Review: Enquete systeem (1e fase)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

22/03/2007 21:04:00
Quote Anchor link
Ik ben druk bezig geweest met een enquete systeem, en de eerste opzet is klaar, er moet echter ook nog een boel gebeuren (de backend is nog niet volledig af).. maar ik was benieuwd naar jullie eerste reactie.

De frontend:
http://www.pholeron.org/ (Klik in het menu op 'enquetes')

De backend:
http://www.pholeron.org/wms/

Niet alles werkt al, maar de vragen zijn al te beheren (t/a/v), en de gegeven antwoorden zijn ook al te bekijken.

user: demo
pass: demo123

(klik in het pagina overzicht bij de enquete-pagina op 'edit module')

Ik heb nog geen iconen dus de backend kan er wat raar uitzien.. beste is voor nu om FF te gebruiken want die gaat daar iets beter mee om. De module is geïntegreerd in een WMS systeem die momenteel ook nog wat in ontwikkeling is (a).. maar focus je feedback het liefst op de enquete module (front- en backend).

To do:

Ik ben bezig met een systeem om mensen via email te kunnen uitnodigen zodat ze via een speciale code (linkje) kunnen deelnemen aan een specifieke enquete (1 die niet zichtbaar is voor het 'normale publiek'.

Ook ben ik nog bezig met een 'verwijs regels' systeem, waarmee het straks mogelijk moet zijn checks in te bouwen als 'als bij vraag 1 "A" is ingevuld, en bij vraag 2 "B", ga dan naar vraag 5.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa

PHP hulp

PHP hulp

10/01/2025 18:59:44

W W

W W

22/03/2007 21:13:00
Quote Anchor link
Ziet er netjes uit Pholeron! Worden de antwoorden in een database geschreven?

Misschien leuk voor later, dat hij automatisch antwoorden vergelijkt oid.

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

22/03/2007 21:15:00
Quote Anchor link
DAt doet ie al ;)

En jah, alle antwoorden gaan een DB in

Bart van der veen

bart van der veen

22/03/2007 21:33:00
Quote Anchor link
heb je enquette ff gedaan: (ik moet er elke 5 weken een invullen voor school, (TU/e))

wat mis ik nog
- vraag hoeveel van de hoeveel...
- ik mis een een beetje, deze periode kun je winnen maar dat is iets van school...

ps vraag, waarom staat er overal image voor je edit dingen... zoek je nog images. ik gebruik deze:
http://www.famfamfam.com/lab/icons/silk/

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

22/03/2007 21:37:00
Quote Anchor link
Wat betreft die 'vraag X van de N'.. daar heb ik over nagedacht.. maar 'k heb daarin wel een probleem.

Want als we straks constructies in gaan bouwen dat je niet elke vraag hoeft te beantwoorden, dan ziet het er lelijk uit.. want dan verspring je soms nummers.

Beter is dan iets als een indicatie balk van de voortgang.. hmm.. *idee*

Bart van der veen

bart van der veen

22/03/2007 22:22:00
Quote Anchor link
nee, het is gewoon om mensen het idee te geven ach het zijn nog maar 4 vragen...

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

22/03/2007 22:35:00

Bart van der veen

bart van der veen

22/03/2007 22:42:00
Quote Anchor link
ziet er goed uit, kwam nog een puntje tegen.

ik denk dat er heel goed gekeken moet worden naar wat er wel en wat er niet moet worden kunnnen ingevult: oke slecht nederlands

voorbeeld voor zover ik weet staat er nu yyyy-mm-dd in je database...

testen, testen, testen, neem ik aan....

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

22/03/2007 22:50:00
Quote Anchor link
Het script detecteerd dat als er 'dd-mm-jjjj' bij een datum is ingevuld, hij deze als 'geen antwoord' beschouwd (je kunt instellen als een vraag wel of niet verplicht is).

Het zelfde geld voor URL, waarbij 'http://' gezien wordt als een lege string.

Bij decimale waarde wordt zowel de komma als punt als decimaal scheidingsteken gezien. dat waren toch wel belangrijkste punten lijkt me zo ;)

Alfred -

Alfred -

22/03/2007 23:19:00
Quote Anchor link
Misschien bij de checkboxen & radios een label toevoegen? Is handiger om op de tekst te klikken :-) Bij de radios waar het mogelijk is toch, bij vraag 3 is dit vrij moeilijk. Maar bij vraag 1, checkboxes zou dit mooi zijn :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Alfred -

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

23/03/2007 10:43:00
Quote Anchor link
'k ben aan het bedenken hoe ik 'verwijs regels' kan implementeren in m'n enquete module. Ik weet niet of jullie ooit iets gelijks hebben gemaakt, maar zo iets zit heel complex in elkaar lijkt me. (maar waarschijnlijk denk ik veels te moeilijk ;)

Het lijkt me het meest logisch dat na het beantwoorden van een vraag, het systeem checked of er 'verwijs regels' gekoppeld zijn aan die vraag.

Als dat het geval is, moet gekeken worden of het antwoord voldoet aan een bepaalde criterea:

antwoord [gelijk aan] waarde
antwoord [groter of gelijk aan] waarde
antwoord [kleiner of gelijk aan] waarde
antwoord [ongelijk aan] waarde
antwoord [bevat] waarde
antwoord [bevat niet]
antwoord [begint met] waarde
antwoord [begint niet met] waarde
antwoord [eindigd met] waarde
antwoord [eindigd niet met] waarde

Het moet zo te implementeren zijn dat er meerdere checks gedaan kunnen worden voor een beslissing wordt genomen; dus als stelling A en stelling B, ga dan naar vraag X, anders als stelling C en stelling D, ga naar vraag Y, enz

Nog een 'eis' is, dat niet alleen het laatst gegeven antwoord 'geevalueert' kan worden, maar ook alle eerder gegeven antwoorden.

Dus bij bijv. vraag 10 moet gechecked kunnen worden:
'als antwoord op vraag 4 = A, en het antwoord op vraag 6 = B, ga dan na vraag 16'

Enz.. Iemand tips en/of ideeen :D.. en hoe houd je zo iets voor een 'simpele ziel' configureerbaar?

Niek Weevers

Niek Weevers

25/03/2007 12:32:00
Quote Anchor link
Even opmerking over de site zelf. Simpel en duidelijk.
Maar ik zou menu aan de linkerkant zetten en duidelijker laten merken dat het een menu is. En bij de pagina waar je bent dat laten oplichten in het menu. Verder keurig.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.