[Review] Henzenrunners.nl Versie Googol
huidige website vind ik enorm druk en te ingewikkeld. Dat kan allemaal veel eenvoudiger!
Bij mij ontbrak echter de inspiratie en om die rede heb ik toen een soort contest opgestart wat helaas niet het resultaat had wat ik had gehoopt. Wellicht kwam dat ook door mij en had ik het idee wat beter moeten uitwerken, maar de bedoeling was dat iedereen kritiek ging geven op elkaar ipv ik op jullie :P.
Afin, topic liep helaas op niks maar het zorgde wel voor een aantal leuke ideeén. Sommigen zijn afgeschoten, maar andere zijn uitgewerkt en zorgde toch wel voor een erg leuk resultaat.
Ziedaar, henzenrunners.nl versie Googol is geboren! En nu ben ik benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen, ideeën, kritiek, liefdesverklaringen en pure bagger.
De content/inhoud is niet mijn zorg, daarvoor hebben we een administratie systeem waar bestanden/nieuws/sponsors etc toegevoegd kunnen worden. Waar het wel om gaat is de bruikbaarheid, details, al dat soort werk. Ik zie vast wat dingen over het hoofd. Waar moet nog wat meer/minder margin tussen, wat werkt er niet als je gebruik maakt van Mosaic 3.0 for Windows 3.11?
Sorry, versie beheer ben ik even kwijtgeraakt :P. Tekst en uitleg kunnen denk ik wel redelijk achterwegen blijven. De Bij mij ontbrak echter de inspiratie en om die rede heb ik toen een soort contest opgestart wat helaas niet het resultaat had wat ik had gehoopt. Wellicht kwam dat ook door mij en had ik het idee wat beter moeten uitwerken, maar de bedoeling was dat iedereen kritiek ging geven op elkaar ipv ik op jullie :P.
Afin, topic liep helaas op niks maar het zorgde wel voor een aantal leuke ideeén. Sommigen zijn afgeschoten, maar andere zijn uitgewerkt en zorgde toch wel voor een erg leuk resultaat.
Ziedaar, henzenrunners.nl versie Googol is geboren! En nu ben ik benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen, ideeën, kritiek, liefdesverklaringen en pure bagger.
De content/inhoud is niet mijn zorg, daarvoor hebben we een administratie systeem waar bestanden/nieuws/sponsors etc toegevoegd kunnen worden. Waar het wel om gaat is de bruikbaarheid, details, al dat soort werk. Ik zie vast wat dingen over het hoofd. Waar moet nog wat meer/minder margin tussen, wat werkt er niet als je gebruik maakt van Mosaic 3.0 for Windows 3.11?
Hij is zo veel meer overzichtelijk dan die vorige en overigens erg mooi.
Serieus... ziet er mooi, overzichtelijk en duidelijk uit !
Ik heb voor de gein WinNT 4.0 + SP6 en IE6+ opgestart, laad wel lekker snel want het gebruikt maar 12MB ram ofzo, maar toen dacht ik bij mijzelf... kansloos :P.
Arjan Kapteijn schreef op 05.03.2007 19:47:
liefdesverklaringen
Arjan zou je met me willen trouwen?
En nu ffies serieus: Ziet er leuk uit, overzichtelijk, alleen soms te veel groen (bij kleine velden.
Zim schreef op 05.03.2007 20:01:
Arjan Kapteijn schreef op 05.03.2007 19:47:
En nu ffies serieus: Ziet er leuk uit, overzichtelijk, alleen soms te veel groen (bij kleine velden.liefdesverklaringen
Heb je gelijk in, zoals hier bijvoorbeeld. Dan klopt ook het hele idee van die 'over elkaar vallende blaadjes' niet meer (kijk maar eens rechts boven). Ik wou een min-height gebruiken, maar dat werkt in IE niet. Iemand een andere oplossing?
Verder vind ik hem wel een stuk rustiger dan die vorige. Maar ik vraag me toch af hoe het eruit zou zien als je die plaatjes aan de rechterkant van de oude versie weg haalt.
Ik denk dat dat al een heel eind rust terug brengt.
sommige pagina's vind ik dat er iets te veel tekst staat. Dat was het wel eigenlijk.
Wat betreft de min-height in IE, ik denk dat je dit artikel op Gigadesign daar wel voor kunt gebruiken.
Verder een leuke site, alleen moest ik wel even wennen aan al dat groen :)
Op Wat betreft de min-height in IE, ik denk dat je dit artikel op Gigadesign daar wel voor kunt gebruiken.
Anders zit je iedere keer tegen dezelfde koppen aan te kijken. :)
PHP Newbie schreef op 05.03.2007 20:10:
Misschien een idee de scrollbalk in het blaadje te laten lopen i.p.v. aan de zijkant van de pagina.
User-interface technisch gezien is dat niet verantwoord, mensen verwachten die namelijk aan de rechterkant van hun scherm. Daarbij, hoeveel a4tjes heb jij gezien waarop je kunt scrollen :P.
Heb je gelijk in, ga het in de groep gooien of we het niet gewoon bij een foto + naam/functie kunnen houden.
Jip schreef op 05.03.2007 20:12:
Expirimenteel en gewaagd :+. Ach, vind het eigenlijk wel grappig, weer eens 'iets anders'.
