Regristratie en inloggen dmv phpbb
Ik vroeg me af of het mogelijk is om op mijn site een Regristratie script die als je dan regristreerd de gebruiker meteen ook op phpbb regristreerd is het mogelijk dat het dan in dezelfde database enzo word gegooit dat je dan meteen ook op het forum zit, En een inlog script dat je dan meteen op de site ej naam ziet als je in bent gelogt. En dan meteen op het forum kan kijken dat je niet opnieuw hoeft in te loggen.
Tuurlijk is dat mogelijk. Je kan gewoon de logingegevens (zoals die in PHPBB worden gebruikt) koppelen aan je eigen loginsysteem.
Patrick.
Ben je niet bekent met php? of ben je niet bekend met inlogscripts?
Het lijkt me best moeilijk om te maken.
Patrick
Moeilijk is een relatief begrip. Je kunt één simpele SQL-tabel uitlezen en inschrijven die phpBB ook gebruikt. Dat is in principe basis PHP en SQL. Dus als je het zo bekijkt, dan is het niet moeilijk.
Jah maar ik weet verderest nisk van php af, Ik weet dat al die gebruikers namen en wachtwoorden in de database worden opgeslagen maar ik weet niet hoe je dat kan scripten zegmaar. Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen zou erg mooi zijn.
Anders wordt het niet helpen door de ander maar gewoon een script voor je maken en daarvoor is deze site niet bedoelt.
De essentie ligt in het helpen voor als je vastloopt met het zelf maken van een eigen php script.
Suc6 met het maken van je eigen inlogscript gekoppeld aan de opzet van PHPbb.
Hmmm, als je al niet weet hoe het werkt, dan is het lastig om daar zelf een loginsysteem omheen te maken. Inderdaad zoals lissy al zei, eerst maar eens verdiepen in PHP en MySQL
Maar is zoiets niet ergens te vinden? Lijkt me dat meer mensen het gemaakt hebben.
Patrick
Vraag het eens op een phpBB forum.