registratieformulier + melding cursus vol
Ron
18/06/2007 13:52:00Ik heb een registratieformulier gemaakt voor studenten die zich willen inschrijven voor een cursus (+ mysql database). Dat is natuurlijk geen probleem. Maar hoe kan ik de student laten weten dat een cursus vol is middels een melding op het formulier. Dus rekenfunctie + melding.
PHP hulp
12/11/2024 21:26:29Joren de Wit
18/06/2007 14:15:00Tijdens het genereren van het formulier het aantal registraties in database tellen, kijken of het maximum al bereikt is en zo ja dat op het formulier weergeven. En bijvoorbeeld dus de optie om die cursus te kiezen uitschakelen.
Marco PHPJunky
18/06/2007 14:37:00Tijden het laden van het formulier de aantal registraties tellen en dat weergeven zo kan je ook een aflopende teller neerzetten of een oplopende teller van er heeft zich nu 1 of 2 of 4 personen ingeschrijven of dan dus nog maar 10 plaatsen bijvoorbeeld
Ron
19/06/2007 07:39:00OK, maar kunnen jullie een voorbeeld geven. Stel ik heb twee cursussen waarvan de een vol is. Deze zou ik dus niet meer willen tonen. Hoe tel ik dan het aantal ingeschreven in de database en wat is een manier om de cursus niet meer te tonen ? Ik ben slechts beginner en zou graag een stukje script hebben waarmee ik aan de gang kan gaan.