[Review] BB-ict
Graag wil ik jullie oordeel over de layout en de website. Ook heb ik nog hulp nodig met de css, ik heb nog 6 foutjes die ik er niet uitkrijg.
Klik
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door W W
De tekst mag wel ietsje grijzer, dat staat beter, vind ik. En het is aan je bron te zien de bedoeling dat je een 404 krijgt bij binnenkomst? Verder ziet de site er leuk uit, goed gedaan.
Ziet er mooi uit!
Evert schreef op 02.05.2008 22:13:
De tekst mag wel ietsje grijzer, dat staat beter, vind ik. En het is aan je bron te zien de bedoeling dat je een 404 krijgt bij binnenkomst? Verder ziet de site er leuk uit, goed gedaan.
Ik wacht nog op de intro text van de klant zelf. Dus de intro pagina bestaat nog niet, die komt nog.
Heel netjes, professioneel.
Maar ik zou die copyright balk wat meer naar beneden zetten.
Gedaan, intro text staat er nu ook. De content text blijft zwart, omdat dit duidelijk leesbaar moet zijn. Bedankt voor de leuke berichten, maar ik heb meer aan opbouwende kritiek :P
Dat ziet er meteen al een stuk beter uit..
Ik zou de foto rechtsboven laten wisselen met foto's die een zelfdes sfeer thema uitstralen (zandpaden? wel een beetje de zelfde kleuren) Misschien het zelfde pad uit verschillende gezichtshoeken) Maar dat is persoonlijk hoor!
En wat is juist de bedoeling van het project.
Echter zou ik wel iets doen met je footer, bij een hogere resolutie is de halve pagina grijs. Een oplossing hiervoor zou kunnen zijn om je footer altijd onderaan het beeld vast te plakken als het ware.
Edit:
Nog klein bugje gevonden:
Bij het menu zie je geen 'driehoekje' bij home als je op de home pagina zit ;)
Nog klein bugje gevonden:
Bij het menu zie je geen 'driehoekje' bij home als je op de home pagina zit ;)
LOL @ the giga feedback van Jelmer!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thijs X
Verder, is het echt nodig dat dat login-gebeuren op iedere pagina staat? En vanuit herkenning van de gebruiker gedacht, ik denk dat het prettiger is om een knopje-achtige link, of een knop zelf te gebruiken in plaats van een klein tekst-linkje om een form te submitten. Gelukkig werkt de enter-toets ook goed daarvoor, dus dat is op zich niet zo'n probleem. Maar ik zou toch voor een knop gaan omdat mensen - ik - links niet associeren met het verzenden van een formulier.
Over kleine links gesproken, ik had het prettig gevonden als in het menu links het hele vakje, en niet alleen de tekst van een menu-item klikbaar was geweest. De menu-items zijn ong. 250px breed, maar je moet toch op dat kleine tekstje drukken om het menu-item te activeren. Misschien dat een vorm van feedback, een verandering van kleur of een lijntje onder de tekst wanneer je erover heen gaat met de muis ook prettig is. Ik had toch 2 seconden nodig om door te hebben dat het echt werkende links waren.
Dat kwam mede door die tekst "opdrachten" rechtsboven. Wat is dat? Het hoort niet bij het logo (zit een streep tussen en heeft een iets ander lettertype) maar is ook niet klikbaar. Toen dacht ik dat het de titel van de pagina was, maar het verandert niet.
Verder nog wat gemierenneuk, voor perfectionisten en opscheppers:
- mod_rewrite of $_SERVER['PATH_INFO'] gebruiken voor je URL's in plaats van rauwe $_GET-waarden oogt net even wat netter. bb-ict.org/opdrachten of bb-ict.org/index.php/opdrachten oogt naar mijn idee wat professioneler dan bb-ict.org/index.php?p=opdrachten
- "deze pagina bestaat niet!" is zo onvriendelijk en niet erg behulpzaam. Ik zou die tekst vervangen met iets vriendelijkers, en een mogelijkheid om de pagina die je dan wel zoekt te vinden. Een zoekfunctie bijvoorbeeld, of een sitemap. Daar help je mij als gebruiker mee, en daar wordt ik blij van. Ik ben snel blij :)
- Op de pagina "opdrachten" staat een lijstje, maar de 'bullets' zijn niet helemaal goed uitgelijnd. Nu vallen ze net links buiten het tekstvak.
- De title van de pagina (die in de balk van je venster staat, de naam van de window als het ware) verandert niet. Stel dat ik meerdere tabs of vensters open heb staan, dan kan ik nu niet aan de hand van de tekst aflezen welke pagina dat is. Ik zal ze allemaal weer af moeten gaan. Ook voor bladwijzers vind ik het altijd wel prettig dat mijn bladwijzertitel wat zegt over de inhoud van de pagina waar hij naar verwijst.
