Review KanZat
CanSat-project waar ik met een team een meedoe, hebben we een site gemaakt. Technisch valt er weinig te discussiëren, want het is met Joomla gemaakt. Daarom wilde ik graag commentaar vragen over het design en de inhoud. En natuurlijk mag je ook je mening geven over het project ;)
CanSat-website van het KanZat-team
Voor het CanSat-website van het KanZat-team
Ik zal toch pleiten voor meer blauw in de layout.
Dat logo-tje van de TU Delft zou ik klikbaar maken (naar website van TU Delft) en de rest van logo naar homepage laten verwijzen.
Foto's - een beeld zegt meer als 1000 woorden - ik zie één grijze team foto. Allemaal team pagina's zonder foto... werk aan de winkel.
Misschien een idee om iedereen te laten 'bloggen' (logboek) en uurtjes online bij te houden (urenverantwoording)
Niets op aan te merken: 8/10
offtopic:
Wilde het eens van nader bekijken, is het trouwens geen probleem dat je een printplaat zo hebt staan, en een 9V batterij aan de buitenkant hebt, althans ik zou al gauw verwachten dat je het gewicht ook zo gelijkmatig verdeeld wilt hebben, anders heb je de kans dat het blikje aan de paraplu straks erg onstabiel, rondjes gaat draaien.
Of is dat voor jullie geen enkel probleem?
Edit: Ah, hij doet het (na een aantal malen reloaden). Ziet er leuk uit, vooral dat idee van bladzijden. Zou inderdaad het logo van TU Delft klikbaar maken, en er iets meer blauw ingooien. 't Is inderdaad wat wit-grijzig.
Edit: Wauw! Ik vind dat vergrootglasblokje bij het bekijken van foto's prachtig!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
Leeftijd:
15
Profiel:
Natuur en Techniek
Taak:
Medeverantwoordelijk voor software
Overige taken:
* Beheer website
* IJken temperatuur
Heeft niets te make :d
Vind hem persoonlijk wit , blauw grijs.
te weinig blauw teveel wit.
Niets steekt er echt boven uit.
Danny Roelofs schreef op 11.02.2008 20:20:
Weet niet wat daar de oorzaak van is, maar bij overige.. waar je de cansat in 3D via java zou kunnen tonen, na het installeren van de benodigde applicatie slaat bij mij FF als zowel IE vast.
Vreemd. Die applet heb ik niet gemaakt, komt van een of andere site, dus zou niet weten wat het probleem is.
Danny Roelofs schreef op 11.02.2008 20:20:
offtopic:
Wilde het eens van nader bekijken, is het trouwens geen probleem dat je een printplaat zo hebt staan, en een 9V batterij aan de buitenkant hebt, althans ik zou al gauw verwachten dat je het gewicht ook zo gelijkmatig verdeeld wilt hebben, anders heb je de kans dat het blikje aan de paraplu straks erg onstabiel, rondjes gaat draaien.
Die indeling is nog niet definitief. Deze indeling is de standaardindeling die bij de CanSat-kit zat. De kans bestaat dat die nog gewijzigd gaat worden ;)
Djemo schreef op 11.02.2008 20:39:
Wauw! Ik vind dat vergrootglasblokje bij het bekijken van foto's prachtig!
Met dank aan z00m-gallery ;) Ik heb scripttechnisch gezien weinig gedaan aan die site. Het is Joomla met wat components erbij gedaan.
Ik zal eens tegen onze designer zeggen wat hij denkt van wat meer blauw erin ;) Wat is het toch heerlijk, werken in teamverband: lekker alle taken heen en weer schuiven :D
De website komt mij erg bekend voor, kan dat kloppen?
Geen idee of dat kan kloppen. Misschien eens op IRC langsgekomen? Verder nog nooit gepost hier. Als je meedoet aan de CanSat-competitie kan het zijn dat je een linkje hebt gevolgd dat op het CanSat-forum is geplaatst door een van de KanZat-teamleden.
Edit:
Wanneer komt de nieuwe versie nou? Word gek van die dubbelposts.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
Hoe lang nog voor iedereen het doorkrijgt?
Jan Koehoorn schreef op 11.02.2008 21:50:
Lay-out in tabellen, pfff ...
Euh, er zijn nog steeds mensen die ook geen CSS gebruiken, en Microsoft houdt zich nog niet aan de standaarden -> Als Microsoft het niet doet, waarom zou een klein bedrijf (of een persoon) zich daar dan wel aan houden?
Ik denk dat het nog heel veel jaren gaat kosten voordat we zo ver zijn.
Edit:
Behalve dat het in tabellen is gemaakt, vind ik het een prima website, ziet er leuk uit en is overzichtelijk.
Behalve dat het in tabellen is gemaakt, vind ik het een prima website, ziet er leuk uit en is overzichtelijk.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
Joomla gooit heel erg veel tabellen in de layout. Vooral bij de menu's etc. Ik werd hier vroeger ook super moe van. Tegenwoordig gebruik ik het gelukkig niet meer! ;)
Jan Koehoorn schreef op 11.02.2008 21:50:
Tja, het zou mijn keuze niet geweest zijn. Maar ik hoop dat je er begrip voor hebt dat ik geen website met compleet begrijpbaar CMS ga maken voor dit soort acties. We wilden gewoon snel even een website uit de grond stampen ;)Lay-out in tabellen, pfff ...
Edit:
Wanneer komt de nieuwe versie nou? Word gek van die dubbelposts.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
er zou misschien iets meer kleur in kunnen idd en het TU delft logo aan klik baar maken en je eigen logo aanklik baar maken naar jullie home page.
verder is hij alderbastend mooi!
Groeten,
DirkJan Heinen