relaties vinden
Ik gebruik phpmyadmin voor mijn database. Nu heb ik voor mijn stage een hele grote database gekregen. Nu moet ik er de relaties tussen vinden. Nu weet ik dat je bij acces een venster kon openen, waarbij je de tabellen zag en met strepen de relaties ertussen. Maar hoe kan ik deze relaties vinden in phpmyadmin? Kan dat, of heb ik daar een tool voor nodig? EN zo ja welke????
Wat je in feite dus even moet doen is die database doorgronden (hoe zittie in elkaar, welke id hoort bij welk id?).
Elwin
Of staan dergelijke gegevens in een ERD?
(wat is precies zo'n ERD??)
Ik ben nu al 3 dagen de hele database door aan het spitten (bijna 2000 tabellen!!), maar kan geen relaties vinden......
2000 tabellen !!!
als ik de databse eenmaal doorheb (ALS IK DUS DE RELATIES GEVONDEN HEB!!) kan ik echt aan de slag. Maar nu is het ff flink puzzlen zonder uitkomst :(
Daar waar uit meerdere tabellen tegelijk getrokken wordt (select uit meerdere tabellen, met plain select, innerjoin of outer join) kan je zien op welke criterea deze met elkaar vandoen hebben
SELECT *
FROM tabel1, tabel2
WHERE tabel1.colomx = tabel2.colomy
Weet er niemand een tool waarmee je een ERD genereerd uit een batabase??
tenminste ik hoop niet dat je al aan een ......
ERD (emergency repair disk) zit te denken !!!
Een lesje dB ontwerp / normalisatie :
http://www.sum-it.nl/cursus/dbdesign/hollands/index.php3
Maar ik zoek nu een tooltje waarmee je een ERD uit een database kan genereren...
Elwin
Anders werkt een database toch niet?
Alleen weet ik niet hoe ik deze relaties moet opsporen?
In het geval van Access heb je een 'database' met DBMS als pakket. Met MySQL heb je alleen de database. Daar moet je zelf de DBMS bouwen en dat kan door middel van PHP.
De relaties zijn dan de JOIN in de query.
Elwin
Dan wordt het dus nog best lastig allemaal.
Grootste probleem is dat er geen overeenkomstige IDs zijn bij de tabellen. Dus lukt het me niet zelf een link te maken tussen 2 tabbelen, omdat er dus geen overeenkomstige waarden zijn :(
Elwin
Ik heb het net gevraagd. Maar de database is door een of ander bedrijf gemaakt. En die geven niet hun gegevens kwijt. Dus ik zal het zelf uit moeten zoeken
Elwin
Daar ben ik nu ook via een \"Reverse Engineering for MySQL\" tooltje achter gekomen...
Dus nu moet ik ze zelf gaan maken d.m.v. SQL queries??
SELECT c.c_naam, b.b_naam
FROM contactpersoon c, bedrijf b
WHERE c.c_b_id = b.b_id
Bij FROM zie je dat er twee tabellen geopend worden en bij de WHERE-component wordt de relatie gelegd.
Elwin
Hoe het in elkaar zit snap ik. Probleem is alleen dat ik in geen twee tabellen dezelfde waarde kan vinden waarmee ik die twee tabellen kan combineren (dus het WHERE gedeelte)
Soms twijfel ik of er iets fout is aan de database, dat ie in al die velden NULL weergeeft terwijl er eigenlijk naar mijn mening gegevens zouden moeten staan. Maar dit zal wel niet...