Resultaten uitlezen / berekenen (MySQL)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

JP D

JP D

12/10/2005 14:57:00
Quote Anchor link
Ik heb een tabel:

id
klant_id

bereikbaarheid --- tinyint(4)
snelheid_spreken --- tinyint(4)

Het is de bedoeling dat er een soort vragenformulier komt waarin een bezoeker kan aangeven hoe hij / zij een bepaalde service vindt.

Bij 'bereikbaarheid' kan dus bijvoorbeeld een waarde van 0 t/m 4 worden gegeven (zeer slecht tot zeer goed)

Je krijgt dus van elke bezoeker een nieuw record met bij alle onderdelen een waarde die zij hebben ingevoerd.

Ik wil nu de resultaten gaan weergeven en wil ik dus weten hoeveel 1en er zijn ingevuld bij 'bereikbaarheid', hoeveel 2en, etc. etc. en dat voor alle items (stuk of 20)

Hoe kan ik dit het beste doen? Ik kan wel met SELECT COUNT gaan lopen prutsen maar dan krijg je volglens mij belachelijk veel queries en ik ben er van overtuigd dat er een makkelijkere manier is in MySQL....

Alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 02:31:55

12/10/2005 15:16:00
Quote Anchor link
tinyint(4) betekend dat je een getal van 4 cijfer kan neerzetten

Goeie vraag. Misschien is het handiger om het gemiddelde te bereken met AVG. Maar volgens mij kan het niet anders of je moet PHP het werk laten doen.

JP D

JP D

12/10/2005 15:23:00
Quote Anchor link
Ow nee dat heb ik gekopieerd via PHPMyAdmin...

Gemiddelde heb ik niet veel aan want ik moet de percentages weten bij 'bereikbaarheid'

Dus:
20% van alle bezoeker heeft 1 gekozen bij bereikbaarheid...

Ik wil er een cirkeldiagrammetje van maken nl.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.