[review] gum design
Ik ben bezig met een nieuwe website voor mezelf en ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
- Gebruik ook text-align: justify bij die drie kleine kolommetjes.
- Misschien een idee om een margin/padding aan de onderkant van de pagina toe te voegen, zodat je nog wat zwart ziet, net zoals aan de bovenkant.
- iets doen aan die horizontale scrollbar :/
- aangeven van de momenteel actieve link. Bijvoorbeeld waneer je op de portfolio-pagina zit, de portfolio-link onderstreept houden, of een andere kleur, of wat dan ook.
En de pagina's zoals 'diensten' en 'portfolio' zijn nogal leeg. Die links rechts had ik ook over het hoofd gezien. Misschien een idee om daar toch wat meer aandacht op te vestigen. Je zou er bijvoorbeeld een tekst kunnen neerzetten van de actuele projecten, of jullie kunsten uitlichten door de bepaalde eigenschappen van de projecten die in de portfolio staan.
De contact-pagina is niet echt mooi uitgelijnd. Misschien loont het hier toch de moeite om een uitzondering te maken, en de inhoud onder elkaar te zetten en niet om het plaatje heen. Dus die margin aan de linker kant waar het plaatje al voor zorgt over de hele tekst vasthouden. Alleen op deze pagina.
Ow, en klein detail: geef de plaatjes van de portfolio-pagina e.a. van te voren een breedte en hoogte mee te geven in de img-tag. Je pagina springt momenteel nogal zenuwachtig heen en weer waneer hij moet laden. Paar ideeën:
haal:
gum helpt gum host gum dit enz weg
Die lijn daarboven moet recht, voor de rest vindt ik hem wel leuk :) Paar tip's:
Inderdaad misschien de lijn recht maken en wat paginas uitbreiden. Vind hem er leuk uit zien :)
a:active {font-style: bold; text-decoration: bold; color: #666666}
Dit gewoon aan je style.css toevoegen ;-)
Uiteraard aanpassen naar hoe jij een actieve link wilt hebben ;-) Beetje css:
In firefox (en waarschijnlijk anderen) werkt het niet i.c.m. het includen, wat jij gebruikt (index.php?pid=2)
Dit omdat in principe die site niet volledig is geopend maar is geopend in een 'stukje' van de site (hopelijk snap je het ;-))
Ik denk dus zelf dat het enige wat werkt, dat includen weg halen... "active" betekent "actief", wat dus inhoud dat deze een kleur krijgt als deze actief is. ik gebruik een eigen geschreven cms en kan uitlezen welke pagina's boven de pagina liggen die geopend is. Alle menu's worden dynamisch gecreerd. Ik zal dat inderdaad ff instellen! Verder moet ik nog aan de inhoud werken. Dit was ook nog niet helemaal af.
Had ik al geprobeerd. lijnt niet mooi uit.
- margin/padding aan de onderkant van de pagina toe te voegen.
Toegevoegd!
Fixed
- aangeven van de momenteel actieve link.
Ook toegevoegd :) - Gebruik ook text-align: justify bij die drie kleine kolommetjes.
Greetz Ik dacht als eerste aan CUM design ipv gum en die kleur hielp niet echt ;) Verder ok site al zou ik het menu (lettertype) iets kleiner maken...
Ik vind het menu rechts nog een beetje te weinig opvallen. Misschien komt dat ook wel doordat je dezelfde kleuren gebruikt voor de titels van de nieuwsartikelen, die niet klikbaar zijn, als de links, die wel klikbaar zijn.
hint: maak de nieuwsbericht-titels op de pagina van binnenkomst klikbaar.
En die margin aan de onderkant zou denk ik het mooiste zijn als die precies even groot is als die aan de bovenkant. Nu is hij net ietsje te groot. Tis maar welke sites je veel bezoekt, he Maurice ;)
- Gebruik ook text-align: justify bij die drie kleine kolommetjes.
- Misschien een idee om een margin/padding aan de onderkant van de pagina toe te voegen, zodat je nog wat zwart ziet, net zoals aan de bovenkant.
- aangeven van de momenteel actieve link. Bijvoorbeeld waneer je op de portfolio-pagina zit, de portfolio-link onderstreept houden, of een andere kleur, of wat dan ook.
En de pagina's zoals 'diensten' en 'portfolio' zijn nogal leeg. Die links rechts had ik ook over het hoofd gezien. Misschien een idee om daar toch wat meer aandacht op te vestigen. Je zou er bijvoorbeeld een tekst kunnen neerzetten van de actuele projecten, of jullie kunsten uitlichten door de bepaalde eigenschappen van de projecten die in de portfolio staan.
De contact-pagina is niet echt mooi uitgelijnd. Misschien loont het hier toch de moeite om een uitzondering te maken, en de inhoud onder elkaar te zetten en niet om het plaatje heen. Dus die margin aan de linker kant waar het plaatje al voor zorgt over de hele tekst vasthouden. Alleen op deze pagina.
Ow, en klein detail: geef de plaatjes van de portfolio-pagina e.a. van te voren een breedte en hoogte mee te geven in de img-tag. Je pagina springt momenteel nogal zenuwachtig heen en weer waneer hij moet laden.
haal:
gum helpt gum host gum dit enz weg
Die lijn daarboven moet recht, voor de rest vindt ik hem wel leuk :)
Inderdaad misschien de lijn recht maken en wat paginas uitbreiden.
Design ziet er vrolijk en leuk uit :-), jelmer hoe zit dat actieve link gedeelte in elkaar?
a:active {font-style: bold; text-decoration: bold; color: #666666}
Dit gewoon aan je style.css toevoegen ;-)
Uiteraard aanpassen naar hoe jij een actieve link wilt hebben ;-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Luke Banning
active is toch alleen voor als je er op klikt? dan blijft het toch niet staan of wel?
In firefox (en waarschijnlijk anderen) werkt het niet i.c.m. het includen, wat jij gebruikt (index.php?pid=2)
Dit omdat in principe die site niet volledig is geopend maar is geopend in een 'stukje' van de site (hopelijk snap je het ;-))
Ik denk dus zelf dat het enige wat werkt, dat includen weg halen...
volgens mij kan je het ook wel bereiken door een stukje javascript....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Daniel Boomgaardt
Had ik al geprobeerd. lijnt niet mooi uit.
- margin/padding aan de onderkant van de pagina toe te voegen.
Toegevoegd!
Fixed
- aangeven van de momenteel actieve link.
Ook toegevoegd :)
Ik vind het voor zon leuk opgezette website net iets te op elkaar gepropt. Misschien dat je nog wat meer moet spelen met paddings en margins om hier en daar witruimtes te krijgen.
Greetz
Ik vind het menu rechts nog een beetje te weinig opvallen. Misschien komt dat ook wel doordat je dezelfde kleuren gebruikt voor de titels van de nieuwsartikelen, die niet klikbaar zijn, als de links, die wel klikbaar zijn.
hint: maak de nieuwsbericht-titels op de pagina van binnenkomst klikbaar.
En die margin aan de onderkant zou denk ik het mooiste zijn als die precies even groot is als die aan de bovenkant. Nu is hij net ietsje te groot.