Resolutie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met ICT en een WO diploma in de pocket? Dan ben je hier aan het juiste adres. Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij op zoek naar kandidaten die (enige) ervaring hebben met Java, Javascript, C of C++. Je zal door middel van trainingen worden opgeleid tot een volwaardige Software Developer. Er wordt tijdens de training natuurlijk veel aandacht besteedt aan de vaktechnische aspecten, maar er gaat ook veel aandacht uit naar jouw persoonlijke ontwikkeling. Bedrijfsprofiel Bij deze opdrachtgever in de omgeving van Amsterdam zoeken ze meerdere enthousiaste kandidaten die hun carrière willen starten met

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dennis van Veen

Dennis van Veen

23/12/2005 20:30:00
Quote Anchor link
Kan iemand een script voor mij maken die automatisch kijkt welke resolutie iemand heeft, en als die bijv lager is dan 1024x768 dan tekst kan laten zien.

Voorbeeld:

"Uw resolutie is nogal laag, u kunt deze pagina beter bekijken als u uw resolutie verhoogt."

MVG,
Dennis van Veen

PHP hulp

PHP hulp

16/02/2025 13:14:49

Mitch X

Mitch X

23/12/2005 20:34:00
Quote Anchor link
Dat kan met javascript :)
Met screen.width & screen.height dacht ik.

Dennis van Veen

Dennis van Veen

23/12/2005 20:49:00
Quote Anchor link
Dat zou best kunnen dat dat kan maar ik kan dat niet ;)

23/12/2005 21:07:00

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/12/2005 22:46:00
Quote Anchor link
Hoi Dennis,

resoluties afdwingen is geen goed idee, net als browsers afdwingen. Er zijn nog zat mensen die met 800 X 600 surfen.

Jelmer -

Jelmer -

23/12/2005 22:47:00
Quote Anchor link
En mensen die niet hun venster op schermvullend hebben staan...

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/12/2005 22:55:00
Quote Anchor link
Juist. Als je je hierin wilt verdiepen ga dan zoeken naar CSS en "liquid lay-outs".

Eric Cartman

Eric Cartman

24/12/2005 10:54:00
Quote Anchor link
Volgens mij wil hij niet zozeer resoluties afdwingen, maar alleen zeggen dat zijn site er in een hogere resolutie beter uitziet. Bijvoorbeeld als je een plaatje in de header gebruikt, die toevallig 800 px of groter is...

Kalle P

Kalle P

24/12/2005 12:05:00
Quote Anchor link
Zoals hij het zegt wilt hij het wel afdwingen, zodat ze het moeten veranderen. Maar erg duidelijk was het niet. Maar het zou niet handig zijn als hij dat zou doen, dan zorgt hij ervoor dat er een bepaalde groep niet op zijn site komt. Je kan beter een alertbox ofzo laten openen en ze daarmee waarschuwen dat ze beter hun resolutie (en hoe te doen) moeten aanpassen, omdat ze anders de site niet goed kunnen bekijken.

24/12/2005 12:36:00
Quote Anchor link
@Jan: Liquid layouts is toch zoveel mogelijk met procenten werken ipv pixels?

Dennis van Veen

Dennis van Veen

24/12/2005 13:11:00
Quote Anchor link
Ik doe wel veel met 80% etc. etc, maar de teksten zijn nogal lang en het is mooier om die zonder balk te bekijken in frames. Dus het is een soort hulpmiddel...

Alleen ik heb nu die variables maar ik weet de basics nog niet eens, dus kan iemand me echt niet letterlijk helpen??

2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php

if (isset($_GET['width']) AND isset($_GET['height'])) {
// output the geometry variables  

echo "Screen width is: ". $_GET['width'] ."<br />\n";
echo "Screen height is: ". $_GET['height'] ."<br />\n";}

if (isset($_GET['width']) AND isset($_GET['height'])) > 800 AND 600 {

echo "Deze site is mooier bij een hogere resolutie, ik raad u daarom aan uw resolutie te verhogen zodat u deze melding niet meer krijgt.";

}

else {

echo "U heeft een goede resolutie voor deze pagina!";

}

?>

Volgens mij klopt er geen hout van, hij doet het ook niet :S

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

24/12/2005 13:21:00
Quote Anchor link
Die $_GET['width'] en $_GET['height'] moet je dan wel ergens vandaan halen ey... het zijn geen standaard vars die je altijd kan aanroepen. Zoiezo zul je het met javascript moeten doen, clientside... niet met php serverside.

