Resolutie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dennis van Veen

Dennis van Veen

23/12/2005 20:30:00
Quote Anchor link
Kan iemand een script voor mij maken die automatisch kijkt welke resolutie iemand heeft, en als die bijv lager is dan 1024x768 dan tekst kan laten zien.

Voorbeeld:

"Uw resolutie is nogal laag, u kunt deze pagina beter bekijken als u uw resolutie verhoogt."

MVG,
Dennis van Veen

PHP hulp

PHP hulp

11/03/2025 16:46:33

Mitch X

Mitch X

23/12/2005 20:34:00
Quote Anchor link
Dat kan met javascript :)
Met screen.width & screen.height dacht ik.

Dennis van Veen

Dennis van Veen

23/12/2005 20:49:00
Quote Anchor link
Dat zou best kunnen dat dat kan maar ik kan dat niet ;)

23/12/2005 21:07:00

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/12/2005 22:46:00
Quote Anchor link
Hoi Dennis,

resoluties afdwingen is geen goed idee, net als browsers afdwingen. Er zijn nog zat mensen die met 800 X 600 surfen.

Jelmer -

Jelmer -

23/12/2005 22:47:00
Quote Anchor link
En mensen die niet hun venster op schermvullend hebben staan...

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/12/2005 22:55:00
Quote Anchor link
Juist. Als je je hierin wilt verdiepen ga dan zoeken naar CSS en "liquid lay-outs".

Eric Cartman

Eric Cartman

24/12/2005 10:54:00
Quote Anchor link
Volgens mij wil hij niet zozeer resoluties afdwingen, maar alleen zeggen dat zijn site er in een hogere resolutie beter uitziet. Bijvoorbeeld als je een plaatje in de header gebruikt, die toevallig 800 px of groter is...

Kalle P

Kalle P

24/12/2005 12:05:00
Quote Anchor link
Zoals hij het zegt wilt hij het wel afdwingen, zodat ze het moeten veranderen. Maar erg duidelijk was het niet. Maar het zou niet handig zijn als hij dat zou doen, dan zorgt hij ervoor dat er een bepaalde groep niet op zijn site komt. Je kan beter een alertbox ofzo laten openen en ze daarmee waarschuwen dat ze beter hun resolutie (en hoe te doen) moeten aanpassen, omdat ze anders de site niet goed kunnen bekijken.

24/12/2005 12:36:00
Quote Anchor link
@Jan: Liquid layouts is toch zoveel mogelijk met procenten werken ipv pixels?

Dennis van Veen

Dennis van Veen

24/12/2005 13:11:00
Quote Anchor link
Ik doe wel veel met 80% etc. etc, maar de teksten zijn nogal lang en het is mooier om die zonder balk te bekijken in frames. Dus het is een soort hulpmiddel...

Alleen ik heb nu die variables maar ik weet de basics nog niet eens, dus kan iemand me echt niet letterlijk helpen??

2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php

if (isset($_GET['width']) AND isset($_GET['height'])) {
// output the geometry variables  

echo "Screen width is: ". $_GET['width'] ."<br />\n";
echo "Screen height is: ". $_GET['height'] ."<br />\n";}

if (isset($_GET['width']) AND isset($_GET['height'])) > 800 AND 600 {

echo "Deze site is mooier bij een hogere resolutie, ik raad u daarom aan uw resolutie te verhogen zodat u deze melding niet meer krijgt.";

}

else {

echo "U heeft een goede resolutie voor deze pagina!";

}

?>

Volgens mij klopt er geen hout van, hij doet het ook niet :S

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

24/12/2005 13:21:00
Quote Anchor link
Die $_GET['width'] en $_GET['height'] moet je dan wel ergens vandaan halen ey... het zijn geen standaard vars die je altijd kan aanroepen. Zoiezo zul je het met javascript moeten doen, clientside... niet met php serverside.

Dennis van Veen

Dennis van Veen

24/12/2005 13:26:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php

else {  
// pass the geometry variables  
// (preserve the original query string  
//  -- post variables will need to handled differently)  

echo "<script language='javascript'>\n";  
echo "  location.href=\"${_SERVER['SCRIPT_NAME']}?${_SERVER['QUERY_STRING']}"           . "&width=\" + screen.width + \"&height=\" + screen.height;\n";  
echo "</script>\n";  exit();

}

if (isset($_GET['width']) AND isset($_GET['height'])) > 800 AND 600 {

echo "Deze site is mooier bij een hogere resolutie, ik raad u daarom aan uw resolutie te verhogen zodat u deze melding niet meer krijgt.";

}

else {

echo "U heeft een goede resolutie voor deze pagina!";

}

?>

____________________________-

Dit is wat ik nu heb, het werkt wel alleen het laat ook zien welke resolutie je hebt apart, hoe haal ik dat eruit, en hoe gebruik ik die tag om te zeggen:

Als x kleiner is dan $waarde, doe dan {...} else {...}

Dat snap ik nog niet goed

24/12/2005 13:28:00
Quote Anchor link
if (intval($_GET['x']) > 800) { //goede resolutie
} else { //niet goed
}

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/12/2005 13:35:00
Quote Anchor link
Sebastiaan:
@Jan: Liquid layouts is toch zoveel mogelijk met procenten werken ipv pixels?

Ja, voor wat betreft de breedte. Je maakt bijvoorbeeld een content-div van 95%. Daarin kun je dan best een sidebar maken van 200px die je naar links float.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/12/2005 13:37:00
Quote Anchor link
Dennis:
Alleen ik heb nu die variables maar ik weet de basics nog niet eens, dus kan iemand me echt niet letterlijk helpen??

Wat vind je van deze pagina? Heb ik ooit eens gemaakt om verschillende resoluties te testen.

Dennis van Veen

Dennis van Veen

24/12/2005 13:37:00
Quote Anchor link
Hij doet het prima, alleen andersom dan wat jij zegt. Misschien is die variable verkeerd ofzo??

Hij zegt bij mij:

Screen width is: 1152
Screen height is: 864
Uw resolutie is niet zo goed om deze pagina te bekijken

terwijl ik dit heb getypt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php

else {  
// pass the geometry variables  
// (preserve the original query string  
//  -- post variables will need to handled differently)  

echo "<script language='javascript'>\n";  
echo "  location.href=\"${_SERVER['SCRIPT_NAME']}?${_SERVER['QUERY_STRING']}"           . "&width=\" + screen.width + \"&height=\" + screen.height;\n";  
echo "</script>\n";  exit();

}

if (intval($_GET['x']) < 800) {

echo "Uw resolutie is goed";

}

else {

echo "Uw resolutie is niet zo goed om deze pagina te bekijken";

}

?>

Dennis van Veen

Dennis van Veen

24/12/2005 18:39:00
Quote Anchor link
Zeer bedankt voor het helpen allemaal! Ik zal kijken of ik hem even hier op de site kan zetten, dit is hem geworden:

http://www.weteringseboys-b1.nl/index_l.php

Hij staat in de linkerbalk en je moet height kleiner dan 601 hebben wil hij de melding laten zien.

Bedankt!

Eric Cartman

Eric Cartman

24/12/2005 18:55:00
Quote Anchor link
Dan 'ban' je dus eigenlijk alleen mensen met een PDA...

Jelmer -

Jelmer -

24/12/2005 19:16:00
Quote Anchor link
Mijn PDA heeft een resolutie van 480*640 :P

Dennis van Veen

Dennis van Veen

24/12/2005 19:18:00
Quote Anchor link
Nogmaals het gaat om lange teksten, die ik goed probeer weer te geven, zodat het mooier is, het is dus een 'aanrader' en geen moeten.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.