Reserverings script - waar beginnen?
Jules Kreutzer
21/08/2010 22:48:21Hallo,
Heb een vraagje, ik heb een reserverings script nodig, heb wat gegoogled maar niet echt gevonden wat ik zocht. De meeste scripts die op google staan zijn niet gratis.
Weet iemand misschien een tutorial of zou iemand een beetje kunnen uitleggen waar ik zou moeten beginnen?
Natuurlijk verwacht ik niet van jullie dat jullie voor mij een script in elkaar draaien, het enigste wat ik zeg maar nodig heb is een duwtje in de juiste richting.
Bedankt alvast voor de hulp!
Heb een vraagje, ik heb een reserverings script nodig, heb wat gegoogled maar niet echt gevonden wat ik zocht. De meeste scripts die op google staan zijn niet gratis.
Weet iemand misschien een tutorial of zou iemand een beetje kunnen uitleggen waar ik zou moeten beginnen?
Natuurlijk verwacht ik niet van jullie dat jullie voor mij een script in elkaar draaien, het enigste wat ik zeg maar nodig heb is een duwtje in de juiste richting.
Bedankt alvast voor de hulp!
PHP hulp
29/11/2024 05:55:19Obelix Idefix
21/08/2010 23:01:21Begin eens met meer informatie.
Wat moet er gereserveerd worden? Gaat het om tickets voor bv een (meerdaags?) festival? Of voor een theatervoorstelling (met diverse rangen)? Of om een hotelreservering, waarbij ook inzichtelijk moet zijn of een kamer beschikbaar is?
Of heb je alleen een formuliertje nodig?
Wat moet er gereserveerd worden? Gaat het om tickets voor bv een (meerdaags?) festival? Of voor een theatervoorstelling (met diverse rangen)? Of om een hotelreservering, waarbij ook inzichtelijk moet zijn of een kamer beschikbaar is?
Of heb je alleen een formuliertje nodig?
Bas IJzelendoorn
21/08/2010 23:28:38Het hangt er vanaf wat je wilt reserveren?
- Tafel (restaurant)
- Huisje
- Hotel
- Auto
- Bouw apparatuur (Boels Bijvoorbeeld)
- Aanhanger
- ETC.
Dat bepaalt je systeem en je database ontwerp, wat mij uiteindelijk ook het handigste lijkt om mee te beginnen.
1 database: te reserveren opties (bijvoorbeeld aantal tafels en eigeschappen)
1 database: klantgegevens
1 database: reserveringen
Iets in die richting?
- Tafel (restaurant)
- Huisje
- Hotel
- Auto
- Bouw apparatuur (Boels Bijvoorbeeld)
- Aanhanger
- ETC.
Dat bepaalt je systeem en je database ontwerp, wat mij uiteindelijk ook het handigste lijkt om mee te beginnen.
1 database: te reserveren opties (bijvoorbeeld aantal tafels en eigeschappen)
1 database: klantgegevens
1 database: reserveringen
Iets in die richting?
Gewijzigd op 21/08/2010 23:29:08 door Bas IJzelendoorn
Jules Kreutzer
22/08/2010 00:01:33@ obelix en Idefix - Het is voor een hotel met nu 7 hotel kamers wat er binnenkort 8 worden. Wat ik het liefste zou willen is dat als iemand een hotelkamer reserveerd dat er dan een email wordt verzonden naar de webmaster met de gegevens van de reservering.
@ The Dutch Guy - Dus als ik het goed begrijp, moet ik de hotelkamers in de datebase voor "te reserveren opties" zetten, de klanten gegevens, die dan automatisch moeten worden ingebrackt in "klantengegevens" en dan moet in "reserveringen" de gegevens komen die de klant heeft ingevuld.
Am i right?
@ The Dutch Guy - Dus als ik het goed begrijp, moet ik de hotelkamers in de datebase voor "te reserveren opties" zetten, de klanten gegevens, die dan automatisch moeten worden ingebrackt in "klantengegevens" en dan moet in "reserveringen" de gegevens komen die de klant heeft ingevuld.
Am i right?