Marnix schreef op 05.03.2007 20:20:
Misschien een idee om de foto's die onder het menu verschijnen er een paar bij te voegen en ze random te voorschijn te laten komen.
Ga ik zeker doen, heb ik met de huidige ook. Maar eerst even wachten tot ik weer wat foto's heb om mee aan de slag te kunnen.
In ieder geval al enorm bedankt voor de reacties :). En leef je ook uit op het gastenboek, dan weet ik gelijk of die ook goed werkt. Is niet gekoppeld aan dezelfde database als de officiele website dus niemand heeft er last van.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Kapteijn
Oja, doe wat aan het menu.
Quote:
Dit is niet helemaal waar. Je hebt uiteindelijk je compleet eigen idee gebruikt, dat vind ik aan de ene kant wel jammer want daardoor hebben een aantal designers inclusief mijzelf daar onze tijd voor niets ingestoken.
Afijn, ik vind je idee wel leuk, maar ik vind persoonlijk het concept weinig veranderd met de huidige site.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door ArendJan
Is niet helemaal waar, dankzij andere keer ik ideeën, en door bijv. Jan ben ik eens gaan kijken naar andere kleuren. Maar je hebt gelijk, ik had het graag anders gezien.
Quote:
En leef je ook uit op het gastenboek,
Quote:
Als ik zonder iets in te vullen op verzend klik. Ook als ik alleen naam en email invul krijg ik een soortgelijke error.Gastenboek
We laten alleen de berichten zien welke jonger zijn dan één jaar!
Warning: in_array() [function.in-array]: Wrong datatype for second argument in c:\webserver\PHPDev\WWW\HOSTING\_ARJAN\i-cey\henzenrunners\bestanden\gastenboek.php on line 43
Warning: in_array() [function.in-array]: Wrong datatype for second argument in c:\webserver\PHPDev\WWW\HOSTING\_ARJAN\i-cey\henzenrunners\bestanden\gastenboek.php on line 43
Sorry, dit email adres accepteer ik niet!
We laten alleen de berichten zien welke jonger zijn dan één jaar!
Sorry, dit email adres accepteer ik niet!
Volgens mij is die nu gefixed :).
En ik zou nog eens kijken naar de typo van de plaatjes en het menu.
In photoshop kun je(naar mijn mening) een lettertype kiezen wat er veel mooier uitziet dan dit. Als je het in een gifje (beter nog is PNGofzo zet, waarbij je de aa op 'crisp' is het veel mooier dan de nu aanwezige html text.
betreft menu en tekst kun je in je css ervoor zorgen dat de links er wat mooier uitzien.
vervolgens zou je dan prachtige weilanden, dijken en andere groene foto's met lucht kunnen plaatsen. In dezelfde knallende kleur uiteraard. Random!
en oh ja...
de achtergrond van de tekst, die liggende velletjes, laat het velletje ook ff links uitsteken!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door johan slaghuis
vers van de pers :P
Ziet er wel netjes uit !
Quote:
<li><a href="?pagina=team&subpagina=comité">Comité</a></li>
é = é
Schoonheidsfoutje :)
Edit:
Bij het posten van het gastenboek bericht, worden de "enters" vergeten wanneer je eerst een error veroorzaakt. Bvb, je typt enters in je bericht, vergeet je naam, en je post. De enters in je bericht zijn dan verdwenen...
Edit:
Na het posten zie ik mijn bericht ook niet? :/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Alfred -
Verder erg leuke site geworden!
Hij is goed geworden :)
oorspronkelijk zag de header er ook een stuk strakker uit, ik heb echter gekozen voor de HTML. Ik vond een nette HTML (H1, H2, content etc) belangrijker zodat de website er beter uitziet voor zoekmachines.
@Twan van der Poel, yeah, de content word niet door mij beheerd en er is zojuist een extra pagina bijgekomen zie ik :+.
@Rafael, done, <br> vergeten toe te voegen :). En je gastenboek bericht moet je eerst activeren, zie je mailbox :).
@Marien, keuzes, iemand gaat naar het gastenboek om een bericht achter te laten denk ik.
@Arjan S, dank je :). Zoiezo iedereen bedankt, het zijn de kleine details die belangrijk zijn :).
Die achtergrond laat ik denk ik wel zo, dat is 'onze' kleur... Naast baby-roze dan :+, niet voor niks staan wij bij overige teams bekend als de henzenhomos :+.
@johan, klopt... @Twan van der Poel, yeah, de content word niet door mij beheerd en er is zojuist een extra pagina bijgekomen zie ik :+.
@Rafael, done, <br> vergeten toe te voegen :). En je gastenboek bericht moet je eerst activeren, zie je mailbox :).
@Marien, keuzes, iemand gaat naar het gastenboek om een bericht achter te laten denk ik.
@Arjan S, dank je :). Zoiezo iedereen bedankt, het zijn de kleine details die belangrijk zijn :).
Die achtergrond laat ik denk ik wel zo, dat is 'onze' kleur... Naast baby-roze dan :+, niet voor niks staan wij bij overige teams bekend als de henzenhomos :+.
@Arjan, ziet er zeer strak/overzichtelijk/professioneel uit :) niks om op/aan te merken:)