Request class en Form class
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
Framework\
- Form\
- Elements\
- AbstractElement.php
- Textarea.php
- Text.php
- Exceptions\
- Form.php
- Form\
- Elements\
- AbstractElement.php
- Textarea.php
- Text.php
- Exceptions\
- Form.php
Alleen ik zit met de vraag of ik hier een request class bij moet maken en waar ik die dan mee moet geven. Want ik heb een paar keer in deze class $_SERVER en $_POST nodig. Zoals om te kijken of het formulier verstuurd is, zoja valideer de velden (aan de hand van een validaton class). Als het formulier verstuurd is en maar nog niet compleet is wil ik aan de hand van $_POST de ingevulde waardes in de elementen zetten.
Alleen zouden jullie dit in de form class allemaal doen, dus de request class in de constructor mee geven van de form class, en dan de request class ook weer mee geven in de constructor van een element zelf. Of zouden jullie dit allemaal buiten de class doen?
Wie kan me helpen met een opzet? Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Gewijzigd op 14/04/2013 14:45:02 door Joakim Broden
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
En hoe zou je dit bijvoorbeeld bij een language class doen? Ik heb namelijk een language class die kijkt naar de taal van de browser aan de hand van $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE']. Bv in de constructor van language de request class mee geven?
En als het een klasse is om de taal vast te houden mag het niet eens een klasse zijn :)
Gewijzigd op 14/04/2013 15:06:54 door Wouter J
$language = new Language('nl'); <- set de taal op nederlands
$language = new Language('browser'); <- kijkt naar de taal van de browser en set daar de taal mee.
Aan de hand van die taal worden vertaal bestanden opgehaald en door gegeven aan een translator class.
Maar, browser? Nee. Zo zou ik het niet doen. Er bestaat toch geen browser.php?
Overigens zou ik het heel abstract maken en iets doen met adapters... een file adapter, array adapter, ...
En als je een language class wilt aanmaken met de taal van de browser is een factory de ideale use-case hiervoor :)
Voorbeeldje:
Code (php)
Gewijzigd op 14/04/2013 20:59:25 door - Raoul -
Je moet je goed afvragen of een klasse die alleen maar een waarde vasthoud wel een klasse mag zijn.