review! concept
Wat vinden jullie van het volgende ontwerp? Kritiek, verbeterpunten ed zijn van harte welkom!!
- mis nog een beetje de relatie tussen alle delen.
- <title></title> is nog niet ingevult - ruimte voor een banner mag je laten vallen, dat is niet echt professioneel.
Ik (als techneut) houd van rechte lijnen, duidelijke vakken, enz..
Daardoor lijkt je banner en je '(c) Frank Raterink' erg rommelig. Ze staan elkaar in de weg ofzo lijkt ut.. ook t.o.v. je header, is het menu iets breder en content vak nóg net iets breder..
Waarom de moeite om de bezoeker een groter lettertype aan te bieden? De meeste brouwsers (zeker voor de mensen die het nodig hebben) hebben een prima zoomfunctie waar jou functionaliteit nooit aan kan tippen. Ik vind de achtergrond storend, te druk naar mijn smaak. Die witte muur vind ik wel erg mooi staan!
Om de letters te vergroten en de achtergrond te wijzigen is niet per sé een refresh nodig. Dit kan je uitvoeren met JavaScript. Op het moment dat de gebruiker geen JavaScript heeft, moet je de pagina pas laten refreshen.
Verder vind ik je site oké. Het menu mag van mij wat minder. Je hele site is redelijk strak, en dan ziet je menu er ineens erg rond en wat amateuristischer uit. Het is ook wat te hoog vind ik.
Misschien is een apart header beeld per verschillende pagina een idee? Het 'merkje' links onderin je pagina vind ik erg leuk bedacht! Ik zie knoppen om de font grootte aan te passen, maar je layout is nog gemaakt met tabellen. Beetje omgekeerde wereld denk ik; Wil je een goed toegankelijke site hebben, dan is de eerste stap een 'schoon' css layout. Lees wat over semantische opmaak, dan weet je wat ik bedoel :)
Het menu moet aangepast worden; het is zoals Pim al zei een niet-samenhangend geheel; het staat 'los' van de rest van de site, en dat is natuurlijk niet wat je wil met een menu.
En de achtergrond-change: leuk, maar ik zou het niet in de body neerzetten. misschien onder elkaar naast de body aan de linkerkant ofzo. en de eerste achtergrond zou ik iets subtieler plaatsen, met een percentage ofzo. het merkje is idd een leuk ding; ik zou hem wel rechts plaatsen, wat Pholeron ook al zei.
Menu is erg simpel, zou mooier zijn als je alleen het menu helemaalzou doortrekken tot de zijkanten van browser scherm denk ik.
Oh zie nu pas dat je achtergrond ook kan veranderen, dan zou ik standaard voor een iets rustigere achtergrond gaan ipv gelijk een drukke. Vind achtergrond patroon beetje erg druk vooral als je hogere resolutie hebt word je nogal gek als je er naar kijkt. Oogt niet echt prettig iig.
is een beetje moeilijk uit te leggen, dus we hebben ff een voorbeeldje gemaakt
je hoeft er verder niets mee te doen, het is gewoon een eigen variatie op.
Alleen zou die schaar in het menu iets meer naar links plaatsen zodat het ook echt overeen komt met dat puntje van de bladzijde Ziet er goed uit bart!
wauw.. dat ziet er idd best gaaf uit... daar ga ik vanavond eens mee stoeien!!!
nou fireworks eigenlijk, het is plaatje van het internet (sxc.hu) en dan ff zoeken op corner en paper oid, en dan laat je je geest de vrije loop.
Dat komt vooral door die achtergrond, want als ik de achtergrond op grijs in stel bevalt het me een stuk beter...
Misschien moet je even een bezoekje brengen aan www.lipsum.com ;-) Ik mis inderdaad ook het geheel een beetje en vind de site niet lekker om naar te kijken.
Ben trouwens altijd fan van websites waarvan de titel 'Untitles Document' luidt ;-p ! Ziet er mooi en overzichtelijk uit. Goed werk, zou ik zeggen.
Misschien moet je er iets op zetten eerst, ik vind het namelijk een beetje leeg... lettergrootte en achtergrond kan je met javascript on-the-spot instellen zonder pagina reload. Je kan met javascript ook een cookie maken, dus kan je het zelfs opslaan. Stukje gebruikersvriendelijker denk ik.
@Bart: ik vind juist dat dat menu wel wat heeft in de header, en nu haal jij het eruit :P Dat idee van dat hoekje is wel mooi. Ik zou alleen niet de hele content net zo breed maken als de header. Ik zou toch voor zoiets gaan:
@ Bart: heel juist ! Ook nog wat meer padding langs de zin 'U bevindt zich hier:' lijkt me geen slecht idee ;-) .
