[review] citatensite
Een eventuele uitbreiding zou een dagelijks citaat kunnen zijn, heeft er verder nog iemand leuke ideëen?
HIER
Reacties op de inhoud zijn ook welkom!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Steen
Voor de rest is het een nette site,, maar ik zou de titel ergens neer zetten.
De titel staat toch in de <h1>? (die gele dingen op elke pagina) Of bedoel je de "Een verzameling van ..."?
Ik bedoel verzameling van :']
KLIK
Verder ziet je site er heel wit uit met blauw boven en links.. of toch niet... er staat een wit vlak onder.. ik had m'n browser niet gemaximaliseerd en je site valt gelijk uit elkaar.. ik had 'm al bijna weg geklikt. Niet handig dus dat ie er onder komt. Hij moet gewoon op z'n plek blijven staan met een horizontale scrollbar.
Verder zoals Joris al zei, dat blauwe vlak bovenaan wordt ineens afgekapt. Misschien een kleine gradiënt naar wit aan de onderkant? Menu zijn ook gewoon 2 blokken, misschien kan je daar wat leuks mee doen nog.
Edit: Vergeleken met de oude site is 't het in ieder geval wel een hele verbetering XD
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael -
- Dat bovenste afvangen met een kleine gradiënt/border
- Menublokken misschien iets opleuken
mogen wel wat meer belgen citaten/moppen/woordspelingen op
Verder misschien je website even w3c valideren. Dat vindt ik persoonlijk fijn want dan heb je een wat grotere kans dat iedereen daadwerkelijk ziet wat jij gemaakt hebt
Als laatste puntje is misschien om de copyright echt helemaal onderaan de pagina te doen. Op de homepage staat hij in het midden. vindt ik als bezoeker storend. Als ik een copyright wil weten scroll ik automatisch wel naar beneden.
Nogmaals de opbouw is goed. Misschien alleen nog wat met je achtergrond doen.
mvg,
Edit:
het de velden van het formulier zijn niet heel erg zichtbaar. Mensen met slechte ogen zullen hier moeite mee hebben. Misschien een tip om dit iets duidelijker te weergeven.
het de velden van het formulier zijn niet heel erg zichtbaar. Mensen met slechte ogen zullen hier moeite mee hebben. Misschien een tip om dit iets duidelijker te weergeven.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bas IJzelendoorn
ik zou gaan voor meer citaten per pagina, waardoor het inhoud gedeelte dus verder rijkt dan u menu. Want momenteel zit ik met veel wit en dat komt enkel en alleen maar door het feit dat je menu langer is dan de inhoud.
Ik zou ook onderaan de lijst met dingen (die dus langer, veel langer, mag) ook de pagina's neerzetten. Als je helemaal benden bent wil je naar de volgende pagina, maar je moet eerst weer helemaal naar boven. Of gewoon een grote brede "MEER" knop, is ook prima.
Je mist nog een hover-state in het menu. De enige indicatie dat je er kan klikken is het handje, maar dat is niet echt heel erg indicatief voor op welke link je dan drukt. Gewoon een lijntje eronder of de achtergrond een kleurtje geven zou al prettiger zijn. En aangeven welke van die links de pagina is waar je nu bent zou ook prettig kunnen zijn voor het navigeren en oriënteren.
Je moet nog even opletten op de encoding van je pagina's. De tekst in je database is zo te zien ISO-8859, maar je serveert je pagina's als UTF-8. Daardoor zijn sommige tekens veranderd in vraagtekens. Je content-type header aanpassen, of de content omzetten met utf8_encode of iconv zou het probleem moeten oplossen.
En inderdaad, waar is de titel van je website? Die grote tekst/logo linksboven waar je op kan klikken en dan weer bij de beginpagina komt? Is ook belangrijk voor het navigeren op de site.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
Verder bedankt voor de vele verbeteringen, daar kan ik écht wat mee.