Resultaten uit DB samenvoegen in 1 var

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

T!M

T!M

02/12/2004 14:29:00
Quote Anchor link
Voor een bestaande site die opgemaakt is met Flash, is mij gevraagd een Nieuws systeem te maken, waarmee dmv. PHP en MySQL nieuws kan worden toegevoegd, aangepast en verwijderd.

Ik weet hoe ik het back-end gedeelte hiervoor moet maken, maar nu zit ik al een vrij lange tijd te puzzelen met een stukje script dat variabelen uit een database haalt, hier één variabel van maakt, en dat daarna de pagina met het flash bestand die éne variabel uit leest en weergeeft.

Ik wou hier het volgende stukje script voor gebruiken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php

$query
= "SELECT * FROM sauna_nieuws ORDER BY id";
$result = mysql_query($query);

$i=1;

while($r=mysql_fetch_array($result))
 {

$titel=$r["titel"];
       $bericht=$r["bericht"];
       $var[$i] = "<b>$titel</b><br><br><br>$bericht<br>";

$samen[$i] = "$var[$i]";

$i++;
    }

// Het &tekst stukje zorgt er voor dat flash de variabele uit kan lezen.

echo "&tekst=$samen1 $samen2";

?>

Omdat ik met Flash maar één variabel in een text-field uit lees, wil ik dus alle nieuwsstukjes samenvoegen door er in de 'While' loop een cijfer achter de variabel te zetten, zodat er meerdere variabelen ontstaan. Deze variabelen worden dan samengevoegd onder de variabel Tekst, en deze word dan weer uitgelezen door Flash.

Wie weet hoe ik in die variabelen aan kan maken en kan samenvoegen, of dat er misschien een betere oplossing bestaat?

Alvast bedank!

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.