[Review] CONFIRMO Design
http://www.juridischevoorwaarden.nl/NEW2/index.php
Ik ben alleen bezig geweest met het ontwerp en dus nog niet met de scripts achter de website. Graag uw mening over het DESIGN. Druk F5 (refresh) om andere headerbanners te zien.
[Q] Wat is de reden van je site (waarom maak je je site, en wat wil je ermee bereiken?
[A] Confirmo | Algemene Voorwaarden stelt algemene voorwaarden op maat op voor mkb-bedrijven. Daarnaast beiden wij de mogelijkheid algemene voorwaarden te laten controleren. Tevens is het mogelijk via de website 'standaard' algemene voorwaarden te bestellen (tegen betaling) en deze vervolgens via een link per mail te downloaden op de website.
[Q] Wat heb je tot nu toe gedaan aan je site?
[A] Voorlopig ben ik slechts bezig geweest met het ontwerp van de website. Het technische gedeelte erachter moet nog worden uitgewerkt. Wel zit er al een 'random-banner'scriptje in. (Press F5).
[Q] Wat doet het nog niet, en wil jenog wel maken?
[A] Er moet een kleine, eenvoudige webshop-functie in komen. Daarnaast moeten mensen via een link per mail, reeds bestelde en betaalde AV kunnen downloaden.
[Q] Commentaar is niet altijd positief! Ga volwassen om met kritiek. Je kunt (harde) kritiek krijgen op je site. Ga hier volwassen mee om.
[A] Zal ik doen.
[Q]Gebruik CSS in plaats van tabellen
[A] Geen tabel te bekennen.
goed logo op back
leuke header
WHOOO what happend there, was de inspiratie op?
Zo fris als je header is , zo dood is de rest van het design...
ook nog 1 foutje: line 50 column 7 - Warning: <input> proprietary attribute "border"
edit: in IE6 is het helemaal een ramp... PNG support niet aanwezig en je header komt los van de rest
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - wes -
wes schreef op 11.03.2009 11:18:
WHOOO what happend there, was de inspiratie op?
Bedankt allereerst voor jouw complimenten.
Haha, ja de rest moet een rustige en zakelijk uitstraling hebben omdat er veel tekst op de website zal komen. Maar als je ideeen hebt over hoe het misschien anders zou kunnen dan hoor ik het graag. Ik vind een header ontwerpen namelijk altijd wat makkelijker dan de rest....so please help. Wat vind je niet mooi? De login misschien?
ook nog 1 foutje: line 50 column 7 - Warning: <input> proprietary attribute "border"
Ga ik meteen mee aan de slag!
edit: in IE6 is het helemaal een ramp... PNG support niet aanwezig en je header komt los van de rest
Tja, das IE6. Wellicht dat ik hem nog wat meer crossbrowser kan maken, maar ik denk niet dat ik de .png support ga toevoegen, misschien een melding bovenaan dat men moet overschakelen op een fatsoenlijke browser? Lol...
Ik vind het er wel lekker rustig uit zien maar ook fris zoals Wes zegt. Ik kan enkel het login venster niet echt plaatsen waarom dat zo in het midden staat. Ook trouwens nog even de titel van je pagina aanpassen. Er staat nu "Untitled document".
Volgens mij is het mooier om de content direct onder het menu te plaatsen, en een ander plekje te zoeken voor het login schermpje.
Jurgen schreef op 11.03.2009 11:42:
Ik kan enkel het login venster niet echt plaatsen waarom dat zo in het midden staat.
nico schreef op 11.03.2009 11:44:
Ik vind die login box echt veel te groot, en met de content eronder, ook echt niet passen.
Volgens mij is het mooier om de content direct onder het menu te plaatsen, en een ander plekje te zoeken voor het login schermpje.
Ik ben een beetje onduidelijk geweest ben ik bang. Dat login scherm komt uiteraard niet op deze wijze op de pagina te staan. Het is meer een test-pagina waarin ik alle tot nu toe ontwikkelde/ontworpen elementen heb geplakt zodat jullie konden zien hoe het geheel zal worden. Mijn excuses voor de onduidelijkheid hierover.
Wat betreft de andere zaken:
- titel van de pagina zal aan het einde worden aangepast aan de inhoud van de pagina, bedankt!
- De header is (zo maak ik op uit jullie reacties) goed, fris.
- De login is te groot en kan wellicht ergens anders.
Met betrekking tot de login nog het volgende:
Men krijgt na bestellen een ww en gebr. naam via mail toegezonden en kan dan met een link naar het login-gedeelte. De login zal dus niet op de pagina te zien zijn tenzij je via de link op de login-pagina komt om te downloaden.
Over het menu:
Als je er overheen gaat, wordt de achtergrond donkergrijs en de tekst wit. Die donkere achtergrond loopt dan niet over de hele hoogte van de lichtgrijze menubalk. Misschien is het mooier als dat wel doorloopt.
Het loginvak:
De invulvakjes en button zijn afgerond. Dat is tevens het enige ronde in de hele site. Ik zou die ook rechthoekig doen zoals de rest van de site.
header is toppie!! goeie plaatjes uit gekozen!
Je menu als je er over heen gaat past dat grijzen niet.. probeert het eens met een underline of border: dotted en dan zwart zo dat je de tekst niet veranderd van kleur ofzo. Wat wel weer zou kunnen zoals Leen zegt.
Voor de rest mooi zakelijk en netjes.
Voor de rest ziet het er wel strakjes uit ;)
Heb het menu aangepast.
Wat betreft de login: die blijft voorlopig toch rond denk ik.
@Yoram:
Heb het menu aangepast. Dit is inderdaad minder storend. Goede tip!
@Paradox:
Ik ben bezig geweest met de login, vandaar dat het er af en toe wellicht een beetje crappy uitzag. Inmiddels weer gefixed.
De login unit is inmiddels weer aangepast. Hij is nog steeds rond, maar nu zonder unit eromheen, kleinere invoervelden en dit oogt wat mij betreft al weer een stuk beter. Wat jullie?
gooi es een line-height van 16 (ongeveer) op je main content, denk dat dat het al wat opener maakt
Line-height aangepast naar 140%.
gewoon de ruimte ertussen overal iets ruimer
Zonder kader is die login beter. Dat ronde valt nu minder op. Als je direct een kader er omheen hebt wat rechthoekig is valt het meer op.
Zorg wel dat die twee tekstvelden en button goed te herkennen zijn als een 'losstaand' loginform.(waarmee ik niet bedoel dat het niet bij de pagina moet passen.) Nu is het duidelijk, maar in feite heb je nu ook een kader, alleen is het een stuk ruimer.
Aangepast naar 160%.
@Leen:
Je hebt helemaal gelijk: doordat er een kader omheen zat viel dat ronde erg op. Nu is het veel netter. En wat betreft dat duidelijk zijn: het gedeelte dat je daar ziet komt zo ook op de inlogpagina. Er komt dus geen tekst of wat dan ook meer omheen. Bedankt voor de aanwijzing!
voor de rest ziet het er mooi uit =)