[revieuw] Lay-out
Zoals jullie misschien wel weten, ben ik bezig met een Open Source CMS, BrightLite CMS. Ik heb hier even een (opzet voor de) lay-out van de site gemaakt. Het wordt sowieso de homepage van het project, misschien ook als standaardtemplate.
Dit is het:
Het moet liquid (uitrekbaar) worden, en dus op alle schermen 100% zijn. Wat vinden jullie ervan, en hebben jullie nog op- of aanmerkingen?
Mvg,
Jonathan
Houd het gewoon simpel en strak, denk dat dat beter bij het onderwerp past
^^ grof gezegd -> kinderachtig en nooberig :|
Maar ook links dat wit-blauw effect weg en gewoon een effen kleur. Het is een beetje te speels op jou manier. Kijk eens naar sites als Joomla of WordPress, dan snap je mijn principe een beetje denk ik :)
Edit:
@Dizzy
O.N.D.E.R.B.O.U.W.I.N.G.
N
D
E
R
B
O.N.D.E.R.B.O.U.W.I.N.G.
U
W
I
N
G
:)
@Dizzy
O.N.D.E.R.B.O.U.W.I.N.G.
N
D
E
R
B
O.N.D.E.R.B.O.U.W.I.N.G.
U
W
I
N
G
:)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Luke Banning
Dit is een screenshot van een forum wat ik aan het ontwikkelen ben in de vrije uren tijdens het reizen met de trein.
Zoals je ziet, enorm eenvoudig, niks meer en niks minder.
Even een voorbeeldje, volgens mij ben je het jezelf veel te ingewikkeld aan het maken. Zoals je ziet, enorm eenvoudig, niks meer en niks minder.
Nee, da's stukken beter, lekker simpel, geen poespas :)
Nu nog een betere scheiding tussen menu / content / footer en dan zien we wel weer...
Ik heb wel een ideetje voor je header:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/ddtabmenu.htm
En dan example 3: Je moet naturlijk wel andere kleuren kiezen, anders kun je het beter darklite CMS noeme:P. Maar het is lekker simpel, en misschien kun je met photoshop het erop laten lijken ofdat de tekst brightlite er in gegraveerd is....
En als je de header zo hebt, kun je beter ook de rest(footer, enz.) ook zo maken. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
k zou geen javascript menu maken. Mij lijkt me de compatibiliteit(wat een woord he...) veel belangrijker dan het uiterlijk.
Kben ff bezig een opzetje voor je te maken, die post ik vanavond wel ff.
Grtz
@jurgen, ik bedoel het menu zelf niet, maar de layout van het menu: boven iets lichter dan onder, misschien kan Jonathan zo'n soort layout maken, i.p.v. die ronde hoeken...
Nu nog content erin en de letters in de header veranderen, dit ziet er nog niet uit. En een menu ;)
Ik vind dat je kleuren vreselijk vloeken... Ik vind ze zowiezo niet mooi. Je gebruikt de verkeerde effecten door elkaar heen. De tekst in de 2e header die je gemaakt hebt valt helemaal weg, terwijl die eruit hoort te springen.
Ziet er goed uit
om niet ONDERBOUWIG over te komen zou ik gewoon suggestie doen om de titel in je header wat van kleur te veranderen :s dat donkergroen en appelblauwzeegroen (jezes dat dat woord bestaat :) )(bij bright light) nogal onduidelijk
Ik vind je logo niet echt mooi, persoonlijk zou ik het lekker simpel en strak doen, probeer eens met basisvormen te werken, 2 vierkanten van verschillende kleuren en een tekst er bij kunnen soms best mooi zijn. Ik wil wel een voorbeeld maken, zeg het even, indien gewenst.
Dizzy schreef op 18.08.2007 21:20:
om niet ONDERBOUWIG over te komen zou ik gewoon suggestie doen om de titel in je header wat van kleur te veranderen :s dat donkergroen en appelblauwzeegroen (jezes dat dat woord bestaat :) )(bij bright light) nogal onduidelijk
Ben ik het mee eens ^^ Dan springt de headertext er toch meer uit.
PS. Appelblauwzeegroen? Heb jij ooit blauwe appels gezien?
@Raymond: Een voorbeeld zou erg fijn zijn.