[Review] D-Design
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »
Idd, het slaat eigenlijk nergens op. Maar om elkaar's site's nu af te gaan zeiken vind ik ook erg zwakzinnig. Die tijd kan je beter in je site steken ;)
t probleem is dat je wel een leuk ontwerp het, maar je fonts en pagina vulling is nog niet goed
Die kleuren combo vind ik zo slecht nog niet, maar ik zou links en rechts ook een heel stuk zwart houden, je gebruikt al die breedte toch niet.
Ook zou ik aan de onderkant de ongebruikte ruimte zwart maken en ook die scrollbalk lozen.
maar wat bedoel je met die zwarte delen?
gwoon links en rechts een zwarte balk van 100px breed ofzo?
Quote:
waar slaat dat nou weer op??
ik heb nog nooit een website van jou gezien ik wil nog wel eens zien wat voor slordige site's jij hebt
ik heb nog nooit een website van jou gezien ik wil nog wel eens zien wat voor slordige site's jij hebt
Je vraagt om kritiek, en de webmakerij heeft geen portofolio gemaakt. Het gaat er bij kritiek niet om dat je het zelf beter kan (hoewel webmakerij zeer goede websites klus van wat ik heb gezien). Kortom: wees eens niet zo kinderachtig.
[1] Comic sans ms. Staat in mijn mening bijzonder kinderachtig en amateuristisch.
[2] De website is nogal leeg. Je kan de 5 pagina's ook prima op 1 pagina kwijt.
[3] Wat is precies je ontwerp? Het lijkt een start voor een ooit grappig opmaak, maar om van een ontwerp te spreken vind ik het te loshangend. Het is een indeling misschien. Het lijkt een allegaartje van bijelkaar geraapte grappige effecten die je elders gezien hebt. Dit is prima, maar het hangt bij elkaar als los zand.
[4]
- De website's worden normaal gemaakt met: (HTML, PHP, CSS). Waarom haakjes?
- Dit word de nieuws pagina - > nieuwspagina
- en die zal zo worden in gedeeld -> ingedeeld
- alle nieuws in klijne stukjes -> kleine
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
"Custom design
Bij een custom design wordt er alleen aan uw wens gedacht.
Alles is hier mogelijk! van een simpele html site tot de meest uitgebreide css.
Template designs
Template designs zijn kant en klaar designs en bestaan uit slechts 3 pagina's (wordt uitgebreid op verzoek), in deze designs zitten geen graphics.
Re-design
Bij een Re-design word uw bestaande website aangepast.
De kleuren worden aan gepast, andere graphics. de hele site word weer actueel gemaakt."
Bij een custom design wordt er alleen aan uw wens gedacht.
Alles is hier mogelijk! van een simpele html site tot de meest uitgebreide css.
Template designs
Template designs zijn kant en klaar designs en bestaan uit slechts 3 pagina's (wordt uitgebreid op verzoek), in deze designs zitten geen graphics.
Re-design
Bij een Re-design word uw bestaande website aangepast.
De kleuren worden aan gepast, andere graphics. de hele site word weer actueel gemaakt."
Bovenstaande slaat textueel nergens op laat er eens iemand naar kijken die goed is in stijl/ grammatica / zinsopbouw enz (dat geld eigenlijk voor al je text op je site)
Succes Klaasjan
jezus heey ik dacht dat ik hier hulp kon vinden, nou sheinbaar niet
ik krijg hier of aleen maar kritiek of ik word volkomen afgezeken.
inplaats van dat hier oplossingen worden geplaatst worden hier vaage plaatjes geplaats links naar loze site's wie niemand begrijpt warom die gemaakt zijn.
php hulp is een geweldige site als je effe een script of tutorial nodig hebt die zijn goed maar als het op de mensen aan komt die deze site bezoeken en aleen maar kritiek geven is het een kut site
Wij proberen je te helpen.
Ik zou nooit een opdracht gunnen aan iemand die klijn schrijft. Daarom gaf ik aan dat er textueel nog het een en ander beter kan.
En dan kun je nog zo dyslectisch zijn, je hebt ongetwijfeld de f7 toets op je pc zitten. Gebruik die dan ook.
Ow ja nog een keer zoiets en je hoeft van mij NOOIT meer enige hulp te verwachten.
Klaasjan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven
En dan kun je wel weer zeggen "alsof jou werk zo mooi is", maar dat slaat nergens op.
