[review] Elektronica webwinkel
Aangezien ik niet de beste designer ben heb ik het design van mijn nieuwe webshop uitbesteed aan iemand anders. Nu wil ik graag weten wat jullie er van vinden zodat het nog aangepast kan worden...
ALLEEN: pfff die lange lijn naar onderen:S
Daar zul je een oplossing voor moeten vinden want dat is gewoon lelijk:P
Voor de rest ziet die er lekker uit. De layout vind ik er gaaf uitzien...
Verder ziet het er prima uit. Vind het nogal ... eh grijs. Ik zou een verzoek doen om er wat meer kleur in te brengen. Strak is prima, maar dit is een beetje doods. Verder is het optisch een beetje vervelend dat de linker en rechter kolom niet lijnen met de kop.
De dikke lijn om dat zoek-formulier vind ik echt te dik. Misschien kan je nog iets doen met wat meer ronde vormen?
Verder: ziet er goed uit! Erg grijs en zwart. Ik zou iets meer spelen met kleuren, hoewel dit er natuurlijk erg strak en zakelijk uit ziet.
Ik denk dat het heel erg zou helpen op er iets meer icoontjes door heen te gooien! Ik weet niet, maar het geeft mij het 'webshop' gevoel niet.
Verder zou zo'n flash banner misschien wat kunnen doen, zoals bij bol.com ofzo. Dat brengt al veel meer leven in de website. Ja, ben het zeker met Joris eens.
Hoe dan ook lijkt mij dat je die beter in een een div met overflow auto kunt zetten kunt zetten, zodat die pagina scrollbars krijgt. Maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak, veel mensen hebben dat liever niet. Ik vind het als gebruiker fijner omdat alle links links boven en rechts binnen mijn bereik blijven, zonder dat ik terug naar boven hoef te scrollen bij lange pagina's. Die middelste bar die ver naar onder door loopt wordt wss gevuld met variable content?
Ik zou de kop waar nu duum.nl staat vervangen door een afbeelding, of in ieder geval iets van lijnen of andere vulling, is nu een beetje leeg
Bijvoorbeeld:
(van google-afbeeldingen, ik weer niet of er auteursrecht op zit
Wat me verder opvalt is dat je voor €2000,- in je winkelwagen hebt zitten, en bovenin staat: totaalbedrag €203,- Opmaak: Erg strak en zakelijk. Ikzelf vind het mooi, maar ik denk dat het net iets té is voor potentiele kopers. Ik heb net het logo binnen:
Misschien een idee om nu in je layout ook op sommige plekken die gele kleur van het logo terug te laten komen. Dat geeft dan alleen gelijk een wat frissere look. Logo ziet er leuk uit. Goed dat er al meer kleur in zit.
Verder, de kleuren staan er heel mooi bij, maar bij dat beeldmerk denk ik persoonlijk niet meteen aan een elektronica webshop.. (kan aan mij liggen)
-Jason Wat is het idee achter het logo? het lijkt een stuk fietsketting?
Bij 't logo dacht ik gelijk aan tandwielen. Dan past 't wel weer bij elektronica.
Vind 't wel een leuk simpel logo. Inderdaad die geel ook gebruiken in je website.
maarja als je bijv wehkamp.nl hoort(om maar even wat te noemen :P)
dan denk je in eerste instantie ook niet meteen aan kleding o.i.d.
Je zal er altijd voor moeten zorgen dat je naam bekend word, dan is dit een heel makkelijk te onthouden naam. Dus de naam maakt niks uit
Maar weer even terug over het logo..
Probeer het beeldmerk nog wat duidelijker te maken, probeer er dingen in te verwerken die mensen in het alledaagse leven tegenkomen bij elektronica, bijv. een stekker, elektriciteit, kabels... een elektronica circuit is wel erg ver gezocht! Mensen moeten bij het beeldmerk meteen denken aan elektronica, dat is tenslotte het doel van een beeldmerk... de naam duum is inderdaad wat vreemd, Tandwielen doen mij denken aan een meganisme/meganika, niet elektronica. En deze dan:
ALLEEN: pfff die lange lijn naar onderen:S
Daar zul je een oplossing voor moeten vinden want dat is gewoon lelijk:P
Voor de rest ziet die er lekker uit.
