ReisTip
met dit zeg maar
Toevoeging op 26/10/2014 10:03:32:
Ja dat wil ik ook. En dan komt het zeker er zo uit te zien
Toevoeging op 26/10/2014 10:04:31:
Denk eens logisch na.
Wat doet foreach() precies, en waar moet je de echo plaatsen.
Als je op http://www.w3schools.com/php/php_looping_for.asp kijkt, moet er vast wel een belletje rinkelen. Nope
-- echo $item->Station, $item->Vertrektijd etc...
- einde foreach.
Niet heel lastig dus. Nu mag je het zelf verwerken tot iets werkends. -foreach $xml->VertrekkendeTrein as $item
Met die foreach () gaat niet zo snel een belletje rinkelen bij mij
Er is een knopje met 'Run example', je kan het op je eigen lokale server / webhosting uittesten en ermee spelen.
Meer dan dit ga ik niet meer zeggen. Ik geloof er zeker van dat je het kunt. Als je er maar genoeg motivatie instopt. Ik wil niet lullig zijn, maar probeer het zelf eens te snappen in plaats dat we alles uitleggen. Het begint er nu al iets mooier er uit te zien
Als ik het zo doet krijg ik wel alles te zien alleen blijven ze aan elkaar plakken.
Ongeacht of ik nou het mooi wilt maken als ik bijvoorbeeld er bij zet dan doet hij het niet. ik heb het nu zo staan Oke want als ik die bij die echo er in zet wil het niet ook niet met Volgens mij niet.
Als je twijfelt zou ik het hoofdstuk van je vertrektijden-ding maar even dichtslaan, en beginnen met wat basis-tutorials van hoofdtuk 1 t/m 8 ofzo waarin de werking van PHP duidelijk wordt gemaakt.
Het verbaast me dat je al enkele jaren aan iets specifieks sleutelt met minimale ervaring aan PHP of kennis mist op bepaalde vlakken, en dan merk je dat je dingen niet snapt.
Ik raad je aan voordat je verder gaat in ieder geval te weten hoe:
- Echo's, variabelen en strings werken
- Hoe functies werken, en hoe je zelf functies kan maken
- Hoe if-else-else statements werken
- Hoe loopjes zoals for(), while() en foreach werken
- Hoe array's werken en hoe je ze moet uitlezen
Het belangrijkste ervan: Maak voorbeelden, speel met de voorbeelden die je gegeven worden en probeer te ontdekken hoe ze werken en wat er precies gebeurt. Alleen dan kan je PHP goed onder de knie krijgen.
En dan zou je verder kunnen kijken naar je vertrektijden script. Want nu lijkt het erop dat we alles gewoon voor staan te kouwen, en dat is toch echt niet de bedoeling op PHPhulp. Je weet toch wel wat je geleerd hebt?
Jep..
En dat moet ik dus in die echo doen zeker want ik ga het een beetje snappen.
Nee, je wilt die echo steeds herhalen natuurlijk ;-)
Code (php)
1
echo '<div>ReisTip: ' . foreach ($xml->VertrekkendeTrein as $item) $item-> ReisTip . '</div>';
Toevoeging op 26/10/2014 10:03:32:
- Aar - op 26/10/2014 10:02:53:
Nee, je wilt die echo steeds herhalen natuurlijk ;-)
Ja dat wil ik ook.
Denk eens logisch na.
Als je op http://www.w3schools.com/php/php_looping_for.asp kijkt, moet er vast wel een belletje rinkelen.
Gewijzigd op 26/10/2014 10:06:14 door - Ariën -
Oke dan daarom vraag ik het eerst even of dat goed is.
-- echo $item->Station, $item->Vertrektijd etc...
- einde foreach.
Niet heel lastig dus. Nu mag je het zelf verwerken tot iets werkends.
Gewijzigd op 26/10/2014 10:09:04 door - Ariën -
- Aar - op 26/10/2014 10:03:36:
Nope
Denk eens logisch na.
