[review] dutchgimpers.nl
Ik ben eergisteren begonnen met een site over GIMP.
De enige Nederlandse website volledig over GIMP en met forum, tutorials enz.
De website draait op het cms-systeem Guppy. Zullen de meeste wel niet kennen maar het is een gratis cms systeem die geen gebruik maakt van mysql.
Ik heb een paar aanpassingen gedaan en zelf een skin gebouwd.
Wat vinden jullie er zo van? tips?
En misschien is GIMP ook wel interresant voor de webdesigners hier die geen genoeg geld voor Photoshop hebben of tot nu toe illegaal Photoshop gebruiken.
Ik sta open voor al het commentaar!
link: http://www.dutchgimpers.nl
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Leendert
Een link zou handig zijn.
Chef schreef op 20.01.2007 19:26:
Een link zou handig zijn.
id :p er bij gezet
Je kon hem ook uit de topic titel halen.. Verder kijken dan je neus lang is..
Zijn er meerdere admins??
Anders vind ik het nogal onproffesioneel dat er een link admin in je menu staat..
Ik zou het plaatje boven je menu's eventueel nog aanpassen, een overlay met schuine strepen ofzo.
Heb het volste vertrouwen in dat deze site indien genoeg reclame een succes kan worden!
Ik mis een een beetje de intoductie voor niet GIMP gebruikers.
Ik ken bijvoorbeeld het programma niet, weet nu aan de hand van de website dat het een beetje photoshop-achtig is. In je voorpagina-tekst zeg je al dat je niet GIMP gebruikers wil stimuleren het programma te gebruiken. Echter zie ik alleen maar een aantal tutorials. Ik heb op het eerste gezicht nu niet het idee van "Dat is echt interresant, laat ik dat NU downloaden".
Conclusie: Vertel waarom ik GIMP zou moeten downloaden (evt. met het oog op Photoshop gebruikers".
Let Op! dit is enkel mijn mening!
Edit:
Nieuwspagina:
Quote:
Is sponsort dacht ik...We zijn nu online op www.dutchgimpers.nl!
Dank aan het hostingbedrijf: Everyone's Internet
die deze site sponsord!
Dank aan het hostingbedrijf: Everyone's Internet
die deze site sponsord!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Raymond ---
Wil je hier meningen over alles of enkel de tekst. Ik kan eigenlijk geen mening geven over het design en het systeem omdat je het niet zelf hebt gebouwd.
@lukke: er zijn 2 admins, maar het is inderdaad beter dat die link weg gaat
en ik zal kijken of ik nog wat met de banner kan doen
@Raymond: inderdaad een goed idee, ga ik ook aan werken
@jurgen: Ik heb de layout wel zelf gemaakt.
ik ben nu bezig met een plugin te scripten: een gallery
En ik denk dat je het wel eens druk zou kunnen gaan krijgen daar.
succes
KLaasjan
Het lastigste is nog het reclame maken :(
-Eentonige (minder-aantrekkelijke) layout
-Weinig onderscheid tussen menu/tekst/e.d. (mag wel wat meer met kleuren gedaan worden)
-Ik zie weinig ondersteunende afbeeldingen etc.
-Teksten kunnen beter (hoeft niet tussen elke regel een witregel,let op typfouten)
-Header kan veel leuker,frisser
Ga wat meer spelen met kleur/afbeelding/contrast...
Succes!
ArendJan
layout heb ik eigenlijk bewust eenvoudig en rustig gehouden. Ik kijk het even aan of meerdere dit niet mooi vinden want veel houden juist van een rustige layout.
aan de banner word gewerkd;) teksten ook.
bedankt voor je tips!
Ik zie te veel boxjes, kan geen onderscheid maken wat belangrijk is en wat niet.
Je tutorials menu is een waanzinige gekte van lettertypes, grotes en effecten.
Voor een site met zo'n grafisch onderwerp had eigenlijk wel iets meer gemogen.
De hoofdtekst van je site is duidelijk leesbaar en bespeur ik daar padding? Ja echt waar (maar het mag nog wel wat meer)
Als ik mij nu registeer, wat heb ik dan? De jackpot? Een miljoen. Ik zie geen nut van de registratie en denk ook dat het prima zonder kan.
Ik zelf heb een hekel aan text met een lijntje erboven en onder.
Ik vind het idee van de site trouwens erg goed en orgineel. Alleen mis ik nog een hele grote link naar Gimp.org
* - Glassy Abstract
* - abstract twister
ga dan gaan ze heel erg trillen ofzo....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Vincent
Jij weer met je padding :D
Als je, je registreer heb je toegang tot het forum! kan je vragen stellen aan andere leden en creaties laten zien, meedoen met wedstrijdjes, tutorials schrijven....
Op het forum heb je (later, nu nog niet) ook toegang tot andere tips, info en bronnen.
verder ga ik met je tips aan de slag! Bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door leendert
Vincent schreef op 20.01.2007 20:57:
Mooie site! maar 1 ding weet niet of het aan mij ligt. Ik gebruikt FF en als ik met mijn muis op het rechte uiterste randje van de links:
* - Glassy Abstract
* - abstract twister
* - Glassy Abstract
* - abstract twister
Bij mij trilt er niks ;) Maar komt misschien omdat de grote verandert van
de tekst, ik ga dat nu ook gelijk maar wijzigen.
k haat t om constant van links naar rechts te moeten want daar heb k, volgens mijn, geen scroller voor.
voor de rest over de inhoud van de content
Quote:
Nog nooit GIMP gebruikt? Leer de basisbeginselen hier: http://willempen.org/gimp/ of in de officiele Nederlandse handleiding: http://docs.gimp.org/nl/
zet die basisbeginselen op je eige site dat is veel aantrekkelijker voor de bezoekers denk ik.. want k heb ook het liefst alleen mischien een ps tut, google en ps zelf onder m'n balk
voor de rest weet k niet waarom k nou GIMP zou kiezen als je photoshop kan hacken
en die link van forum is irritant..
ik wil er wel heen en dan zie je daar nog eens dat je geregistreerd moet zijn..
haal dan gewoon die link weg als je niet ingelogd bent of laat de leden ook de forum berichten lezen en niet kunnen replyen
Welke resolutie heb jij dan?
basisbeginselen zullen wel op de site komen maar dan zal ik eerst wat tijd vrij moeten maken om een handleiding te schrijven.
Photoshop kost ongeveer 1000 euro, is best veel terwijl ik nog niets tegen gekomen ben wat ik wel op Photoshop dee maar wat ik nu niet meer kan doen. Andere voordelen van GIMP: de gratis scripts, veel minder geheugen nodig dan Photoshop, ook voor linuxgebruikers...
Hmm ik zie het irritante van de forumlink niet, moet je maar registreren ;)
Vind het een leuk idee, en kom zeker nog een keer kijkje nemen. Maar is er ook een mogelijkheid om die plugin uit te schakelen?
Trouwens leuk dat je geregistreerd ben!
Ik hoop volgende week nog wat tutorials te maken dus dan heb je ook weer wat te doen ;)
het volgende heb ik nu al gedaan:
- admin link in menu weg gehaald.
- nieuwe kop word gemaakt door leden via forum
- effect dat de letters van de tutorials bij mouseover groter worden weg gehaald.
- aan de layout ga ik zelf nog wat sleutelen
- ik ga zo snel mogelijk een beginnerscursusje schrijven
Iedereen bedankt voor de tips!