[Review] BB-ict

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

W W

W W

02/05/2008 21:30:00
Quote Anchor link
Ben momenteel bezig met een website. Dit is voor een fictief bedrijf voor ons bedrijf (project school). Hij is zo ongeveer als af. Nog een paar linkjes/pagina's toevoegen.

Graag wil ik jullie oordeel over de layout en de website. Ook heb ik nog hulp nodig met de css, ik heb nog 6 foutjes die ik er niet uitkrijg.

Klik
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door W W

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 21:42:49

--

--

02/05/2008 22:13:00
Quote Anchor link
De tekst mag wel ietsje grijzer, dat staat beter, vind ik. En het is aan je bron te zien de bedoeling dat je een 404 krijgt bij binnenkomst? Verder ziet de site er leuk uit, goed gedaan.

Michael -

Michael -

02/05/2008 22:16:00
Quote Anchor link
Ziet er mooi uit!

W W

W W

02/05/2008 22:17:00
Quote Anchor link
Evert schreef op 02.05.2008 22:13:
De tekst mag wel ietsje grijzer, dat staat beter, vind ik. En het is aan je bron te zien de bedoeling dat je een 404 krijgt bij binnenkomst? Verder ziet de site er leuk uit, goed gedaan.

Ik wacht nog op de intro text van de klant zelf. Dus de intro pagina bestaat nog niet, die komt nog.

Dizzy

Dizzy

02/05/2008 22:22:00
Quote Anchor link
Ik geef de site een 8,5/10 qua design.

Heel netjes, professioneel.

Maar ik zou die copyright balk wat meer naar beneden zetten.

--

--

02/05/2008 22:22:00
Quote Anchor link
Ow, oke. Maar toch, zet dat er dan neer ;)

Nogmaals,hij ziet er oke uit..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door --

W W

W W

02/05/2008 22:28:00
Quote Anchor link
Gedaan, intro text staat er nu ook. De content text blijft zwart, omdat dit duidelijk leesbaar moet zijn. Bedankt voor de leuke berichten, maar ik heb meer aan opbouwende kritiek :P

--

--

02/05/2008 22:33:00
Quote Anchor link
Dat ziet er meteen al een stuk beter uit..

Chris Avontuur

Chris Avontuur

02/05/2008 23:02:00
Quote Anchor link
Ik zou de foto rechtsboven laten wisselen met foto's die een zelfdes sfeer thema uitstralen (zandpaden? wel een beetje de zelfde kleuren) Misschien het zelfde pad uit verschillende gezichtshoeken) Maar dat is persoonlijk hoor!

W W

W W

02/05/2008 23:17:00
Quote Anchor link
We willen de website zo strak en zakelijk mogelijk houden. Wisselende plaatjes vinden we afleidend. Ik heb ondertussen de website op de goede host geupload. klik

Wouter K

Wouter K

03/05/2008 00:10:00
Quote Anchor link
Mooi zo,
En wat is juist de bedoeling van het project.

Thijs X

Thijs X

03/05/2008 00:14:00
Quote Anchor link
Ziet er inderdaad zeer netjes uit!
Echter zou ik wel iets doen met je footer, bij een hogere resolutie is de halve pagina grijs. Een oplossing hiervoor zou kunnen zijn om je footer altijd onderaan het beeld vast te plakken als het ware.

Edit:

Nog klein bugje gevonden:
Bij het menu zie je geen 'driehoekje' bij home als je op de home pagina zit ;)

LOL @ the giga feedback van Jelmer!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thijs X

Jelmer -

Jelmer -

03/05/2008 00:54:00
Quote Anchor link
Mijn eerste indruk was een beetje een opgekropt gevoel. Dat "grote" plaatje rechts met dat login-ding eronder, het voelt aan alsof het het tekstgedeelte naar links drukt. Ik denk dat je beter niet gebruik kan maken van statische content rechts wanneer de site zelf links is uitgelijnd. Zeker met een wat breder scherm oogt de site heel smal, op een vervelende manier.

Verder, is het echt nodig dat dat login-gebeuren op iedere pagina staat? En vanuit herkenning van de gebruiker gedacht, ik denk dat het prettiger is om een knopje-achtige link, of een knop zelf te gebruiken in plaats van een klein tekst-linkje om een form te submitten. Gelukkig werkt de enter-toets ook goed daarvoor, dus dat is op zich niet zo'n probleem. Maar ik zou toch voor een knop gaan omdat mensen - ik - links niet associeren met het verzenden van een formulier.