Als je op http://www.w3schools.com/php/php_looping_for.asp kijkt, moet er vast wel een belletje rinkelen.
Denk eens logisch na.
Met die foreach () gaat niet zo snel een belletje rinkelen bij mij
Er is een knopje met 'Run example', je kan het op je eigen lokale server / webhosting uittesten en ermee spelen.
Meer dan dit ga ik niet meer zeggen. Ik geloof er zeker van dat je het kunt. Als je er maar genoeg motivatie instopt.
Gewijzigd op 26/10/2014 10:12:17 door - Ariën -
Mooi zo :-)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
if(isset($_GET['station'])) {
$username = "xxxx";
$password = "xxxx";
$url = "http://webservices.ns.nl/ns-api-avt?station=".$_GET['station'];
$ch = curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_USERPWD, $username . ':' . $password);
$result = curl_exec($ch);
curl_close($ch);
$xml = simplexml_load_string($result,NULL, LIBXML_NOCDATA);
foreach ($xml->VertrekkendeTrein as $item)
echo $item-> RitNummer, $item-> VertrekTijd, $item-> EindBestemming, $item-> TreinSoort, $item-> RouteTekst, $item-> Vervoerder, $item-> VertrekSpoor, $item-> ReisTip;
echo "<pre>".print_r($xml,true)."</pre>";
} else {
echo "Er is geen station meegegeven";
}
?>
if(isset($_GET['station'])) {
$username = "xxxx";
$password = "xxxx";
$url = "http://webservices.ns.nl/ns-api-avt?station=".$_GET['station'];
$ch = curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_USERPWD, $username . ':' . $password);
$result = curl_exec($ch);
curl_close($ch);
$xml = simplexml_load_string($result,NULL, LIBXML_NOCDATA);
foreach ($xml->VertrekkendeTrein as $item)
echo $item-> RitNummer, $item-> VertrekTijd, $item-> EindBestemming, $item-> TreinSoort, $item-> RouteTekst, $item-> Vervoerder, $item-> VertrekSpoor, $item-> ReisTip;
echo "<pre>".print_r($xml,true)."</pre>";
} else {
echo "Er is geen station meegegeven";
}
?>
Als ik het zo doet krijg ik wel alles te zien alleen blijven ze aan elkaar plakken.
Ongeacht of ik nou het mooi wilt maken als ik bijvoorbeeld er bij zet dan doet hij het niet.
Gewijzigd op 26/10/2014 10:42:43 door David Meijer
Misschien eens het verschil tussen strings en variabelen eens opzoeken?
Ik mag hopen dat je wel quotes gebruikt hebt, anders vliegen de errors je om de oren. Dit is feitelijk gewoon basiskennis PHP die in het eerste hoofdstuk al uitgelegd wordt.
Als je twijfelt zou ik het hoofdstuk van je vertrektijden-ding maar even dichtslaan, en beginnen met wat basis-tutorials van hoofdtuk 1 t/m 8 ofzo waarin de werking van PHP duidelijk wordt gemaakt.
Het verbaast me dat je al enkele jaren aan iets specifieks sleutelt met minimale ervaring aan PHP of kennis mist op bepaalde vlakken, en dan merk je dat je dingen niet snapt.
Ik raad je aan voordat je verder gaat in ieder geval te weten hoe:
- Echo's, variabelen en strings werken
- Hoe functies werken, en hoe je zelf functies kan maken
- Hoe if-else-else statements werken
- Hoe loopjes zoals for(), while() en foreach werken
- Hoe array's werken en hoe je ze moet uitlezen
Het belangrijkste ervan: Maak voorbeelden, speel met de voorbeelden die je gegeven worden en probeer te ontdekken hoe ze werken en wat er precies gebeurt. Alleen dan kan je PHP goed onder de knie krijgen.
En dan zou je verder kunnen kijken naar je vertrektijden script. Want nu lijkt het erop dat we alles gewoon voor staan te kouwen, en dat is toch echt niet de bedoeling op PHPhulp.
Gewijzigd op 26/10/2014 11:10:07 door - Ariën -