require en include problemen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bas

bas

26/06/2009 14:23:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een project op een localhost server, en heb tot grote ergenis altijd last van het feit dat require/require_once en include/include_once het nooit doen op localhost. Normaal gesproken werk ik met het MVC systeem CodeIgniter waardoor ik nooit wat hoef te includen via de include methode, maar in dit geval is het al een compleet systeem waardoor ik wel de includes en requires nodig heb.

Ze geven altijd de zelfde melding:
failed to open stream: No such file or directory in /var/www/supportgo/htdocs/project/index.php

Via ssh en Zend Studio zijn de bestanden gewoon te bereiken en editable, dus de paden bestaan wel.

Welke instelling zie ik over het hoofd waardoor dit niet werkt?

Ik had al gevonden dat het kan komen door de memory_limit, deze staat op 128M wat meer dan voldoende moet zijn.

Alvast bedankt :)

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 05:52:29

Jelmer -

Jelmer -

26/06/2009 14:40:00
Quote Anchor link
Noem eens een voorbeeld van een bestand dat je wilt openen, en het hele pad van waar dat bestand volgens jou staat. Verder heb je nog de waarde van get_include_path() en getcwd() nodig en op basis daarvan kan je uitzoeken waar PHP allemaal voor je zoekt,

Leen M

Leen M

26/06/2009 17:48:00
Quote Anchor link
Quote:
...en heb tot grote ergenis altijd last van het feit dat require/require_once en include/include_once het nooit doen op localhost....

Dit werkt normaal gesproken wel, dus daar zal het niet aan liggen.

Quote:
Ze geven altijd de zelfde melding:
failed to open stream: No such file or directory in /var/www/supportgo/htdocs/project/index.php...

Ik denk ook dat je pad niet klopt. Ik weet niet wat de root is van je localhost, htdocs zeker? afhankelijk daarvan is je pad zoiets: "project/index.php".

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.