[Review] Browsergame middeleeuwen
- Troepen worden beheerd door een generaal. Bij het op pad sturen van troepen kun je de generaal een tactiek meegeven. Er zijn in totaal 20 tactieken beschikbaar, die elk hun eigen voordeel hebben. Val je bijvoorbeeld een dorp vanuit het oosten aan, dan zal het vijandelijke klooster het zwaar te verduren krijgen. Het algoritme achter het aanvals- en verdedigingssysteem is zeer complex wat altijd zorgt voor een realistische oorlogsvoering. Dit is dus geheel verschillend van andere browsergames.
- Ontwikkel tactieken en wapens. Niet elk dorp kan alle tactieken en wapens ontwikkelen. Denk bij elk dorp goed na over het nut ervan.
- Er is interactie met de omgeving: er kunnen dorpen of wachttorens gebouwd worden, ruïnes kunnen worden afgebroken, rivieren kunnen worden drooggelegd en bossen kunnen worden gekapt.
- Bouw wachttorens op strategische plekken. Elke wachttoren heeft een bepaalde radius. Hoe meer wachttorens je hebt, hoe groter je totale radius wordt, en hoe eerder je vijandelijke troepen aan kunt zien komen.
- Treed toe tot gilden, verdeel gilden in subgroepen en deel je planningen en tactieken met anderen. Bovendien zijn er 4 mogelijke relaties met andere gilden.
- Realistische trainingen en bewapeningen. Soldaten worden niet apart getraind, maar in groepen. Bovendien kun je ze bewapenen, wat voor een ander idee zorgt dan gewend is in andere browsergames. Voorbeeld: 1 soldaat + 1 zwaard wordt een zwaardvechter. Voorbeeld 2: 25 soldaten + 4 paarden + een belegeringstoren geraamte - geeft een belegeringstoren.
- In je dorp staat een dorpshuis: hier wonen je burgers in. Zorg dat ze tevreden blijven. In elk dorp worden 8 secundaire grondstoffen ontdekt, bijvoorbeeld papier, zijde glas of bier. Naar mate je dorp groeit zullen je burgers ook eisen stellen: betere kleding, of een dorpsfeest bijvoorbeeld. Deze kun je aan ze geven door middel van de secundaire grondstoffen.