review first class

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »
Reshad F

Reshad F

26/04/2012 12:48:35
Quote Anchor link
holla, ik heb nu mijn eerste class geschreven en ik snap hem helemaal.. en graag jullie tips wat er anders kan/moet

hieronder de complete class

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
<?php

// functies = methods
    // $Variabelen = properties

class person {

var
$name;

public $height;
                            protected $social_insurance;
                            private $pinn_number;

function
__construct($persons_name){

$this->name = $persons_name;
                            }

protected function set_name($new_name){  

if($new_name != "Reshad Farid")

$this->name = strtoupper($new_name);
                               }  

function
get_name(){

return $this->name;
                            }
                }

// met extends koppel je de ene class aan een andere class inc. alle properties.
    class employee extends person {

protected function set_name($new_name){

if ($new_name == "Reshad Farid"){

$this->name = $new_name;
                                }

else if ($new_name == "Ferdoes"){

person::set_name($new_name);
                                }
                        }

function
__construct($employee_name){

$this->set_name($employee_name);
                                        }
                                  }

?>
Gewijzigd op 26/04/2012 12:51:38 door Reshad F

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 22:26:39

Wouter J

Wouter J

26/04/2012 15:03:00
Quote Anchor link
Probeer eerst eens wat beter in te springen en wat constanter te scripten. Zo is bijv. een spatie voor { wel gewenst, is het handig om class namen in hoofdletters te schrijven en is het verstandig om eerst de constructor te doen en daarna pas de overige methods.
Ook mis her en der wat visibility en moet je nooit 'var' als visibility gebruiken.

Ook gebruik je op regel 50 $this->set_name(), maar op regel 44 person::set_name waarbij die op regel 50 de juiste is.
Tevens die extend, het is niet koppelen. Het is uitbouwen. Stel je hebt een User klasse die kan gewoon alles wat een user doet. Maar nu wil je ook een admin klasse doen, een admin is een uitbouwing van de User klasse en dus extend je die.

Je mag me ook nog even vertellen wat deze klasse doet. Wat het totale nut is mij niet duidelijk. Je kan een person aanmaken en je kan een employee aanmaken en je kan hun naam veranderen. Maar wat al die if'jes met die namen erin doen is mij een compleet raadsel? En als je nou bepaalde namen wilt blokkeren maakt het dan wat dynamisch iets als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
class User
{
    protected $invalidNames = array();
    protected $name;

public function invalidNames(array $names)
    {

$this->invalidNames = $names;
    }

public function setName($name)
    {

if (in_array($name, $this->invalidNames)) {
            throw new RunTimeException(sprintf("The name '%s' is not valid", $name);
        }

$this->name = $name;
    }
}

?>

(dit is nog niet 100% goed OOP, omdat je hier eigenlijk een andere klasse voor nodig hebt om een user aan te maken en te veranderen, maar goed we houden het even bij de basis

Je hebt ook teveel properties, aangezien je alleen name gebruikt. En wat is nou het verschil tussen een Person en een Employee in jou voorbeeld? Waarom gebruik je eigenlijk in de Employee klasse de ene keer $this->name en de andere keer de set_name method?

Als je een klasse extend hoef je niet alle methods te overschrijven. De constructor bijv. is in beide klasse hetzelfde, dan kun je die bij de Employee gewoon weglaten (dat is nou het voordeel van extenden).

Reshad F

Reshad F

26/04/2012 15:17:48
Quote Anchor link
wouter thanks voor je reactie!

ehm ik was een tutorial aan het volgend namelijk deze: http://www.killerphp.com/tutorials/object-oriented-php/php-objects-page-1.php

en op regel 44 gebruik ik de person::set_name omdat er in de tut stond dat als je in een andere klass naar een method wild zoeken je dit moet gebruiken. verder die employee class was als voorbeeldje in die tutorial hoe extended class werkt maar het gaat inderdaad alleen om de person class. ik heb de employee er toch bijgezet om te kijken of het wel goed is.

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

26/04/2012 15:18:07
Quote Anchor link
~Uhm misschien heb je hier wat aan :Symfony
ZEND
PEAR
Linkjes zijn coding standaards van Symfony,ZEND en PEAR

Wouter J

Wouter J

26/04/2012 15:19:26
Quote Anchor link
Kijk, iemand heeft mijn 3 standaard linkjes onthouden! ;)

Reshad F

Reshad F

26/04/2012 15:22:20
Quote Anchor link
@wouter heb je ook een goede beginners tutorial voor me waar je zelf classes schrijft? ( dus niet php.net die heb ik al doorgelezen :l ) ik heb die van zend inderdaad een keer doorgelezen tijdje terug. ga het eventjes weer doen! bedankt bas.

Wouter J

Wouter J

26/04/2012 15:25:39
Quote Anchor link
Ik raad je de OOP beginnershandleiding uit, stukken beter. En daarnaast heel veel oefenen en terug kijken in het OOP forumdeel van deze site, kijk wat er gegeven wordt probeer de gedachten erachter te begrijpen en kijk naar de uitleg.

Tevens moet je altijd even kijken wanneer een tutorial over een scripttaal is geschreven, als het ouder is dan 2 jaar zou ik er bijna nooit zomaar aan beginnen (behalve als je van een ervarerer developer heb gehoord dat die goed is). Die tut van jou komt uit September 2007 en lijkt mij dus iets te oud.

Die linkjes van Bas zijn slechts coding standards, dat is dus hoe je het beste kunt scripten qua hoe schrijf je het.

Reshad F

Reshad F

26/04/2012 15:57:42
Quote Anchor link
dat snap ik :P ik vind persoonlijk ook die van ZEND en daarna die van Symphony de beste omdat het duidelijkst is en het lekkerst schrijft voor mij dus ik zal proberen die van ZEND aan te houden.

ik ga aan de gang met je tips, bedankt wouter!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.