Rekenkracht Javascript
Mitchell Izelaar
16/06/2014 22:23:30Beste Webdevelopers!
Ik heb een vraag! In eerste instantie leek mij het antwoord logisch. Echter kan ik nergens bevestiging vinden.
De vraag luidt:
Welke resources gebruikt Javascript wanneer er Javascript gebruikt wordt op een website, waarbij er berekeningen gedaan worden als een gebruiker op de website is.
Praktijk voorbeeld:
Veelal wordt de cookiebar verborgen d.m.v. Javascript. Gebruikt dit resources/rekenkracht van de server of van de gebruiker? (ik begrijp dat in dit geval het om minimale resources/rekenkracht gaat).
Mochten jullie het antwoord hebben en weten waar dit op internet te vinden is (een bron dus) zou ik dat erg op prijs stellen.
Met vriendelijke groe & bedankt!
Mitchell
Ik heb een vraag! In eerste instantie leek mij het antwoord logisch. Echter kan ik nergens bevestiging vinden.
De vraag luidt:
Welke resources gebruikt Javascript wanneer er Javascript gebruikt wordt op een website, waarbij er berekeningen gedaan worden als een gebruiker op de website is.
Praktijk voorbeeld:
Veelal wordt de cookiebar verborgen d.m.v. Javascript. Gebruikt dit resources/rekenkracht van de server of van de gebruiker? (ik begrijp dat in dit geval het om minimale resources/rekenkracht gaat).
Mochten jullie het antwoord hebben en weten waar dit op internet te vinden is (een bron dus) zou ik dat erg op prijs stellen.
Met vriendelijke groe & bedankt!
Mitchell
Gewijzigd op 16/06/2014 22:24:10 door Mitchell Izelaar
PHP hulp
17/11/2024 20:02:24Frank Nietbelangrijk
16/06/2014 22:35:52Javascript draait in de browser van de gebruiker en gebruikt dus (nadat de pagina geladen is) geen resources van de server meer tenzij Javascript door middel van AJAX opnieuw contact legt met de server. Echter kun je dat vergelijken met het ophalen van een nieuwe pagina. het gaat hier dan niet zozeer om rekenkracht.