Het plaatje van arend zegt precies wat er fout is. Te veel lege ruimte, comic sans staat nu eenmaal amateuristisch en de hoofd inhoud lijkt niet samen te hangen met het menu. zijn andere twee punten zijn meer een kwestie van smaak en daar meng ik me niet in.
Nu hoop ik op een reactie als, bedankt voor de tips, ik zal eens kijken of ik het inhoud gedeelte groter kan maken en meer op het geheel laten passen, eventueel gevuld met demo-tekst (oftewel http://lipsum.com). Het lettertype eens kijken naar een overal bekend simpel lettertype (Verdana? Arial?).
En anders ben ik bang dat je niet om kritiek moet vragen maar om complimentjes.
Misschien komt het een beetje lomp over, maar dan kan je beter even een tijdje niets hierin plaatsen. Tenslotte staat je topic er als site-review en de mensen die veel ervaring en verstand van dit soort zaken hebben zeggen dat je pagina nog in een te vroeg stadium verkeerd om hem al openbaar te maken.
Dus allemaal leuk, fijn & aardig maar je kan in het vervolg een beter plan bedenken zoals:
- Je idee bedenken
- Je idee op papier brengen
- Je idee in een grafisch programma brengen
- Je idee gaan verderken tot een grafisch product
- Je idee gaan verwerken tot een mooie strake (x)html pagina
- Eventueel php scripts schrijven/aanpassen/inbouwen
- Debuggen en grondige checks in browsers (IE - Opera - Firefox bedoel ik dus)
- Als je echt zeker bent een site-review plaatsen om toch nog wat feedback te krijgen.
Dit is ook om je te helpen, dit plan is het plan wat ik altijd zelf gebruik. Dit kan anders zijn voor jou en/of anderen. Heb je geen plan en maak je je site zonder echte structuur? Maak je eigen plan en alles zal een stuk duidelijker worden! En vooral zal je werkwijze en werktempo vooruit gaan.
Maar ik ben het toch wel een beetje met ze eens. Neem nu bijvoorbeeld deze pagina's:
- http://phphulp.ikhoefgeen.nl/ubb/
- http://www.hiddedevries.nl/
Alle informatie op 1 pagina, omdat er simpelweg niet bijzonder veel te vertellen is. Jouw website is als een enorme boekenkast, compleet met lampjes, met daarin 2 of 3 boeken van Karrie Slee. Het is gewoon effectief gebruik maken van schermruimte. Daarbij kost het heel wat minder klikken ;)
Nog een laatste tip: wees geen politicus of gladde verkoper met dure verkooppraatjes en de gewoonte om ergens omheen te praten. Die mensen zijn er al genoeg. Blijf wie je bent, verkoop dat wat je bent als product, niet dat wat je wilt zijn om iemand te lijken. Geeft zo'n overhead. KISS (t blijft een PHP forum he)
"The works that will become a genre itself will be called 'Cowboy Bebop'"
... ok, waar dat op sloeg, mag je zelf weten, want ik denk niet dat ik dat uit kan leggen, laat staan begrijpen.
Jelmer heeft niet volledige controle over zichzelf. Moet je voorstellen hoeveel denkwerk dat zou vereisen :P
Jelmer moet dichter worden :)
(net als WES overigens)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven
- Comic Sans (MS) zo min mogelijk gebruiken
- Is die site Nederlandstalig of Engelstalig
- Je menu items zijn goed en duidelijk leesbaar, net zo als de onbelangrijke dingen als style switcher, copyright, datum/tijd maar waar het omgaat de inhoud is zielig klein
- De grijs groen combinatie is moeilijk leesbaar.
- Je contactformulier doet pijn aan mijn ogen
- Tip: Maak de velden van je contactformulier even breedt als die boxjes die eromheen zitten.
- Waarvoor zet je je copyright zo groot (en storend) in beeld.
- Misschien is het leuk om je logo terug te laten komen maar dan met andere tekst erin?
- Verplaats "Home" iets meer naar rechts waardoor hier dezelfde space komt te zitten als bij "Contact"
- Een toverstokje zegt mij in eerste instantie niet "Verander vormgeving", misschien is het sowieso raadzaam geen style switcher op te nemen
------------------
Het leven bestaat uit keuzes; de ene kiest bij zijn vormgeving voor design, de andere kiest voor optimale leesbaarheid zonder fratsen. Voor Markei heb ik voor het laatste gekozen. Waarom? Omdat mijn klanten dat zo willen, maar nog belangrijker omdat ik dat zo wel. Ik verkies content boven layout - een persoonlijke keuze, jij kiest waarschijnlijk layout boven design.
