Resource id #5
Ik ben al een tijdje aan het klooien en ik probeer een mysql database uit te lezen met dit:
$sql = "SELECT dato FROM internetnyheder_forside";
$dato = @mysql_query($sql);
Maar als ik $dato echoo, dan komt dit : Resource id #5
Iemand die weet wat dit betekent ?
Niemand ?
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
while ($row = mysql_fetch_assoc ($dato)) {
echo '<p>'.$row['dato'].'</p>';
}
?>
while ($row = mysql_fetch_assoc ($dato)) {
echo '<p>'.$row['dato'].'</p>';
}
?>
edit: die @ voor mysql_query is een slecht idee. Je kunt beter aan foutafhandeling doen:
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
geen spaties tussen functie en ()
Donhertog:
Maakt niet uit hoor, php heeft geen enkele moeite met een spatie.@ jan koehoorn
Ik gebruik geen spaties, maar dat is meer omdat Zend Studio geen spatie gebruikt en ik het niet mooi vind. Maar dat zegt helemaal niets...
Ik heb dat script er nu achter gezet, alleen ik wil ze niet in dat script echo'en, ik wil de waarden in een variabele zetten, hoe doe ik dat dan ?
www.gratisvip.dk/webmastere/index2.php?action=homepage je ziet dan dat de datum geincluded wordt boven de header. Ik wil hem graag op een ander plek op de website waar de variabele staat.
www.gratisvip.dk/webmaster/variabelen.php is dat bestand wat de waarde uit de mysql haalt
Frank:
Ik gebruik geen spaties, maar dat is meer omdat Zend Studio geen spatie gebruikt en ik het niet mooi vind. Maar dat zegt helemaal niets...
Donhertog:
Maakt niet uit hoor, php heeft geen enkele moeite met een spatie.@ jan koehoorn
Als sinds ik programmeer werk ik met een spatie voor het haakje. De reden dat het hier handiger zou zijn is dat phphulp er een linkje van maakt naar het phpmanual als die spatie er niet staat.
Probleem is opgelost, bedankt allemaal!
Martin:
@Jan
Ik heb dat script er nu achter gezet, alleen ik wil ze niet in dat script echo'en, ik wil de waarden in een variabele zetten, hoe doe ik dat dan ?
Gewoon toekennen in de while loop. Als je zeker weet dat je maar 1 record ophaalt, neem je een gewone variabele (je hebt dan ook geen while loop nodig):
en anders stop je ze in een array, bijvoorbeeld zo:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5