- <title></title> is nog niet ingevult
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door bart van der veen
bart van der veen schreef op 13.03.2007 11:36:
hoe zou ik voor een dergelijke relatie kunnen zorgen?- ruimte voor een banner mag je laten vallen, dat is niet echt professioneel.
Ik (als techneut) houd van rechte lijnen, duidelijke vakken, enz..
Daardoor lijkt je banner en je '(c) Frank Raterink' erg rommelig. Ze staan elkaar in de weg ofzo lijkt ut.. ook t.o.v. je header, is het menu iets breder en content vak nóg net iets breder..
Waarom de moeite om de bezoeker een groter lettertype aan te bieden? De meeste brouwsers (zeker voor de mensen die het nodig hebben) hebben een prima zoomfunctie waar jou functionaliteit nooit aan kan tippen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa
even voor de duidelijkheid: het ontwerp is als een soort product bedoeld. Vandaar het rode 'kaartje' ©frank raterink (wat je dus ook wel bij kleding ziet), de streepjescode en het afknipstrookje.
In dat geval zou ik ut 'rode kaartje' aan de rechter kant plaatsen, staat het niet in de weg van je banner ruimte.. of de banners juist naar rechts verschuiven..
Om de letters te vergroten en de achtergrond te wijzigen is niet per sé een refresh nodig. Dit kan je uitvoeren met JavaScript. Op het moment dat de gebruiker geen JavaScript heeft, moet je de pagina pas laten refreshen.
Verder vind ik je site oké. Het menu mag van mij wat minder. Je hele site is redelijk strak, en dan ziet je menu er ineens erg rond en wat amateuristischer uit. Het is ook wat te hoog vind ik.
Misschien is een apart header beeld per verschillende pagina een idee? Het 'merkje' links onderin je pagina vind ik erg leuk bedacht!
Het menu moet aangepast worden; het is zoals Pim al zei een niet-samenhangend geheel; het staat 'los' van de rest van de site, en dat is natuurlijk niet wat je wil met een menu.
En de achtergrond-change: leuk, maar ik zou het niet in de body neerzetten. misschien onder elkaar naast de body aan de linkerkant ofzo. en de eerste achtergrond zou ik iets subtieler plaatsen, met een percentage ofzo.
De a A A vind ik beetje onzin.. Volgens mij is in elke willekeurige browser de + en - daarop ingesteld.. Of Ctrl+plus/min.
Menu is erg simpel, zou mooier zijn als je alleen het menu helemaalzou doortrekken tot de zijkanten van browser scherm denk ik.
Oh zie nu pas dat je achtergrond ook kan veranderen, dan zou ik standaard voor een iets rustigere achtergrond gaan ipv gelijk een drukke.
frank schreef op 13.03.2007 11:37:
hoe zou ik voor een dergelijke relatie kunnen zorgen?- ruimte voor een banner mag je laten vallen, dat is niet echt professioneel.
Alleen zou die schaar in het menu iets meer naar links plaatsen zodat het ook echt overeen komt met dat puntje van de bladzijde
bart van der veen schreef op 13.03.2007 15:53:
frank schreef op 13.03.2007 11:37:
wauw.. dat ziet er idd best gaaf uit... daar ga ik vanavond eens mee stoeien!!!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door frank
btw.. dat omgevouwen hoekje? is dat met photoshop gemaakt?
frank schreef op 13.03.2007 17:48:
btw.. dat omgevouwen hoekje? is dat met photoshop gemaakt?
nou fireworks eigenlijk, het is plaatje van het internet (sxc.hu) en dan ff zoeken op corner en paper oid, en dan laat je je geest de vrije loop.
Dat komt vooral door die achtergrond, want als ik de achtergrond op grijs in stel bevalt het me een stuk beter...
Quote:
s dfasdf asdf asdf asDF
ASDfasdfasdfasdfasdf asdf asdf asdf asdF
ASdf asdf asdf asdf safd asf as
DF Asdf asdf
ASD Fasdf asdf asdf asdf as
FD ASdf as
DF Asdfasdf asdf asd fasdf asD
F ASdf asdf
ASFD as
DF AS
ds
DFASD
AS
a
dfsdf
ASDfasdfasdfasdfasdf asdf asdf asdf asdF
ASdf asdf asdf asdf safd asf as
DF Asdf asdf
ASD Fasdf asdf asdf asdf as
FD ASdf as
DF Asdfasdf asdf asd fasdf asD
F ASdf asdf
ASFD as
DF AS
ds
DFASD
AS
a
dfsdf
Misschien moet je even een bezoekje brengen aan www.lipsum.com ;-)
Ben trouwens altijd fan van websites waarvan de titel 'Untitles Document' luidt ;-p !
Misschien moet je er iets op zetten eerst, ik vind het namelijk een beetje leeg...
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11