Het mooiste wat we kunnen ervaren is het mysterie (Albert Einstein)
@klaasjan
dat wat ik typte waar je een beetje kwaad op reageerde was ook niet voor iedereen bedoel ;)
het was met name bedoel op webmakerij en arend, webmakerij heeft hierna wel de beste kritiek geleverd moet ik eerlijk zeggen dus mijn verontschuldiging.
mijn verondschuldiging aan iedereen die het verkeerd heeft opgevat!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DirkJan Heinen
Wat een heerlijke ondankbaarheid stel jij hier ten toon. Een review is per definitie kritiek. En kritiek zorgt voor discussie. Van discussie wordt je wijzer en kan je fouten verbeteren. Voor lofzang ga je naar je pappa en mamma, voor kritiek ga je naar een review forum. Zo simpel is het.
Quote:
wat vinden jullie van deze site?
Is je vraag. Ik geef een antwoord en neem podv***** de tijd om grafisch weer te geven wat er volgens mij fundamenteel mee mis is.
Het antwoord bevalt je niet en dan ga je lopen zeuren dat er kritiek gegeven wordt in een review forum. Als je het er niet mee eens bent, komt dan aan met argumenten, maar ga niet zo kinderachtig lopen zeuren dat er kritiek gegeven wordt.
Ik stel voor dat we een forum instellen voor alleen liefelijke kritieken, met een zachte hand voor tere zielen die niet gekrenkt willen worden met eventuele manco's in hun tere creaties. Een forum waar virtuele pappa's en mamma's virtuele schouderklopje kunnen uitdelen, en een virtuele schouder om op te huilen bieden.
1. comic sans == not done
2. kijk even naar: http://css.maxdesign.com.au/listamatic/ voor je menu
3. Datum linksboven en (c) rechtsonder vind ik de kleur en lettertype er niet bij passen.
4. De indeling van de pagina is nogal vreemd.. veel wit en als je je scherm verkleint schijnt de inhoud niet op naar links.
5. De combo zwart/groen vind ik best mooi. Ik zou alleen echt even kijken naar de indeling.. misschien is het beter om de pagina niet vullend te maken maar in het midden te plaatsen.
6. De original look ga ik niks over zeggen :P die zou ik dumpen.
Kijk vooral even naar hoe andere sites het doen.. er valt nog veel te verbeteren
Quote:
Templates: "in deze designs zitten geen graphics"
Hmm, wel erg kaal dan lijkt me he?
----
Ik vind dat je je bovendien zeer ONprofessioneel opsteld, tegenover de meesten hier op het forum. Als webdesign"service", of hoe jij dat ook noemt, moet je beleefd blijven lijkt me, uberhaupt tegen mensen met heel wat meer kennis en ervaring dan jij.
----
Ik snap overigens wel dat mensen zo reageren, maar dat zijn vaak beginners ( ik kan me nog herinneren dat ik ook ooit zo gereageerd heb ;) )
, maar jij zou in de zin een goede webdesigner moeten zijn, omdat je je diensten aanbied.
----
Doe wat met de kritiek, en succes ermee!
Gr.
ArendJan
heey bedankt dat had ik zo gouw nog niet gezien;) effe verbeteren
1. Je site is te breed als je hem op een resolutie van 1024 * 968 bekijkt, probeer je aan ongeveer 900 pixels breed te houden, hij mag altijd langer zijn dat is geen probleem
2. Het ontwerp komt niet erg professioneel over en dan doel ik vooral op de ietwat simpele manier hoe je alles met photoshop hebt bewerkt, het is niet afgewerkt. Het is allemaal te basic. Voor zo'n design zou ik geen 750 euro uitgeven nog niet de helft daarvan. (Ik ben misschien erg kritisch, maar ik eis van mezelf ook perfectie met designen, zo houd ik me klanten tevreden)
3. Zoals velen je al gezegd hebben je font is erg speels, probeer een professioneler font te zoeken en wat dingen te gaan lezen over typografie
4. 50 euro voor een logo? Man zo steel je uit je eigen portemonnee, vraag 250 á 300 euro en ontwerp een huisstijl. (logo, briefpapier etc) is maar een klein beetje meer werk en het levert veel meer op.
Ik geef geen verder commentaar !!