Over kleine links gesproken, ik had het prettig gevonden als in het menu links het hele vakje, en niet alleen de tekst van een menu-item klikbaar was geweest. De menu-items zijn ong. 250px breed, maar je moet toch op dat kleine tekstje drukken om het menu-item te activeren. Misschien dat een vorm van feedback, een verandering van kleur of een lijntje onder de tekst wanneer je erover heen gaat met de muis ook prettig is. Ik had toch 2 seconden nodig om door te hebben dat het echt werkende links waren.

Dat kwam mede door die tekst "opdrachten" rechtsboven. Wat is dat? Het hoort niet bij het logo (zit een streep tussen en heeft een iets ander lettertype) maar is ook niet klikbaar. Toen dacht ik dat het de titel van de pagina was, maar het verandert niet.

Verder nog wat gemierenneuk, voor perfectionisten en opscheppers:
- mod_rewrite of $_SERVER['PATH_INFO'] gebruiken voor je URL's in plaats van rauwe $_GET-waarden oogt net even wat netter. bb-ict.org/opdrachten of bb-ict.org/index.php/opdrachten oogt naar mijn idee wat professioneler dan bb-ict.org/index.php?p=opdrachten
- "deze pagina bestaat niet!" is zo onvriendelijk en niet erg behulpzaam. Ik zou die tekst vervangen met iets vriendelijkers, en een mogelijkheid om de pagina die je dan wel zoekt te vinden. Een zoekfunctie bijvoorbeeld, of een sitemap. Daar help je mij als gebruiker mee, en daar wordt ik blij van. Ik ben snel blij :)
- Op de pagina "opdrachten" staat een lijstje, maar de 'bullets' zijn niet helemaal goed uitgelijnd. Nu vallen ze net links buiten het tekstvak.
- De title van de pagina (die in de balk van je venster staat, de naam van de window als het ware) verandert niet. Stel dat ik meerdere tabs of vensters open heb staan, dan kan ik nu niet aan de hand van de tekst aflezen welke pagina dat is. Ik zal ze allemaal weer af moeten gaan. Ook voor bladwijzers vind ik het altijd wel prettig dat mijn bladwijzertitel wat zegt over de inhoud van de pagina waar hij naar verwijst.

Naar de inhoud, de tekst, heb ik niet echt goed gekeken. Wat me wel opviel was dat het heel sales-gericht is allemaal. Klinkt leuk, zegt niets. ICT-infrastructuren ontwikkelen. Is dat hardware? software? Kabeltjes leggen? Emailservers onderhouden? Infrastructuren is nogal breed, ICT is nogal breed. Wel grappig dat de home-pagina heel erg, naja, zoals ik hierboven beschreef is, en de Opdracht-pagina dan weer begint met "ik ben één van...". Die tekst dan lezend, en de home-pagina daarvoor gelezen hebbend, vraag ik me af wanneer de introductie komt, wanneer ik de geheime identiteit van "ik" kom te weten, wat zijn relatie tot het bedrijf is. Als er over "ik" gesproken wordt, verwacht je toch de introductie van "ik" in de eerste of tweede alinea. Ik snap dat de pagina "Opdrachten" niet echt bij de inhoud van de site matcht, maar het is toch iets om even op te letten. Doordat hij nu volledig anders is qua schrijfstijl springt hij er ontzettend uit, op een negatieve manier.

En dan als laatste de contact-pagina. Iets waar ik mij persoonlijk vaak aan erger. Wanneer ik op de contact-pagina kijk, ben ik meestal op zoek naar een e-mailadres of een adres van de vestiging, iets wat ik in mijn routeplanner zou kunnen zetten. De mooiste contact-pagina's hebben naast een formuliertje ook een adres en een telefoonnummer, en als het even kan een linkje naar een routeplanner of Google Maps. En natuurlijk de naam van een contactpersoon indien van toepassing.

Heb je trouwens een "unique selling point", om maar even met dure woorden te spreken? Zo ja, misschien dat je die wat meer naar voren moet laten komen in je website. Je blinkt nog niet genoeg uit, ik denk dat de site qua uiterlijk goed oogt, maar qua tekst nog niet genoeg aanspreekt. Kopjes, quotes, vet- en schuingedrukte stukjes. Internetters lezen zelden een tekst, ze scannen veel liever. Pas als ze denken "ja, dit zocht ik ongeveer" gaan ze echt lezen.

