Rekenen met datum
de oorsprokelijke datum komt uit een databasa ...
Ik dahct dat je het zo kon doen maar de datum blijft gewoon hetzelfde
Code (php)
iemand die me kan helpen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Steven l
Zijn bericht is aangepast.
Gebruik dit is:
Code (php)
Weet niet of dit werkt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dominic
het resultaat is nog steeds hetzelfde....
maar afhankelijk van andere factoren wil ik er verder meerekenen...
dus moet ik eerst de datum uit de database halen en deze opvangen in een variabele...
toch bedankt voor je hulp.
edit: het zouden secondes moeten zijn zie ik? (sinds je de functie date() gebruikt)
Overigens moet date() ook weten HOE jij wil dat de datum eruit ziet (zie http://www.php.net/date voor een zeer mooie omschrijving)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Maarten Slenter
2008-08-18
De topics zien er allemaal wel goed uit,maar die rekenen allemaal alleen verder met de datum van vandaag.
Ik vind nergens een voorbeeld hoe je met een gewone datum verder rekent(terwijl dit toch ook mogelijk moet zijn(of niet?))
Met de DateTime klasse is dat het makkelijkste:
Dat werkt niet, datumVan is een DATE-field, geen timestamp.
dus als ik dat aanpas naar timestamp is het opgelost ofwat?
wat is dan eigenlijk het verschil tussen date en timestamp?
Als je hem aanpast naar timestamp werkt Dominic's code, maar ik raad je aan (as Frank says) hier (My)SQL-functies voor te gebruiken.
steven schreef op 14.08.2008 16:48:
Leg dat eens uit! De datum komt uit de database, dus kun je de database er ook mee laten rekenen. Je kunt uiteraard ook zowel de huidige waarde ophalen en een waarde + 6 dagen:Sorry,maar sql is echt geen oplossing
Ben je in 1 keer klaar.
pgFrank schreef op 14.08.2008 17:43:
Ben je in 1 keer klaar.
steven schreef op 14.08.2008 16:48:
Leg dat eens uit! De datum komt uit de database, dus kun je de database er ook mee laten rekenen. Je kunt uiteraard ook zowel de huidige waarde ophalen en een waarde + 6 dagen:Sorry,maar sql is echt geen oplossing
Ben je in 1 keer klaar.
ja,inderdaad, je hebt gelijk
Ik had het zo neit bezien(dat je verschillende intervallen kunt gebruiken
bedankt ;-)