[Review] Habbonline
Ik ben de laatste tijd bezig geweest met een layout voor iemand. Deze gaat over het online spel Habbo(site). De site heet 'Habbonline' en ik heb daarvoor een template gemaakt, deze moet in m'n eigengemaakte CMS systeem komen. Ik heb 2 plaatjes van de template, eentje met het login menu ingeklapt, en eentje uitgeklapt. Ik wil graag tips & een cijfer.
Tom
Login Menu ingeklapt:
Login Menu Uitgeklapt:
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tom K
Het is belangrijk dat je geen zonnesteek krijgt als je een text op een website leest.
hetzelfde geld voor de text in het menu, die is ook te licht waardoor het niet opvalt of moeilijk te lezen is.
Voor de rest is het een leuke website ;)
moet ik de tekst een andere kleur maken, bijv. zwart?
ik zou eens proberen met de tekst in het donkergrijs :)
Tom Keim schreef op 25.04.2008 15:35:
moet ik de tekst een andere kleur maken, bijv. zwart?
Je zou het zwart kunnen maken ja, maar grijs of je normale kleur van je website wat donker maken met http://www.colorschemer.com/online.html zou ook kunnen.
ik denk dat hij deze kleuren wel wilt houden, omdat deze ook met habbo worden gebruikt, ik denk dat ik de tekst donkergrijs of zwart maak
Ik vond het login idee bovenin leuker dan links in het menu, maar dat is smaakverschil.
De site is verder wel erg oranje, waardoor het een beetje saai/flets wordt.
Misschien is het ook wel een leuk idee om voor de titels het lettertype van habbo te gebruiken. Dan houdt je een beetje de stijl van habbo in de site.
In jou voorbeeld zijn de a tags alleen helemaal in de li tags wanneer ze geselecteerd zijn (in ff 2.0)
als je het zelf niet vind, wil ik wel een screenshot plaatsen.
@Erwin: ik denk dat de tekst te lang is
Even een klein dingetje over php, die page variabele wordt wel gechecked zie ik?
Dat wil zeggen, je kan (niet bij mij in ieder geval) niet zomaar een adres invoeren, om een 'remote' script uit te voeren?
Die 404 van je ziet er trouwens ook goed uit, maar het is een TOTAAL andere stijl. Ik zou die echt hetzelfde doen als de rest, sinds die 404 er ook bij hoort;)
Verder ziet het er goed uit, toch wel een 8tje (met zwarte tekst, dat wel:P)
Die page var., wordt ind. Gecheckt, ik gebruik dit scriptje:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php
if(isset($_GET['page']))
{
if($_GET['page'] == "home")
{
$aContent = getFront($mysqli);
}
else
{
$sql = "SELECT * FROM cms_pages WHERE view = 1";
if(!$result = $mysqli->query($sql))
{
trigger_error('Fout: '.$mysqli->error.' In Query: '.$sql);
}
$aPages = array();
while($row = $result->fetch_array())
{
$aPages[] = $row['alias'];
}
if(in_array($_GET['page'], $aPages))
{
$aContent = loadPage($_GET['page'], $mysqli);
}
else
{
include("includes/errors/404.php");
exit();
}
}
}
else
{
}
?>
if(isset($_GET['page']))
{
if($_GET['page'] == "home")
{
}
else
{
$sql = "SELECT * FROM cms_pages WHERE view = 1";
if(!$result = $mysqli->query($sql))
{
trigger_error('Fout: '.$mysqli->error.' In Query: '.$sql);
}
$aPages = array();
while($row = $result->fetch_array())
{
$aPages[] = $row['alias'];
}
if(in_array($_GET['page'], $aPages))
{
$aContent = loadPage($_GET['page'], $mysqli);
}
else
{
include("includes/errors/404.php");
exit();
}
}
}
else
{
}
?>
- De achtergrond vind ik te druk, en dat hoeft niet.
- Te felle kleur. Maak een mengelmoes van oranje en nog een leuke kleur. Kijk daarvoor op http://kuler.adobe.com/.
- De header vind ik echt lelijk en te klein. Een tekstje met van die gore letters 'Habbonline' en dan een ingedrukte kamer en de rest nog helemaal leeg is echt héél lelijk.
- De boxjes vind ik onafgemaakt. Ze beginnen met een rond 'barretje' en dan eindigen ze zo abrupt.
- De 'boxheaders' (met dat witte pijltje en die oranje balk) vind ik ook echt lelijk.
Het is totaal geen Habbostijl. Bovendien is de website van Habbo blauw met wit.. Misschien kun je een beetje in die stijl blijven. Ik vind dit troep gemengd met oranje om toch die 'Habbo-touch' te geven.
Als ik een cijfer zou moeten geven, moet ik je wegsturen met een magere 7,5. De kleuren vind ik wel bij elkaar passen en ook de vormgeving echter moet ik je wel zeggen dat ik het een beetje een basic design vind voor een spelletjes site. Er moet misschien wat meer gedaan worden met de content layout?
Tips zijn altijd welkom!
Ik vind de balkjes voor de tekst (blauw en oranje) te smal en boven in die lichtblauwe balk een beetje te leeg.
ik zou er nog iets bij in maken, weet alleen niet wat.
Wel iets met oranje, want nu wordt de site wel erg blauw.
misschien nog een oranje-achtige footer?
Maar is hij mooier dan de ander?
Ik zou alleen de twee menuutjes aan de linker kant zetten en de link partners rechts laten, voelt denk ik iets fijner
Nog enkele puntjes van kritiek:
* Menu boven aan mag veel meer padding
* (te) lege header
* op iets te veel plekken een (iets te felle) schaduw.
Veel succes ermee