[review] layout van website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Remco

remco

30/09/2007 12:00:00
Quote Anchor link
@ Jelmer
Ja zo hoort het te zijn.
Bedankt voor de moeite

Firefox 2.0.0.7 is ook goed
IE 7 is ook goed
Safari 3 is dus ook goed

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 20:48:30

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

30/09/2007 12:16:00
Quote Anchor link
Ziet er al veel beter uit. Er zijn nog wel 80 errors op te lossen volgens de W3C validator.

Remco

remco

30/09/2007 12:38:00
Quote Anchor link
@ Jan Koehoorn

Oeps... ik zie het.. ga er gelijk wat aan doen..
Het zijn er nu inmiddels (op mijn localhost) nog maar 12 dus het schiet op :)

EDIT:
Weet iemand hoe ik een <ul> tag xhtml falid krijg?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door remco

Winston Smith

Winston Smith

30/09/2007 12:57:00
Quote Anchor link
<ul> ("unordered list"), is gewoon valid? Wat voor foutmelding krijg je?

Edit:
Ik denk dat je de <ul>'s uit je menu bedoelt? Een unordered list is een lijst van items (<li>, list-items). Een lijst met telkens één item is geen echte lijst. Met andere woorden, je hoeft niet steeds een unordered list aan te maken voor één menulink.

Dus, in plaats van:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<ul>
    <li>item 1</li>
</ul>
<ul>
    <li>item 2</li>
</ul>

kan je beter doen:
Code (php)
1
2
3
4
5
<ul>
    <li>item 1</li>
    <li>item 2</li>
    <li>item 3</li>
<ul>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith

Remco

remco

30/09/2007 14:16:00
Quote Anchor link
Ik kreeg de volgende melding:
Edit:

# Error Line 16, Column 7: document type does not allow element "ul" here; missing one of "object", "applet", "map", "iframe", "button", "ins", "del" start-tag.

<ul>
The mentioned element is not allowed to appear in the context in which you've placed it; the other mentioned elements are the only ones that are both allowed there and can contain the element mentioned. This might mean that you need a containing element, or possibly that you've forgotten to close a previous element.

One possible cause for this message is that you have attempted to put a block-level element (such as "<p>" or "<table>") inside an inline element (such as "<a>", "<span>", or "<font>").

als ik:
Code (php)
1
2
3
4
<ul>
    <li>item 1</li>
    <li>item 2</li>
</ul>

dan wordt het menu helemaal mis vormt. De items moeten namelijk naast elkaar komen en dan komen ze onder elkaar.
Ik weet dus niet hoe ik dit op moet lossen maar de overige errors zijn nu weg en dit is opzich niet echt een error die de website in de war schopt(volgens mij). Dus ik denk dat ik het zo maar laat

Winston Smith

Winston Smith

30/09/2007 14:29:00
Quote Anchor link
Je kan de items naast elkaar krijgen door een float: left; eraan te hangen, en ik dacht ook door display: inline; of iets dergelijks. Wanneer je het menu op die manier opbouwt, wordt dat ook beter opgenomen door bv. Google.

Remco

remco

30/09/2007 15:41:00
Quote Anchor link
@ Kaspar

Ik heb het probleem nu helemaal opgelost. In het menu heb ik het probleem opgelost door gewoon de hele list er om heen weg te halen. Bij mijn lijst ergens anders op de pagina liep ik in eerste instantie nog wel vast. Ik kwam er echter zonet achter dat het probleem bij het volgende lag:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<p class="t2">  <= deze hoorde er niet maar de class moest bij <ul>
   <ul>
      <li>Hoi</li>
      <li>Hoi 2</li>
   </lu>
</p> <= en deze dus ook niet

Nu is de pagina (op mijn locale host) helemaal valid.

Joren vh

joren vh

30/09/2007 18:40:00
Quote Anchor link
IE 6 nog niet helemaal .

Het stukje lichtgroon langs de linker kant word er nog een stuk in het logo gedropt .Waardoor de rechter boven hoek naar lings verschijft !

Remco

remco

30/09/2007 19:03:00
Quote Anchor link
@ joren

Hoe bedoel je dat? Ik kan me er namelijk niet echt een voorstelling bij nemen dus misschien zou je een screenshot kunnen maken.

Joren vh

joren vh

30/09/2007 19:37:00
Quote Anchor link
SVP

http://www.duikwerelddewitte.be/phphulp/screentje.JPG

edit : raar , zie net dat het zo klein is :s komt waarschijnlijk omdat ik nu upload via de webeditor . Heb op pc van mijn pa geen ftp toegang.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door joren vh

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

30/09/2007 19:43:00
Quote Anchor link
header is leuk, maar vind je de site niet een beetje té groen?

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.