[review] FrontPage
Het maken van een lay-out doe ik meteen in de browser zonder Photoshop en dergelijke programma's.
Graag de naam van de site niet noemen i.v.m. Google...
Linkje
Gewijzigd op 10/12/2010 23:03:54 door Bram Boos
Dat je het direct in de browser maakt valt goed te merken. Even serieus, dit ziet er gewoon weg niet uit. Het spijt me maar heb er even geen andere woorden voor. Ik kan e.v.t wat voor je designen voor een relatief lage prijs? Of weet ook nog wel paar mensen die goed zijn ( ja beter als mij ) en dit ook voor weinig geld doen ( 75 - 100 euro ).
On-topic: probeer wat meer detail aan te brengen, gebruik niet van die loeigrote letters (rechterkolom) en gebruik minder felle kleuren (alhoewel ik denk dat slechtzienden en kleurenblinden er wel blij mee zullen zijn...)
Ozzie PHP op 10/12/2010 20:23:07:
De bedrijfsnaam is nu al hilarisch en zal door leerlingen steevast worden uitgesproken als "Each TIT"! Hehehe... :)
Dan ben je zeker ook blij dat alleen leerkrachten enzo er mee te maken hebben en de leerlingen voor de ELO een andere naam gebruiken die makkelijker is te onthouden ;)
Alsof IT's learning, Magister, Pharnassys enz. simpele namen zijn :-)
Jens
Ik vind altijd dat reviews hier afgezeken worden, het is nooit goed en iedereen is altijd van mening dat de kleuren niet kloppen en het design anders moet maar dit....??
Ik ben ondertussen al even bezig geweest en heb besloten met het logo te beginnen en heb besloten 2 kleuren te gebruiken; blauw en oranje. En heb 2 pijlen erbij gemaakt. Die staan voor de in- en output van de gebruikers ;)
Gewijzigd op 10/12/2010 23:04:47 door Bram Boos
Blijft een foute naam, commercieeel lachtertje: TIT
Aad B op 10/12/2010 23:19:44:
Blijft een foute naam, commercieeel lachtertje: TIT
Het gaat om het design niet om de naam. Je kunt van phphulp ook phppulp maken dusjah...
niet zo mooi logo
Gnotrgnotr gnotrgnotr op 11/12/2010 10:57:52:
niet zo mooi logo
En waarom niet? Hier heb ik natuurlijk niks aan :|
Bram Boos op 11/12/2010 11:01:59:
niet zo mooi logo
waarvoor is het
niet zo mooi logo
Dat dus. Het ziet er heel onprofessioneel uit. Ik denk dat het komt omdat het 3 losse dingen zijn. Je hebt die pijltjes, die in een soort kliederige stijl zijn. Dan heb je die drie blauwe letters, waarvan ik het lettertype bestwel slecht vind, en dan heb je 'each', dat weer in een andere kleur, een ander lettertype is. Drie losse elementen die al erg gescheiden waren door de drie verschillende stijlen, en dat heb je benadrukt door ze drie verschillende kleuren te geven. Probeer eens iets meer een geheel van je logo te maken, een echte eenheid, een logo.
Je mag wel twee losse delen hebben, zie bijv. Twitter. Die heeft tekst en het vogeltje. Maar daarvan is het zo dat het stiekem twee logo's zijn. De tekst 'twitter', zoals het is opgemaakt, is een logo op zichzelf. Het vogeltje ook. Bij jouw logo is dat niet het geval. Geen van die drie elementen kan je eruit halen en op zichzelf bekijken, dan nog steeds jouw naam erin herkennen.
gnotrgnotr:
waarvoor is het
Misschien voortaan eerst het topic lezen voordat je weer een nutteloze post plaatst.
Gnotrgnotr gnotrgnotr op 11/12/2010 11:14:17:
waarvoor is het
Bram Boos op 11/12/2010 11:01:59:
niet zo mooi logo
waarvoor is het
Elektronische Leer Omgeving
Leerling Volg System
Content Management System
Dus 3 aparte pakketten...
Trouwens, de Elektronische leer omgeving heeft een andere naam die voor leerlingen makkelijker te onthouden is. De naam huidige naam is de verkoopnaam en zo zal die ook geregistreerd worden in het handels register...
Ik heb het logo ook iets veranderd:
Gewijzigd op 11/12/2010 11:29:12 door Bram Boos
het spreekt me niet aan
I vind logo al een ferme verbetering!
Volgens mij kan je best een designer onder de arm nemen, want van enkel dit logo ga ik al lopen nog voor ik de rest heb gezien. Sorry hoor!
Niels Kieviet op 10/12/2010 20:19:18:
Dat je het direct in de browser maakt valt goed te merken. Even serieus, dit ziet er gewoon weg niet uit. (...)
Ahum?
'Het is in een browser gemaakt dus het ziet er niet uit.' Dat zeg jij ongeveer. Maar dat zou dus betekenen dat ook gewone websites, die in photoshop zijn ontworpen, ontwikkeld zijn met html en css en getoond, dus gemaakt door de browser er niet uitzien.
Er zijn bepaalde stromingen die zeggen dat je juist in de browser een website moet maken, aangezien je niet iets maakt als een flyer, waarvoor je bijvoorbeeld illustrator kunt gebruiken.