REINDEX Magento terminal error
Yoeri Achterbergen
05/10/2018 13:56:55Sinds eergisteren heb ik Magento 2 geïnstalleerd op mijn lokale webserver om wat te spelen.
Als ik een CSV import doe van een product dan komt deze wel in de backend page maar niet in de frontend page .
Na wat zoeken op het web blijkt dat je Magento opnieuw moet indexeren.
Helaas staat deze optie niet in het systeem (wat wel zou moeten) maar dat kan ook komen door de error die Magento zelf al toont.
Nu kun je de her indexering ook via de terminal oftewel CLI doen maar dan krijg ik de volgende error terug
De mcrypt is geïnstalleerd.
De php versie die draait op MAPM 5.1 is 7.1.20
Iemand bekend met die probleem ?
Toevoeging op 06/10/2018 10:48:03:
Met XAMMP ook al problemen, hier krijg ik acces denied 403, diversen probleemoplossers gezocht maar werken niet.
Als ik een CSV import doe van een product dan komt deze wel in de backend page maar niet in de frontend page .
Na wat zoeken op het web blijkt dat je Magento opnieuw moet indexeren.
Helaas staat deze optie niet in het systeem (wat wel zou moeten) maar dat kan ook komen door de error die Magento zelf al toont.
Nu kun je de her indexering ook via de terminal oftewel CLI doen maar dan krijg ik de volgende error terug
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
[Exception]
Notice: Use of undefined constant MCRYPT_RIJNDAEL_256 - assumed 'MCRYPT_RIJ
NDAEL_256' in /Applications/MAMP/htdocs/Magentooo/vendor/magento/framework/
Encryption/Encryptor.php on line 394
Notice: Use of undefined constant MCRYPT_RIJNDAEL_256 - assumed 'MCRYPT_RIJ
NDAEL_256' in /Applications/MAMP/htdocs/Magentooo/vendor/magento/framework/
Encryption/Encryptor.php on line 394
De mcrypt is geïnstalleerd.
De php versie die draait op MAPM 5.1 is 7.1.20
Iemand bekend met die probleem ?
Toevoeging op 06/10/2018 10:48:03:
Met XAMMP ook al problemen, hier krijg ik acces denied 403, diversen probleemoplossers gezocht maar werken niet.
PHP hulp
21/11/2024 19:31:47Ik wil niet vervelend zijn, maar heb je al bij Magento zelf al gezocht?
Wat gebeurt er als je die indexering niet via CLI uitvoert, maar je browser?
Wat gebeurt er als je die indexering niet via CLI uitvoert, maar je browser?
Gewijzigd op 10/10/2018 11:03:25 door - Ariën -
Ben van Velzen
10/10/2018 11:03:45De foutmelding schreeuwt dat mcrypt niet (volledig) geinstalleerd is. De constanten ontbreken sowieso al.
Thomas van den Heuvel
10/10/2018 17:31:52Toen ik hierop Googlede zag ik dat @Yoeri ook al een bericht had geplaatst op een stackoverflow familielid. Daar werd gezegd dat de PHP-versie i.i.g. te nieuw was?