review hersbachbeton.nl
Ik wil graag vragen om commentaar over de layout (dus niet de functionaliteit!) van de volgende website:
http://www.hersbachbeton.nl/index.php
Te mat
En hoe krijg het voor mekaar met zo'n site dat hij zoooooo traag laad?
Is het bij dat beton bedrijf echt zo somber?
Plaatjes laden vreselijk langzaam?
-------------------- +
Niet al te positief over deze site, maar de samenhang met de verschillende delen (menu , header , content) spreken me wel aan. Ik zou dus een ander kleurenpalet kiezen en gewoon nog een keer proberen...
@wes, hij heeft nooit gehoord van deze methode voor z'n headers: openen in paint en dan ctrl+s drukken, dan slaat paint hem kleiner op^^
EDIT: de achter.. daar is wat mee.. ik weet niet wat
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend
en maak dat kvk nummer even klikbaar oftewel maak er een link van naar de kvk
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven
EDIT: in IE laad hij zooo traag, in FF valt het mee. Maar in IE is er wel een handje. En waarom werk je niet gewoon met een link? Ipv tekst met onclick (dat gebruik je toch?)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend
Ik denk altijd zo:
1. De kleur kan het thema gericht zijn en passend zijn.
Ja beton is op zich grijs van kleur al kan de samenstelling bepalend zijn maar
grijs tot richting wit is altijd goed maar het moet niet de overhand krijgen.
2. Een website en de inhoud moet de aandacht trekken.
Dan denk ik, het transparante in de informatie kolom zodat je het achtergrond
plaatje ziet bemoeit zich met mijn concentratie op de tekst en dat ervaar ik als minder.
Verder:
Dat "groene" plaatje met wat het ook maar mag voorstellen in de menu kolom dat kan ik niet identificeren zodat ik niet weet wat het voorsteld.
De mousehover mouse pointer icon moet natuurlijk een pijltje of handje zijn om aan te geven dat er op geklikt kan worden ipv dat de tekst selectie icoon wordt gebruikt.
Het achtergrond plaatje geeft mij eerder een andere indruk dat het eerder gaat over tuinbouw dan over beton bekisting en dergelijke.
Het menu kolom is nu erg saai, je krijgt zon basic html indruk.
De thema op zich gaat de goede kant op, je moet het natuurlijk ook niet te druk maken want een bezoeker moet ook niet worden afgeleid maar het kan wat meer hebben.
Kortom, mijn persoonlijke mening...
De headers zal ik klainer maken met paint, wist niet dat dit zo werkte... :) het gaat mij hier meer om de praktische handelbaarheid van de website zelf en niet echt om hoe het eruit ziet.. daar ben ik nog laaang niet klaar mee =D..
tnx voor de dusverre tips :)
edit:
Dat groene plaatje is het logo van VCA, het keurmerk voor bouwbedrijven.. dit wil ik verwerken als een groter plaatje in de tekst van het bedrijfsprofiel..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wout van der Burg
Kan je dat stukje css plaatsen?
- Ik vind hem een beetje grauw.
- Op mijn resolutie wordt de bg gecentreerd en zie ik nog wat randen (achtergrondkleur) om je achtergrondplaatje. Doe dan de bg in je contentvlak..
Je achtergrond is 1,5 mb:|
@vdleije: Die achtergrond is niet transparant hoor, die heb ik geladen in photoshop en hier een grijs masker overheen gegoten... :)
[1] als cursor een pointer over een link is doorgaans wel fijn.
[2] Companyprofile wordt in het engels niet aan elkaar geschreven maar los. Company profile
google eens op css+trancparency of op css opacity
Daarmee kan je wel wat vinden. Om het crossbrowser werkend te krijgen heb je bijvoorbeeld onderstaande nodig:
LET OP! de CSS kan niet meer goed worden gevalideerd (tenminste laatst nog niet) als je opacity gebruikt. Geef in het item voor de opacity een achtergrondkleur op en je krijgt hetzelfde effect als wat Wout met Photoshop heeft gedaan.
Zie ook: http://www.mandarindesign.com/opacity.html
Mooi he, dat CSS.
@Wout
Hou er ook rekening mee dat je producten wil laten zien op de site. Zoals al gezegd is beton inderdaad grijs, dus wel toepasselijk gekozen kleur (als is grijs een mengeling van wit en zwart, welke beiden eigenlijk geen kleur zijn) maar als je een afbeelding van een blok beton erin zet, zal die helemaal wegvallen. Hij valt niet meer op tussen al dat grijs. Maak er wel een andere kleur van, dit is te grijs.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
Ik zou het niet durven vertonen z'n layout, sorry mijn mening :P
www.rommelmarktgalder.nl is lekker? Graag wat opmerkingen waar ik wat aan heb aub...
Nee, Alleen jammer dat de achtergrond zo groot is, duurt dus lang om te laden.
En misschien een gradient ofzo voor je menu achtergrond.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert -
die worden je gegeven Wout... dat het niet erg positief is is wel een beetje begrijpelijk met het doorgezette grijs
Quote:
Mee eens.Ik zou het niet durven vertonen z'n layout, sorry mijn mening :P
Quote:
Irrelevant en ook niet erg aardig.Nee, www.rommelmarktgalder.nl is lekker? Graag wat opmerkingen waar ik wat aan heb aub...
Quote:
Inderdaad.die worden je gegeven Wout... dat het niet erg positief is is wel een beetje begrijpelijk met het doorgezette grijs
Verder wil ik daaraan nogmaals toevoegen, zoals ik wel eerder heb gezegd tegen mensen: met alle respect, maar als je niet kan designen, doe het dan ook niet. Het heeft te maken met creativiteit, met een bepaalde blik kijken die je wel of niet hebt. Het heeft niks te maken met het juist omgaan met een tekenprogramma. Dat is slechts te uitwerking. Als je creativiteit hebt zie je zelf ook dat de kleuren niet passen, dan het saai is en dat het geen professionele indruk geeft. Zelfreflectie en realisme zijn twee heel belangrijke begrippen in het leven.
Dit is mijn mening en het is niet enkel aan de TS gericht.
rommelmarktgalder.nl is al effe geleden he :P maar het straalt gewoon saaiheid uit.. grijs. maar dat hebben al meer mensen gezecht denk ik. mss wat speciaals wat uit de zeikant springt, bijvoorbeeld een betonmolen. beetje glow, maakt het weer een stukie spektakulerder... maar het blijft toch zakelijk.
hoewel dit is bijna schattig:
Quote:
Sinds 1908 maakt Hersbach Beton B.V. maakt voor u uw kasfundatie op maat
Dat vinden ze leuk
Dat vinden ze leuk
ps schattig sucks