Dennis van Veen

Dennis van Veen

24/12/2005 13:26:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php

else {  
// pass the geometry variables  
// (preserve the original query string  
//  -- post variables will need to handled differently)  

echo "<script language='javascript'>\n";  
echo "  location.href=\"${_SERVER['SCRIPT_NAME']}?${_SERVER['QUERY_STRING']}"           . "&width=\" + screen.width + \"&height=\" + screen.height;\n";  
echo "</script>\n";  exit();

}

if (isset($_GET['width']) AND isset($_GET['height'])) > 800 AND 600 {

echo "Deze site is mooier bij een hogere resolutie, ik raad u daarom aan uw resolutie te verhogen zodat u deze melding niet meer krijgt.";

}

else {

echo "U heeft een goede resolutie voor deze pagina!";

}

?>

____________________________-

Dit is wat ik nu heb, het werkt wel alleen het laat ook zien welke resolutie je hebt apart, hoe haal ik dat eruit, en hoe gebruik ik die tag om te zeggen:

Als x kleiner is dan $waarde, doe dan {...} else {...}

Dat snap ik nog niet goed

24/12/2005 13:28:00
Quote Anchor link
if (intval($_GET['x']) > 800) { //goede resolutie
} else { //niet goed
}

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/12/2005 13:35:00
Quote Anchor link
Sebastiaan:
@Jan: Liquid layouts is toch zoveel mogelijk met procenten werken ipv pixels?

Ja, voor wat betreft de breedte. Je maakt bijvoorbeeld een content-div van 95%. Daarin kun je dan best een sidebar maken van 200px die je naar links float.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/12/2005 13:37:00
Quote Anchor link
Dennis:
Alleen ik heb nu die variables maar ik weet de basics nog niet eens, dus kan iemand me echt niet letterlijk helpen??

Wat vind je van deze pagina? Heb ik ooit eens gemaakt om verschillende resoluties te testen.

Dennis van Veen

Dennis van Veen

24/12/2005 13:37:00
Quote Anchor link
Hij doet het prima, alleen andersom dan wat jij zegt. Misschien is die variable verkeerd ofzo??

Hij zegt bij mij:

Screen width is: 1152
Screen height is: 864
Uw resolutie is niet zo goed om deze pagina te bekijken

terwijl ik dit heb getypt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php

else {  
// pass the geometry variables  
// (preserve the original query string  
//  -- post variables will need to handled differently)  

echo "<script language='javascript'>\n";  
echo "  location.href=\"${_SERVER['SCRIPT_NAME']}?${_SERVER['QUERY_STRING']}"           . "&width=\" + screen.width + \"&height=\" + screen.height;\n";  
echo "</script>\n";  exit();

}

if (intval($_GET['x']) < 800) {

echo "Uw resolutie is goed";

}

else {

echo "Uw resolutie is niet zo goed om deze pagina te bekijken";

}

?>

Dennis van Veen

Dennis van Veen

24/12/2005 18:39:00
Quote Anchor link
Zeer bedankt voor het helpen allemaal! Ik zal kijken of ik hem even hier op de site kan zetten, dit is hem geworden:

http://www.weteringseboys-b1.nl/index_l.php

Hij staat in de linkerbalk en je moet height kleiner dan 601 hebben wil hij de melding laten zien.

Bedankt!

Eric Cartman

Eric Cartman

24/12/2005 18:55:00
Quote Anchor link
Dan 'ban' je dus eigenlijk alleen mensen met een PDA...

Jelmer -

Jelmer -

24/12/2005 19:16:00
Quote Anchor link
Mijn PDA heeft een resolutie van 480*640 :P

Dennis van Veen

Dennis van Veen

24/12/2005 19:18:00
Quote Anchor link
Nogmaals het gaat om lange teksten, die ik goed probeer weer te geven, zodat het mooier is, het is dus een 'aanrader' en geen moeten.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.