Naar de inhoud, de tekst, heb ik niet echt goed gekeken. Wat me wel opviel was dat het heel sales-gericht is allemaal. Klinkt leuk, zegt niets. ICT-infrastructuren ontwikkelen. Is dat hardware? software? Kabeltjes leggen? Emailservers onderhouden? Infrastructuren is nogal breed, ICT is nogal breed. Wel grappig dat de home-pagina heel erg, naja, zoals ik hierboven beschreef is, en de Opdracht-pagina dan weer begint met "ik ben één van...". Die tekst dan lezend, en de home-pagina daarvoor gelezen hebbend, vraag ik me af wanneer de introductie komt, wanneer ik de geheime identiteit van "ik" kom te weten, wat zijn relatie tot het bedrijf is. Als er over "ik" gesproken wordt, verwacht je toch de introductie van "ik" in de eerste of tweede alinea. Ik snap dat de pagina "Opdrachten" niet echt bij de inhoud van de site matcht, maar het is toch iets om even op te letten. Doordat hij nu volledig anders is qua schrijfstijl springt hij er ontzettend uit, op een negatieve manier.
En dan als laatste de contact-pagina. Iets waar ik mij persoonlijk vaak aan erger. Wanneer ik op de contact-pagina kijk, ben ik meestal op zoek naar een e-mailadres of een adres van de vestiging, iets wat ik in mijn routeplanner zou kunnen zetten. De mooiste contact-pagina's hebben naast een formuliertje ook een adres en een telefoonnummer, en als het even kan een linkje naar een routeplanner of Google Maps. En natuurlijk de naam van een contactpersoon indien van toepassing.
Heb je trouwens een "unique selling point", om maar even met dure woorden te spreken? Zo ja, misschien dat je die wat meer naar voren moet laten komen in je website. Je blinkt nog niet genoeg uit, ik denk dat de site qua uiterlijk goed oogt, maar qua tekst nog niet genoeg aanspreekt. Kopjes, quotes, vet- en schuingedrukte stukjes. Internetters lezen zelden een tekst, ze scannen veel liever. Pas als ze denken "ja, dit zocht ik ongeveer" gaan ze echt lezen.
Oh mijn God, ik heb een monsterpost geschapen...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
Wanneer je niets invult bij het contact formulier, dan verschijnt de teksts: 'Niets ingevuld'. Ik zou het vakje rood maken en een algemene tekst geven in de vorm van: 'U behoort alle (vereiste) vakjes in te vullen)'.
Ik zou de hele pagina iets of wat van de linker kant af willen hebben, of helemaal gecentreerd, maar niet helemaal links tegen mijn browser aangeplakt. Op de een of andere manier geeft dat voor mij geen goed gevoel.
Bekijk tevens je charset instelling. Zorg dat ze zowel in de database als op je website gelijk zijn. Ik zie dat het op de website UTF-8 is, dus dan moet je dat ook instellen in je database. Het geval is namelijk, dat je bij 'rare' tekens een 'square-questionmark' krijgt. Eentje komt er voor op de Privacy pagina.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B
- inlog systeem gaat nu via een button
- SEO url's
- Title veranderd per pagina
- De bug van Thijs is gefixed :)
Verder ben ik niet verantwoordelijk voor de content op de website zelf (Ik ben niet Pepijn Bosgoed). Hier kan ik niet veel aan doen. Omdat dit ook een fictief bedrijf is, kan er verder niks komen bij de contact pagina (lees telefoonnummer adres etc etc).
Ik ga morgen weer verder met de website en de tips van Jelmer.
http://www.bb-ict.org/pagina/privacy
Op deze pagina staat in de tekst een raar teken.
Kan je misschien oplossen met UTF-8 ?
Op deze pagina staat in de tekst een raar teken.
Kan je misschien oplossen met UTF-8 ?
Mooie site verder!
en als ik bij het contact form niks invul, dan staat er 'deze pagina bestaat niet'
Ik stoor me ontzettend aan die inlog-knop die geen top margin kent met als gevolg dat deze aan het wachtwoord veld zit vastgeplakt en er een dikke rand ontstaat.
Wat kan ik met het onderdeel opdrachten hij doet namelijk nu niks maar staat er echt zo verleidelijk, heb er al zeker 4 keer opgeklikt. Leek een beetje op een menu item.
Je textarea op je contactformulier wijkt nogal af, zonde!
Je footer is op mijn scherm wel erg vaak prominent in beeld; meer content opnemen of zorgen dat de footer laag blijft - af in je mand footer -
Eindelijk een site met ruimte, 1000 maal bravo voor het gebruiken van margin, padding, line-height en letter-spacing
Ik mis het onderdeel "Kijk eens hoe goed wij zijn, wij zijn het beste IT bedrijf namelijk." Ik mis zeg maar de solutions
Op dit scherm is het sowieso eigenlijk nogal compact, mag best wel wat breder. Liqued layout?
Persoonlijk vind ik je plaatje saai en mis ik het bedrijfslogo.
Dat stekkertje is die heel belangrijk? om in beeld te zijn? Misschien kan je ook een random afbeelding hier overwegen van andere IT componenten.
Oja zo'n grote Verzenden knop op het contactformulier is - mijn inziens - lichtelijk overbodig. 200 px is meer als genoeg :-)
Wat Erwin zegt, die 404 als je niks invult bij het inloggen viel mij ook al op.
- Probleem dat de loginknop aan een inputfield hing in FF is opgelost.
- Er zit nu een random functie achter het plaatje boven de login, hij veranderd nu af en toe.
- verzendknop in het contact form is kleiner gemaakt.
- textarea in contactform is gestyled
- bij het fout invullen in het contact form worden de borders rood
@evert, de form verwijst naar login.php, die bestaat nog niet ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door W W