reset formulier d.m.v. event
Rene Wennekes
28/10/2010 17:01:31Heb een div box met een bevestiging dat mail verzonden is.
Aangezien ik de ajax methode gebruik wil ik na het wegklikken van de div-box dat ook het onderliggende formulier gereset wordt.
Dat gebeurt bij mij dus niet. de form tag heeft als id 'contactform'
onclick="document.getElementById('blackground').style.display = 'none'; document.getElementById('contactconfirm').style.display = 'none'; document.getElementById('contactform').reset();"
Weet iemand hoe je het beste een formulier met een bepaalde id kunt resetten zonder al te veel poespas.
Aangezien ik de ajax methode gebruik wil ik na het wegklikken van de div-box dat ook het onderliggende formulier gereset wordt.
Dat gebeurt bij mij dus niet. de form tag heeft als id 'contactform'
onclick="document.getElementById('blackground').style.display = 'none'; document.getElementById('contactconfirm').style.display = 'none'; document.getElementById('contactform').reset();"
Weet iemand hoe je het beste een formulier met een bepaalde id kunt resetten zonder al te veel poespas.
PHP hulp
21/11/2024 19:23:34- Raoul -
28/10/2010 17:38:40Rene Wennekes
28/10/2010 21:09:48Internet Verslaafde op 28/10/2010 17:38:40:
document.getElementById('contactform').innerHTML = ''; ??
Are you sure?
- -
28/10/2010 21:26:33@Internet Verslaafde: Dan gooi je het hele formulier weg, da's nou niet echt de bedoeling he.
@TS: De .reset()-aanroep hoort te werken. Weet je zeker dat je het formulier wel te pakken hebt met je getElementById()-aanroep?
@TS: De .reset()-aanroep hoort te werken. Weet je zeker dat je het formulier wel te pakken hebt met je getElementById()-aanroep?
Rene Wennekes
28/10/2010 21:36:10Ik heb het opgelost, althans het werkt wel met
document.forms[0].reset();
Maar niet met de getElementById()-aanroep
document.forms[0].reset();
Maar niet met de getElementById()-aanroep