Review #2
hier).
Graag inhoudelijke reacties over de website, en niet de dienst zelf. Heb je daar vragen over? Stuur me hier een prive-bericht, of een bericht via de website!
De link: Klik!
Ben van plan om de website ergens deze week live te zetten :-)
Alvast bedankt!
En hier het vervolg (originele topic: Graag inhoudelijke reacties over de website, en niet de dienst zelf. Heb je daar vragen over? Stuur me hier een prive-bericht, of een bericht via de website!
De link: Klik!
Ben van plan om de website ergens deze week live te zetten :-)
Alvast bedankt!
ivm ul margin bottom (te veel witruimte) en valideer de input velden nog even (xhtml, nog een / aan het eind)
Verder was de eerste indruk goed!
Krijg het formulier inderdaad niet helemaal valid. Zend pakt de juiste encoding niet helemaal, kom er niet direct achter wat het kan zijn..
Over het algemeen: Ik vraag me af of je met deze site de goeie kant op gaat. De huidige site heeft nog wel wat, maar de nieuwe site heeft meer tekst, dichter op elkaar gepakt (je content over 2 kolommen verdelen, is dat wel zo'n goed idee?) Het komt op mij vooral over als grijze massa. Niet uitnodigend om te lezen. Misschien dat keyword vetgedrukt maken en pakkende quotes eruit lichten helpen. Als je net zoveel tekst hanteert als een magazine-artikel kan je ook hun technieken om lezers te lokken gebruiken, nietwaar? Nu bestaat je content uit 2 dingen: grijs en rood. Niets springt eruit, niets pakt de aandacht.
Maar qua tekst doet het mij denken aan de spam die je van kleine bedrijfjes
Bedenk dat dit een bedrijf is wat een product aan moet bieden waarvan de potentiële klant niet weet dat 'ie het nodig heeft. Althans, zo positioneer je je site toch? Want je richt je niet specifiek tot slachtoffers van defaces of datalekken. Ik denk dat je het met deze tekst bij lange na niet haalt.
Ik weet niet. Misschien zou je je kunnen positioneren als een white-hat hacker die de kunstjes kent, en die je site even snel voor je kan nalopen om je te behoeden van de gevaren van internet, want wat extra veiligheid kan nooit kwaad. Over de positieve kant gooien, met weinig maar directe teksten. Laat de bezoeker denken "hey, hier heb ik misschien wel wat aan" in plaats van "ojee". Of richt je meer op de slachtoffers, mensen die de gevaren al mee hebben mogen maken. Hoe dan ook, ik zou in ieder geval op de site concreet vermelden waarom hun site veilig moet zijn, wat een lekke site op hun bedrijf voor invloed heeft. (slechte naam dankzij deface, lekken persoonlijke gegevens van klanten, etc)
En weer even terug op de site zelf. Die lijst onder hoe-gaat-ahum-te-werk?, waarom is die zo lang? Waarom is het een<ul> terwijl het notabene het schoolvoorbeeld is van een lijstje met een volgorde? Ik zou stappen als "neem contact met ons op" en "vul ons formulier in" samenvoegen. Want het ene is toch gewoon een iets concretere versie van die andere? En eigenlijk had ik wel verwacht dat verwijzingen als het formulier klikbaar waren. (lekker vaag, "het formulier". Welk formulier? Wat voor formulier? De ontwerper heeft het complete model van de site in z'n hoofd. Je bezoeker heeft die kennis niet, die is die nog aan het opbouwen)
Ik heb m'n twijfels een beetje over de navigatie. Stel, ik lees de voorpagina (en stel dat 'ie m'n aandacht heeft getrokken) dan vraag ik me af "wat kost dat geintje me dan wel niet?". Via het menu kom ik daar niet achter. Koppen snellen levert ook niet veel op. Nu moet ik wel de uitspringende woorden scannen (en gelukkig heb je daar niet zoveel van, dus vind ik het uiteindelijk wel) om achter de kosten te komen. Naja, een link te vinden naar de kosten, die me vervolgens alleen maar de tarieven vertellen. Ik was eerder geïnteresseerd in een range ("gemiddeld tussen de 400-800 euro, ietsjes meer voor sites waar gebruikers hun eigen bijdrages aan kunnen leveren omdat die technisch ingewikkelder zijn") Wat vertelt me zo'n rapport dat ik terug krijg dan? Hoe ziet zoiets eruit? Wat kan ik verwachten? En weer die teksten. "Bij de checklist zit ook een extra document. Hierin geven wij aan waar de gevonden fouten zich bevinden." ipv "Wij maken een checklist van welke fouten zich waar bevinden, en hoe die kunnen worden opgelost. Heeft u geen programmeur in huis of laat u het liever door ons doen, dan is dat ook geen probleem". Zo, heel je alinea in 2 zinnen.
En toen viel me die alert() voor onder dat linkje "hier". Serieus? Een browser-blokkerend popupje? Zo'n ding dat hetzelfde geluid maakt als die gehate foutmeldingen? En dan komt er een waslijst met technische termen waarvan enkelen mij zelfs niet zeggen (ik kan ze ook niet even opgoogelen, want dat popup-ding blokkeert m'n browser. Naja, niet echt, maar wel als ik Internet Explorer had gebruikt)
Ik vinum mooi. Duidelijk, helder qua lettertype/kleur.
Kan me we wel vinden in het verhaal hierboven. De teksten kunnen op sommige plaatsen wat duidelijker/netter.
Als je niet alle links in het menu zet, zoals de tarieven, zet dan een sitemap onderaan de pagina (naast 'bekijk onze blog')
Gewijzigd op 24/08/2010 06:41:30 door Tobias Tobias
Als opmerking zou ik proberen om, evt met een kleine CSS-"hack", al je pagina's net zo lang te maken dat ze op de meeste resoluties altijd een scroll-balk hebben. Anders verspringt heel je website als je naar "Waarom een sitecheck?" gaat, omdat er aan de rechterkant nu een scroll-balk bij komt.
Verder zou ik ook dat alert venstertje vervangen door iets anders. Zo een alert geeft altijd een slechte indruk en is voor veel mensen zeer irritant.
Voor de rest zeker in orde!
Met vriendelijke groeten,
Jens
Gewijzigd op 25/08/2010 11:07:28 door Jens V
@Tobias: Er komt inderdaad nog een sitemap, voor de gebruiker en voor Google. Hierin komen alle links te staan.
@Jens: Bedankt voor je tip, zal kijken of ik de juiste css hiervoor kan vinden ;-)
@All: De alert-box ga ik eruit halen. In de tekst had duidelijk naar voren moeten komen dat het enkel technische termen waren waar we naar zoeken :-)
Toevoeging op 25/08/2010 21:07:04:
De website is geupdate!
Bescheiden bump!
mooie site, ik vind de mouseover van het menu alleen niet zo mooi
Stel dat het 2 verschillende sites waren en ik moest kiezen en ga op de layout af kies ik voor het oude ontwerp, het geeft mij een "veiliger" gevoel.
Toch bedankt!