Verder ziet het er prima uit.
De dikke lijn om dat zoek-formulier vind ik echt te dik. Misschien kan je nog iets doen met wat meer ronde vormen?
Verder: ziet er goed uit!
categorieen en winkelwagentje vakken wat langer
Ik denk dat het heel erg zou helpen op er iets meer icoontjes door heen te gooien!
Verder zou zo'n flash banner misschien wat kunnen doen, zoals bij bol.com ofzo. Dat brengt al veel meer leven in de website.
Hoe dan ook lijkt mij dat je die beter in een een div met overflow auto kunt zetten kunt zetten, zodat die pagina scrollbars krijgt. Maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak, veel mensen hebben dat liever niet. Ik vind het als gebruiker fijner omdat alle links links boven en rechts binnen mijn bereik blijven, zonder dat ik terug naar boven hoef te scrollen bij lange pagina's.
Ik zou de kop waar nu duum.nl staat vervangen door een afbeelding, of in ieder geval iets van lijnen of andere vulling, is nu een beetje leeg
Bijvoorbeeld:
(van google-afbeeldingen, ik weer niet of er auteursrecht op zit
Wat me verder opvalt is dat je voor €2000,- in je winkelwagen hebt zitten, en bovenin staat: totaalbedrag €203,-
Gewijzigd op 30/04/2011 09:54:55 door Tobias Tobias
13 in een dozijn om eerlijk te zijn. Het is zeker niet lelijk, ik heb veel slechter gezien. Maar de gemiddelde template die je kan kopen voor een paar euro ziet er moderner en frisser uit dan dit naar mijn menig.
Allen bedankt! Hier heb ik veel aan, ik heb de verbeterpunten doorgemaild en ik laat volgende week een logo ontwerpen... Ik houd jullie op de hoogte!
Misschien een idee om nu in je layout ook op sommige plekken die gele kleur van het logo terug te laten komen. Dat geeft dan alleen gelijk een wat frissere look.
Verder, de kleuren staan er heel mooi bij, maar bij dat beeldmerk denk ik persoonlijk niet meteen aan een elektronica webshop.. (kan aan mij liggen)
-Jason
Gewijzigd op 06/05/2011 14:22:09 door Jason van der Zeeuw
Jason van der Zeeuw op 06/05/2011 14:21:20:
Wat is het idee achter het logo? het lijkt een stuk fietsketting?
-Jason
-Jason
Bij 't logo dacht ik gelijk aan tandwielen. Dan past 't wel weer bij elektronica.
Vind 't wel een leuk simpel logo. Inderdaad die geel ook gebruiken in je website.
Die zogenaamde 'tandwielen' moeten een verbining in een elektronica circuit voorstellen...
Je zou kunnen overwegen om in het logo duum.nl op te nemen in plaats van alleen duum. Dat zie je namelijk vaak, zoals bij wehkamp.nl of bol.com.
Het logo is niets zeggend naar mijn mening. Als ik moest gokken wat het was dan zou ik inderdaad richting ketting/vreemde worm denken. Ik ben op papier elektricien maar ik zie de link niet echt. De naam is lekker kort maar helpt voor de rest niet echt mee.
maarja als je bijv wehkamp.nl hoort(om maar even wat te noemen :P)
dan denk je in eerste instantie ook niet meteen aan kleding o.i.d.
Je zal er altijd voor moeten zorgen dat je naam bekend word, dan is dit een heel makkelijk te onthouden naam. Dus de naam maakt niks uit
Maar weer even terug over het logo..
Probeer het beeldmerk nog wat duidelijker te maken, probeer er dingen in te verwerken die mensen in het alledaagse leven tegenkomen bij elektronica, bijv. een stekker, elektriciteit, kabels... een elektronica circuit is wel erg ver gezocht! Mensen moeten bij het beeldmerk meteen denken aan elektronica, dat is tenslotte het doel van een beeldmerk...
Gewijzigd op 06/05/2011 20:15:45 door Jason van der Zeeuw
Gewijzigd op 06/05/2011 20:30:33 door Joey Drieling