[review] ...
Ik heb het hier al eens eerder gevraagd, en om geen oud topic te bumpen hier nogmaals.
Ik heb een site gemaakt, en zou daar eens feedback op willen hebben. Ik ben niet zon artistiek wonder,dus uiterlijk commentaar is welkom. De site is momenteel onder constructie, vrijwel alle content is er afgehaald. een voorbeeldpagina hoe het er uit gaat zien is ...
Alle commentaar is welkom!
Groeten,
Jeroen
URL eruit gehaald ivm Google indexering.[/modedit]
Gewijzigd op 27/05/2015 10:01:00 door Wouter J
- het blauw is te hard
- het is allemaal zo vierkant, zo hard.
- het mist wat flair. Het is wel strak en recht (en daar houd ik wel van), maar het is niet fijngevoelig genoeg. PHPhulp is ook rechthoekig, maar subtieler. Dat subtiele mis ik. Kleine dingen (als datum/tijd hier op PHPhulp)
- de 3 foto's bovenin zijn leuk, maar kan je het niet samenvloeien tot 1 foto die over de hele breedte staat, achter de inhoud
+ je menu is mooi, goed, duidelijk. Wat ronder maken, wat meer ruimte (padding/margin), wat schaduw... en het is schitterend: voorbeeld: https://jsfiddle.net/4rwx0zvr/1/
Toevoeging op 09/04/2015 11:16:54:
En je hebt 2 scrollbalken bij je header, in IE 11.
Dit komt doordat je alles keurig in blokken heb verdeeld, alles heeft een bordertje, andere achtergrond. Alles staat vervolgens weer in de content wrapper blok en deze staat weer keurig in de body blok.
Laten we eens die content wrapper niet meer zichtbaar maken. Dan oogt de site veel opener en ruimtelijker. Dus we halen de background-color van .content_wrapper weg en ook de schaduw (voor zover je dit schaduw kunt noemen overigens, meer over dit later).
Vervolgens de schaduw. Deze komt niet goed over, omdat hij niet lijkt op iets wat je in de wereld tegen kan komen. Schaduw is altijd grijs, zelden heel opvallend (alleen met direct zonlicht) en nooit aan alle kanten evenveel. Laten we de dubbele schaduw dus eens vervangen met 0px 0px 3px #aaa (geen offset meer, heel klein en heel licht).
We krijgen nu al een site die er stukken beter uit ziet naar mijn mening.
Vervolgens valt op dat de header groter is dan de andere blokken. Probeer dit gelijk te trekken (of de header echt heel veel groter te maken). Ik zou ook aanraden om de afbeeldingen alle 3 apart in de site op te nemen.
De kleuren zien er nog niet heel erg natuurlijk uit. Ik zou je aanraden de guidelines van http://www.google.com/design/spec/style/color.html te volgen: "Limit your selection of colors by choosing three color hues from the primary palette and one accent color from the secondary palette. The accent color may or may not need fallback options." Probeer gewoon een pallet van die pagina te kiezen en te gebruiken. Probeer ook wat andere palletten uit.
Ik zou ook de border aan de rechterkant van de subitems verwijderen.
Dan als laatst is de typografie nog heel belangrijk. Jouw tekst is heel klein om te lezen vanaf een computer scherm. Lees eens https://ia.net/know-how/responsive-typography-the-basics door voor wat basis informatie over goede typografie. Defineer je font-size nooit in procenten, maar in em/rem en pixels. Gebruik bijv. font-size:19px; in de body met een line-height van 1.3.
Over de kleuren: ik heb geen palet gebruikt, maar de kleuren die er al waren (huisstijl van ..., waar deze site technisch gezien onder valt) als accentkleur gebruikt.
Hebben jullie nog meer aanvullingen? in ieder geval vast hardstikke bedankt! het oogt al een stuk rustiger en proffesioneler.
Jeroen
Naam eruit gehaald ivm Google indexering.[/modedit]
Gewijzigd op 27/05/2015 10:01:42 door Wouter J
Een paar puntjes nog:
- bij hoveren over het menu wordt de tekst nu vet: niet doen. Dat zorgt voor verspringingen
- je header is nog steeds te breed: gewoon 1 foto van maken?
- het witte tekstvak loopt tot volledig onderaan: geef <body> een padding-bottom van 50px bijvoorbeeld. Dat is netter.
- je tekst-codering klopt niet: ik zie ergens "patiënten" staan ;)
- tekstueel:
Code (php)
1
In het Radboud Institute for Health Sciences ( www.rihs.nl ) dat voorheen NCEBP (Nijmegen Centre for Evidence Based Practice) heette
Veranderen naar:
Code (php)
1
In het <a href="rihs.nl" title="Website van het RIHS">Radboud Institute for Health Sciences</a> dat voorheen <abbr title="Nijmegen Centre for Evidence Based Practice">NCEBP</abbr> heette
Let op de <abbr> en <a href>.
- Je tekstvak heeft een lichte schaduw: prachtig. Je menu ook nog. Gewoon elk menu-item iets?
- Je header-foto's kunnen die schaduw ook hebben. Persoonlijk vind ik het mooi al zulke foto's gewoon 'rond' worden, met schaduw en een randje:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
.header img
{
border-radius: 50% 50%;
box-shadow: 0 0 4px #ccc;
border: 3px solid #333;
}
{
border-radius: 50% 50%;
box-shadow: 0 0 4px #ccc;
border: 3px solid #333;
}
Toevoeging op 09/04/2015 17:47:25:
En de tekst onder de foto: daarvan zou ik de titel (Scientific Director RIHS) zo schrijven: scientific director
En dan in de kleur zwart. Met minder top-margin, maar met iets meer bottom-margin
Op http://bachelorcongres.nl/index.php?page=Voorwoord%20decaan:%20Paul%20Smits staat het rechtervak (voor de foto) te laag.
Gewijzigd op 09/04/2015 17:45:41 door Eddy E
Over de link: content heb ik niks over te zeggen. Degene die de tekst heeft aangeleverd wil het zo hebben, en zo geschiedt.
De header worden binnenkort (hoogstwaarschijnlijk) andere fotos, gericht op dit jaar, dan zal ik die puntjes ook meenemen.
De accentkleur onder de foto vond ik juist leuk, jij niet Eddy?
Is het niet beter om alle tekst in dezelfde taal te doen?
Dan gebruik je accent: alles in accent is geen accent meer ;).
@eddy zo ziet het er inderdaad beter uit ja!
Waarom is de url weg?
Jeroen VD op 09/04/2015 10:28:37:
[...]
WouterJ:
URL eruit gehaald ivm Google indexering.
Omdat de topicstarter zijn URL niet meer wou noemen vanwege zijn Google ranking.
Omdat dit topic daarom geen waarde meer heeft doe ik deze op slot.