Oh mijn God, ik heb een monsterpost geschapen...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

GaMer B

GaMer B

03/05/2008 08:54:00
Quote Anchor link
Kleine aanvulling op Jelmer:
Wanneer je niets invult bij het contact formulier, dan verschijnt de teksts: 'Niets ingevuld'. Ik zou het vakje rood maken en een algemene tekst geven in de vorm van: 'U behoort alle (vereiste) vakjes in te vullen)'.

Ik zou de hele pagina iets of wat van de linker kant af willen hebben, of helemaal gecentreerd, maar niet helemaal links tegen mijn browser aangeplakt. Op de een of andere manier geeft dat voor mij geen goed gevoel.

Bekijk tevens je charset instelling. Zorg dat ze zowel in de database als op je website gelijk zijn. Ik zie dat het op de website UTF-8 is, dus dan moet je dat ook instellen in je database. Het geval is namelijk, dat je bij 'rare' tekens een 'square-questionmark' krijgt. Eentje komt er voor op de Privacy pagina.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B

W W

W W

03/05/2008 15:26:00
Quote Anchor link
Mijn dank aan Jelmer voor zijn bruikbare feedback, ondertussen heb ik een paar kleine aanpassingen kunnen doen. Niet veel tijd gehad vandaag.

- inlog systeem gaat nu via een button
- SEO url's
- Title veranderd per pagina
- De bug van Thijs is gefixed :)

Verder ben ik niet verantwoordelijk voor de content op de website zelf (Ik ben niet Pepijn Bosgoed). Hier kan ik niet veel aan doen. Omdat dit ook een fictief bedrijf is, kan er verder niks komen bij de contact pagina (lees telefoonnummer adres etc etc).

Ik ga morgen weer verder met de website en de tips van Jelmer.

Wouter K

Wouter K

03/05/2008 17:22:00
Quote Anchor link
http://www.bb-ict.org/pagina/privacy
Op deze pagina staat in de tekst een raar teken.

Kan je misschien oplossen met UTF-8 ?

Thomas van Broekhoven

Thomas van Broekhoven

03/05/2008 17:31:00
Quote Anchor link
Gebruik ë voor een ë.. Dan komt er niet zo'n raar vierkantje ;)
Mooie site verder!

Erwin Nieuwenhuis

Erwin Nieuwenhuis

03/05/2008 19:08:00
Quote Anchor link
is het de bedoeling dat je niks kan invullen bij het inlogveld?

en als ik bij het contact form niks invul, dan staat er 'deze pagina bestaat niet'

04/05/2008 02:04:00
Quote Anchor link
Ik zat zelf nogal te zoeken naar het menu; dat viel niet echt op, zeker met die grijze footer.

Ik stoor me ontzettend aan die inlog-knop die geen top margin kent met als gevolg dat deze aan het wachtwoord veld zit vastgeplakt en er een dikke rand ontstaat.

Wat kan ik met het onderdeel opdrachten hij doet namelijk nu niks maar staat er echt zo verleidelijk, heb er al zeker 4 keer opgeklikt. Leek een beetje op een menu item.

Je textarea op je contactformulier wijkt nogal af, zonde!

Je footer is op mijn scherm wel erg vaak prominent in beeld; meer content opnemen of zorgen dat de footer laag blijft - af in je mand footer -

Eindelijk een site met ruimte, 1000 maal bravo voor het gebruiken van margin, padding, line-height en letter-spacing

Ik mis het onderdeel "Kijk eens hoe goed wij zijn, wij zijn het beste IT bedrijf namelijk." Ik mis zeg maar de solutions

Op dit scherm is het sowieso eigenlijk nogal compact, mag best wel wat breder. Liqued layout?

Persoonlijk vind ik je plaatje saai en mis ik het bedrijfslogo.

Dat stekkertje is die heel belangrijk? om in beeld te zijn? Misschien kan je ook een random afbeelding hier overwegen van andere IT componenten.

Oja zo'n grote Verzenden knop op het contactformulier is - mijn inziens - lichtelijk overbodig. 200 px is meer als genoeg :-)

--

--

04/05/2008 12:50:00
Quote Anchor link
Wat Erwin zegt, die 404 als je niks invult bij het inloggen viel mij ook al op.

W W

W W

04/05/2008 21:44:00
Quote Anchor link
Even weer een update:

- Probleem dat de loginknop aan een inputfield hing in FF is opgelost.
- Er zit nu een random functie achter het plaatje boven de login, hij veranderd nu af en toe.
- verzendknop in het contact form is kleiner gemaakt.
- textarea in contactform is gestyled
- bij het fout invullen in het contact form worden de borders rood

@evert, de form verwijst naar login.php, die bestaat nog niet ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door W W

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.