require gedrag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »
Eelco Alosery

Eelco Alosery

25/03/2012 22:37:14
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb diverse child classes in diverse files
Ook heb ik diverse parrent classes ook in diverse files

Als ik nu dus bv een file require, met een class die gebruik maat van een parrent class, maar die file met die parrent class is nog nog niet toegevoegd middels een require, dan krijg ik gelijk toch al een error.

Ik vind dit vreemd omdat ik van die child class nog helemaal geen instantie van heb aangemaakt.

Wie kan mij dit gedrag een beetje uitleggen opdat ik dit kan begrijpen waarom ik dus toch die error krijg ondanks dat er geen instantie van de child class is aangemaakt nog.

Alvast bedankt.

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 06:53:33

Roel -

Roel -

25/03/2012 22:56:31
Quote Anchor link
Omdat de parser er wel al langs gaat, en hij kan de parent niet vinden.
Daarom krijg je een warning of een fatal error.

Eelco Alosery

Eelco Alosery

25/03/2012 23:05:48
Quote Anchor link
Beste Roel,

Bedankt voor je bericht.

Ok, dus er word een soort van voorcontrole gedaan?
Vind ik wel jammer, want ik krijg zo dus een fout terwijl als ik op een later moment de parrent class nog wel require, voordat ik dus wel een instantie aanmaak van de child class het dus goed zou kunnen werken.
Eigenlik zou ik dus een fout verwachten als ik de child class ga instantieren, en als de parrent clas dan niet gevonden zou worden.

Nu moet ik dus zorgen dat alle parrent classes dus echt eerst geladen worden voordat ik een class require die een parrent class extend.

Iets om dus rekening mee te houden :-)

Wouter J

Wouter J

25/03/2012 23:10:57
Quote Anchor link
Ik raad je aan eens naar een spl_register_autoloader te kijken, of naar de magic __autoload() functie in PHP. Hiermee kun je een functie opzetten die, mocht de klasse nog niet gerequired zijn, de klasse alsnog required.

Eelco Alosery

Eelco Alosery

25/03/2012 23:24:47
Quote Anchor link
Hallo Wouter,

Ik werk volledig ook met namespaces, en hiermee is het mij niet gelukt een goed werkende autoload functie te kunnen opzetten.

Ik heb dus uiteindelijk maar besloten om alles wat ik nodig heb gewoon echt via require in te laden.
Ik gebruik ook geen require_once omdat ik exact weet waar ik wat nodig heb, en dan ook de juiste classes require die nodig zijn.

Wouter J

Wouter J

25/03/2012 23:29:11
Quote Anchor link
Ik werk ook volledig met namespaces, en dan lukt het perfect. Zorg dat je namespaces en de locatie van de klasse zich houden aan de PSR-0 standaards en je kunt het mooi gebruiken, je krijgt er zelfs een functie die perfect werkt.

Nu is dat alleen een losse functie, maar Symfony Project heeft er een ClassLoader component voor die je zo kan gebruiken: http://symfony.com/doc/current/components/class_loader.html

En ook ik heb ooit eens een ClassLoader gemaakt, gebaseerd op die van symfony: https://github.com/WouterJ/snakeMvc/tree/master/lib/snakeMvc/Loader

Eelco Alosery

Eelco Alosery

25/03/2012 23:40:18
Quote Anchor link
mmm ok, misschien dat ik er dan toch nog eens en keer in moet verdiepen.
Want een autoloader is nog steeds wel gewenst. omdat ik dan niet zelf via reqiures alle files moet inserten.

Toevoeging op 25/03/2012 23:51:19:

Ik ben alleen bang dat het gebruik van usings dan wel teniet word gedaan, en dat ik dus altijd de volledige namespace moet gebruiken als ik een class wil instansieren.

