[Review] Browsergame middeleeuwen
Vanaf vandaag is het project 'TownSiege' in de lucht, een browsergebaseerde online game in de middeleeuwen. Er heeft veel tijd in gezeten en daarom zou ik het erg waarderen als een aantal hun mening willen geven over de website. Omdat het de bedoeling is dat het wat groter wordt, is een goede website dus van groot belang.
Ik zou het erg waarderen als mensen tips en opmerkingen kunnen geven over de layout/codering of wat dan ook. Uiteraard mag ook de ingame-layout beoordeeld worden^^. De link is www.townsiege.nl.
Bedankt;-)
Groeten Jordy
Alle pagina's : NIET mooi, hier zou je beter iets wat met de ridder rechts te maken heeft kunnen doen(bijvoorbeeld de achtergrond ofzo waar hij vandaan komt.)
Verder vind ik de achtergrond in content niet zo heel erg mooi(zwart),de border van de content ziet er netjes uit. De kleur die je daar gebruikt hebt zou je beter ook kunnen gebruiken in plaats van dat zwart. Verder vind ik de header eigenlijk te simpel.(Ik probeer account te maken, krijg alleen geen email-,-).
Wat je met de header moet doen weet ik niet precies, dat hoor je van andere denk ik wel :)
Bas, enorm bedankt voor je reactie. De header was inderdaad ook nog even een punt wat ik niet mooi (lees bijpassend) vind. Ik heb je account even handmatig geactiveerd, dus je kunt nu inloggen;-)
Heb er nu even naar gekeken, vind het wel leuk gedaan. Alleen wel irritant dat ik moet scrollen om te kunnen zien welke troepen er aankomen. En de grondstoffen productie.
Aan de linkerkant heb je een leuk menuutje met "Boss scherm,Opdrachten" dit zou ik ook aan de rechterkant maken met daarin de grondstoffen en de troepen.
Krijg nu ineens een 404 error ?
Verder bij het registreren zie ik staan "Hoofdstad van Bas van de steeg"
Moet dit niet meer iets zijn van "Naam van de stad : Bas van de steeg"
Want zoals jij nu hebt maak je eigenlijk een land met erin een hoofdstad zonder naam.
Ook mis ik in je menu bovenin een Knop waarop staat "Stad" want je kan nu niet terug naar je eigen stad. Verder vind ik het er wel leuk uit zien.
Dat was het dan :)
Oja, ook hier geld de achtergrond (vind ik niet mooi :))
Gewijzigd op 30/03/2012 17:06:12 door Bas van de Steeg
- ik krijg geen mail (hotmail)
- log ik in, wordt ik eerst gevraagd om de code (logisch)
- vraag ik m nog een keer (krijg ik m btw nog niet), staat er een 1 tje boven de mail is opnieuw verzonden
Ja, inderdaad. Ik ben dit momenteel even aan het fixen;-) Swiftmailer werkt niet mee. Ik zal het laten weten zodra het klaar is.
Hoe krijg je punten ? Want heb alles bijna lvl 3 en heb nog steeds geen punten :(
Gewijzigd op 30/03/2012 17:26:16 door Bas van de Steeg
@Bas, bedankt voor je positieve feedback. Het idee van een menu aan de rechterkant is denk ik een goede aanvulling. Hier ga ik even naar kijken;-) Over het idee van de hoofdstad zal ik even nadenken. De knop 'Stad' is er wel degelijk: hiervoor moet je op de naam van je stad klikken. Dan ga je naar het overzicht van je dorp.
Bedankt voor jullie feedback. Alles is welkom:P
Toevoeging op 30/03/2012 18:14:21:
Punten worden af en toe bijgewerkt, ongeveer 1 keer per uur. Zo kun je van een andere speler niet bijhouden welke gebouwen hij uitbreidt;-)
toch is die er niet helemaal uit. als ik wil inloggen krijg ik nog steeds een registratiecode melding
Bedankt voor het melden, gefixed. Je kan nu inloggen;-)
Is het niet mooier als bijvoorbeeld een Hoofdgebouw bij een volgend level een ander gebouw word ?
Dus groter etc. Of bijvoorbeeld eerst houte muren in level 1 en dan bij level 2 steen en hout ?
Toevoeging op 30/03/2012 18:45:26:
// Weet niet of je ergens mee bezig bent maar de db connectie is weg
Ook de website is erg traag. kan dat kloppen?
@Bas, het zien van de gebouwen houdt eigenlijk de race juist uit het spel, want dan zouden mensen die veel online zijn juist makkelijker de kleinere spelers kunnen overwinnen. Zo hopen we dit tegen te gaan. De databasefoutmeldingen komen inderdaad af en toe tevoorschijn. Ik denk dat dit bij een overgang naar een VPS verdwijnt.
@Nick, Het heeft inderdaad wat weg van TribalWars maar het is niet hetzelfde. Veel browsergames lijken op elkaar, maar we hebben geprobeerd TownSiege tactischer te maken: je moet tactieken gebruiken om elkaar aan te vallen, je kunt natuur vernietigen, dorpen stichten en nog veel meer;-)
Zijn er mensen die nog inhoudelijk tips hebben over layout/codering/whatever?
@Bas, de gebouwen zien er na een bepaald level inderdaad ook anders uit, maar dit hangt van elk gebouw af. In principe elke 6 levels ongeveer. Uiteindelijk wordt het een grote stad.
Gewijzigd op 30/03/2012 21:23:49 door Jordy -
Groeten Jordy
maar over die ridder op de homepage. ik zou die gewoon straal in het midden van de pagina zetten. en dan de navigatie eromheen. nu staat die er ook maar zo verloren bij
Wat kleur, lauout, enz. betreft ... Ik heb weinig gevoel voor goede smaak; luister maar naar anderen.
Ik skip direct naar de broncode, en daar zie ik (vlug even rond gekeken) dat alles mooi geïndenteerd is, css goed wordt gebruikt, jQuery goed gebruikt...
Mooi, proper.
Blijf alleszins dit doen.
Misschien wat meer info over het systeem zelf zou leuk zijn, in welke Framework (volgens mij geen) is het geschreven etc.?
Het systeem zelf is inderdaad zonder Framework geschreven. Alles is begonnen vanaf de blanco pagina, en ik maak eigenlijk alleen gebruik van JQuery om een aantal effecten te krijgen;-)
Maak je gebruik van OOP?
Nee, ik ben met dit project begonnen als test, een aantal jaren geleden. Ik kon toen nauwelijks PHP en al zeker geen OOP. Toen ben ik ook begonnen met het leren van webdesign, programmering etc. Uiteindelijk heb ik alles niet opnieuw herschreven naar OOP, wat achteraf misschien beter wel gekund had, maar ja.
Vindt wel grappig alleen het is een soort van kopie van Tribalwars