. De echo. Maar dit word dan weg geschreven. Dat achter database zijn de tabellen die moeten worden aangemaakt bij installatie. Wel een mooi systeem toch

13/12/2009 19:24:00
Quote Anchor link
Ah.
Maar waarom doe je het dan niet gelijk op phpdoc manier? Dan kan sommige editors er ook gelijk wat van snappen enzo. Want ik snap wel ongeveer die comments van die voorbeeld module, maar die laatste none bijvoorbeeld niet.
En ook is het met phpdoc makkelijk te genereren enzo.

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/12/2009 19:32:00
Quote Anchor link
I know. Maar ik wil mijn eigen documentatie maken, omdat ik die gegevens ook moet opslaan in de database. Het idee is dus... Dat de plugins worden geupload, en de gegevens weg geschreven. Het is een opensource project.

Nou is de bedoeling dat mensen die niet programmeren, gebruik kunnen maken van dit project. deze mensen registreren zich en maken hun eigen website. Volledig variabel. alles kan aangepast worden. De lay-out, de locatie van de divs, vakken, flash objecten, plugins... Pagina's met username en password beschermen, registratie login, forum plugin, gastenboek plugin, accounting toold, boekhoud pakketten online. alles. Deze mensen bestellen dan optioneel een domein naam *of behouden de standaard, keuze.mijndomein.com* en hebben een eigen website, in een paar hele simpele stappen. het idee erachter is dat het zich blijft uitbreiden. Mensen willen bijvoorbeeld graag een... upload script voor bestanden, of.. een shoutbox. Als die plugins niet bestaan, worden die gemaakt, en kunnen toekomstige gebruikers deze direct kiezen. Het moet dus een enorme database met files en plugins worden. *extra uitleg, wss overbodig*

Dus ik wil ook zelf documentatie hebben edg, om een vaste syntax te maken voor plugins.

13/12/2009 19:35:00
Quote Anchor link
Jij moet het weten, maar ik zie nog steeds niet in waarom je niet gewoon een algemeen geaccepteerde manier wilt gebruiken.

GaMer B

GaMer B

13/12/2009 19:36:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

$file
= '/*--startinit-->!
de inhoud
nog meer inhoud
blabla
!>--endinit*/'
;

if(preg_match('/\/\*\-\-startinit\-\->!(.*?)!>\-\-endinit\*\//is', $file, $matches)
{

echo $matches[1];
}[
/code]

Geeft:
de inhoud
nog meer inhoud
blabla

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/12/2009 19:38:00
Quote Anchor link
Daar was ik naar op zoek :)

En de algemeen geaccepteerde manier is...? Dan maak ik dus een eigen parser, op de algemeen geaccepteerde manier of wat?

GaMer B

GaMer B

13/12/2009 19:39:00
Quote Anchor link
De algemeen geaccepteerde manier is: phpdoc

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/12/2009 20:04:00
Quote Anchor link
Mag ik zomaar hun syntax overnemen dan?

GaMer B

GaMer B

13/12/2009 20:05:00
Quote Anchor link
wesley schreef op 13.12.2009 20:04:
Mag ik zomaar hun syntax overnemen dan?

Het is zelfs aangeraden.

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/12/2009 21:00:00
Quote Anchor link
Waar is het aangeraden? Ik bedoel, zomaar een syntax van een bedrijf/ organisatie/ donno hoe je dat noemt overnemen is toch strafbaar?

13/12/2009 21:01:00
Quote Anchor link
wesley schreef op 13.12.2009 21:00:
Waar is het aangeraden? Ik bedoel, zomaar een syntax van een bedrijf/ organisatie/ donno hoe je dat noemt overnemen is toch strafbaar?

Jij mag toch ook php schrijven?
En het is aangeraden door de community, doordat het zo vaak wordt gebruikt.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.