Dus als ik bv dit gebruik in een totaal andere namespace:

use WebFrameWork\DomainLayer\UiTemplates\BaseTemplates\BasePage;
$basePage = new BasePage();

Hoe gebruik ik dit dan middels een autoloader?
Volgens mij was dit ook waar ik destijds tegen aanliep, en het maar had opgegeven toen :-)

Wouter J

Wouter J

26/03/2012 17:10:35
Quote Anchor link
Die worden gewoon meegegeven:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
class ClassLoader
{
  public static function register()
  {

spl_autoload_register(array(__CLASS__, 'loadClass'));
  }

// 1 van onze autoloaders
  public static function loadClass( $className )
  {

echo $className; // even voor debuggen
  }
}

ClassLoader::register();

// ClassLoader::loadClass() echo:
// "WebFrameWork\DomainLayer\UiTemplates\BaseTemplates\BasePage"

?>

De namespaces worden dus gewoon meegegeven. Als je hier vervolgens de PSR-0 functie aankoppelt heb je eigenlijk al je eigen simpele classloader:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
class ClassLoader
{
  // register method

public static function loadClass( $className )
  {

$path = self::getFilePath($className);
    if( file_exists($path) )
      require_once $path;
    else
      throw new LogicException(sprintf('Class %s does not exists in %s', $classame, $path));
  }

public static function getFilePath( $className )
  {

$className = ltrim($className, '\\');
    $fileName  = '';
    $namespace = '';
    if ($lastNsPos = strripos($className, '\\')) {
        $namespace = substr($className, 0, $lastNsPos);
        $className = substr($className, $lastNsPos + 1);
        $fileName  = str_replace('\\', DIRECTORY_SEPARATOR, $namespace) . DIRECTORY_SEPARATOR;
    }

$fileName .= str_replace('_', DIRECTORY_SEPARATOR, $className) . '.php';

return $fileName;
  }
}

// ClassLoader::loadClass() require_once:
// %path%/WebFrameWork/DomainLayer/UiTemplates/BaseTemplates/BasePage.php

?>

De classloaders van Symfony en die van mij zijn dan nog uitgebouwd met registered namespaces, prefixes en basepaths.

Eelco Alosery

Eelco Alosery

26/03/2012 18:22:59
Quote Anchor link
ok, cool.

Ik zal dit dan vanavond gelijk even verder proberen, want ik kanteer wel ook die PSR-0 opbouw.

bedankt.

Toevoeging op 26/03/2012 21:46:58:

Tsjonge wat heb ik en spijt deze vraag niet eerder gesteld te hebben.
Ik heb het nu inderdaad werkend.

Je hoeft zelfs niet eens require_once te gebruiken, maar je kan gewoon require gebruiken
spl_autoload_register lijkt zelf al te herkennen of een class al is gedistantieerd en doet dan niet alsnog de file inserten.

Ik gebruik nu deze class voor mijn autoload functionaliteit, met grote dank aan Wouter.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
<?php
namespace WebFrameWork
{
    defined("SCRIPT_EXEC_PERM") or die ("HTTP/1.0 401 Unauthorized");

class AutoLoader
    {
        /**
         * @var string
         */

private $_basePath;

/**
         * @param $basePath
         */

public function __construct($basePath)
        {

$this->_basePath = $basePath;

spl_autoload_register(array(__CLASS__, 'AutoLoadClasses'));
        }

public function __destruct()
        {

unset($this);
        }

/**
         * @param $className
         */

private function AutoLoadClasses($className)
        {

$path = $this->GetFullFilePath($this->_basePath ."/". $className);

if( file_exists($path) )
            {

require($path);
            }

else
            {
                die (sprintf('Class %s does not exists in %s', $className, $path));
            }
        }

/**
         * @param $className
         * @return string
         */

private function GetFullFilePath($className)
        {

$className = ltrim($className, '\\');
            $fileName  = '';
            $namespace = '';
            if ($lastNsPos = strripos($className, '\\'))
            {

$namespace = substr($className, 0, $lastNsPos);
                $className = substr($className, $lastNsPos + 1);
                $fileName  = str_replace('\\', DIRECTORY_SEPARATOR, $namespace) . DIRECTORY_SEPARATOR;
            }

$fileName .= str_replace('_', DIRECTORY_SEPARATOR, $className) . '.php';

return $fileName;
        }
    }
}

?>

Toevoeging op 26/03/2012 21:55:48:

Ik weet nu ook wel weer dat ik het vroeger met de gewone autoload heb geprobeerd en niet met deze spl_autoload_register.

Ben erg blij dit nu ook voor elkaar te hebben, dit schoont de code mooi op ook van alle handmatige require's
Gewijzigd op 26/03/2012 21:49:10 door Eelco Alosery

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.